مقالاتمقالات جراحی زیبایی

خوراکی هایی که موجب پیری سریع تر پوست می شود

خوراکی هایی که موجب پیری سریع تر پوست می شود

معمولاً زمانی که صحبت از سبک زندگی مناسب و استفاده از خوراکی های سالم می شود همه تصور می کنند که قرار است درباره عمر طولانی صحبت کنیم ولی خوب چه عیبی دارد اگر ما با عوامل آشنا شویم که به راحتی و با خوردن آنها می توان سلامتی خود را تضمین کرد و پوستی شاداب داشت و روحیه خوب و سلامتی را به جسم خود توجه کرد همه دوست دارند شاداب زیبا و سرحال باشند و این اصلا قرار نیست این یک علاقه درونی است که می توان با کمی تغییر سبک زندگی و استفاده از خوراکی های مناسب و رژیم غذایی متعادل و کمی با فکر به دست آورد.

برای اینکه سلامتی خود را حفظ کنیم و چین و چروک های پوست مان را برطرف کنیم یا اینکه درخشندگی و شفافیت پوست را حفظ کنیم یا انرژی و شادابی بدن ما را ترمیم کنیم نیاز نیست به پشت کوه های ناشناخته برویم و از میان جنگل ها عبور کنیم و به دنبال اکسیر جوانی در کوه های تاریک بگردیم فقط کافی است اطلاعات خود را راجع به رژیم های غذایی مناسب و خواص مواد مختلف افزایش دهیم تا بتوانیم متناسب با علایق و تمایلات خود یک رژیم غذایی و در کل یک سبک زندگی شخصی ایجاد کنیم که بتوانند سلامتی و شادابی ما را تامین کند که طبیعتاً ماحصل این امر شادی و عمر طولانی و سلامت خواهد بود.

همه افراد چه زن و چه مرد از داشتن صورتی شاداب و دلنشین لذت می برند و دوست دارند اندام شان مناسب و متناسب باشد تا بتوانند در ارتباطات اجتماعی خود نقش موثری داشته باشند و در کسب و کار و زندگی خود انسان موفق تری باشند.

امروزه به دلایل مختلف ما شاهد تاثیرات خستگی چروکیدگی و بی حالی در سر و صورت هستیم که این ها می تواند دلایل تغذیه ای و سبک زندگی داشته باشد همچنین بسیاری از افراد با آلودگی و پف زیر چشم احساس کسالت دست و پنجه نرم می کند که اینها می توانند بسیار آزاردهنده باشند.

 

حتماً در اطراف ما می‌بینیم افرادی که از مشکلات دندان مشکلات پوستی خستگی بی حوصلگی و افسردگی بی‌حالی رنگ‌ پریدگی یا مشکلاتی از این دست رنج می برند و دارای یک کلافگی دائمی هستند و حاضرند هر چقدر که می شود هزینه کنند ولی شادابی جسمی روحی خود را باز پس بگیرند ولی به راستی امروز با این حجم از کم تحرکی و  و خمودگی و خستگی چه چیزی می تواند اکسیر شفابخش جوانی  جسم و روح  باشد.

اما نگران نباشید چون نیازی نیست که پول زیادی خرج کنید و راه های عجیب و غریبی را برای به دست آوردن یک ماده خاص طی کنید یا به سراغ محصولات گرانقیمت صنعتی بروید یا با ترکیب مواد غذایی گران قیمت معجون های رویایی درست کنید چون در این مقاله ما به شما موادی را معرفی می‌کنیم که بسیار در دسترس هستند و تاثیر آنها روی سلامت و جوانی بدن شما بسیار سریعتر از دارو ها لوسیون ها و هر آن چیزی است که در بازار به راحتی در دسترس شما است و تمام این مواد غذایی طبیعی می باشد و خیالتان هم از بابت افزایش وزن و کلسترول و دیگر المان های مضر راحت است زیرا بیشتر این مواد کاملا سالم و سبک و دارای مواد مغذی مناسب می باشند که نه تنها از شما را افزایش نمی دهد بلکه می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای کاهش وزن شما باشد و سیستم متابولیسم بدنتان را تنظیم و کنترل کند.

 

زغال اخته درمان  تیرگی دندان

وقتی اسم زغال در می آید بعضی ها می گویند که لای دندان گیر میکند یا رنگ آن ممکن است لباسشان را کثیف نکند و یا حرفه‌ای از این دست ولی زغال اخته یک اکسیر کوچک جمع و جور برای پاکسازی و سفید کردن دندان های شماست که می توانید با آن یک لبخند جذاب و دیدنی داشته باشید.

 

زغال اخته به دلیل ترکیبات شیمیایی خاصی که در خود دارد مانع از چسبیدن باکتری های مختلف به سطح دندان شما می شوند و در نتیجه از تیرگی و لک شدن دندان های شما جلوگیری می کند و می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی دندان هایتان داشته باشد ولی خواهش می‌کنیم که به دنبال میانبر نباشید زیرا آب زغال اخته که در بازار موجود است به دلیل ترکیبات جانبی و نگهدارنده ها و همچنین میزان قند قابل توجهی که دارد نه تنها برای دندان های شما مفید نیست بلکه می‌تواند موجب چاقی و خراب شدن دندان میشود از وقت خود میوه زغال اخته را مصرف کنید.

همچنین زغال اخته منبع عظیمی از آنتی اکسیدان هاست که می تواند جلوی پیری را بگیرد و از  ابتلاء شما به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند و تا حد زیادی از ورود بیماری هایی مثل سرطان پیشگیری کند.

 

بذر کتان جوان کننده پوست

این ماده بسیار مفید دارای استروژن گیاهی می باشد که این رستوران ها هم می توانند نقش استروژن را ایفا کنند و هم می تواند نوعی آنتی اکسیدان برای ما باشند همان طور که می دانید آنتی اکسیدان ها می توانند از سلول های ما در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

بخش قابل توجهی از رادیکال‌های آزاد موجود در محیط زندگی ما بستگی به آلودگی هوا دارد که می‌تواند به شدت متاثر کند که مصرف بذر کتان می‌تواند از تاثیر آلودگی هوا بر روی بدن جلوگیری کند.

بذر کتان علاوه بر منابع فیتواستروژن که دارد دارای اسیدهای چرب امگا ۳ نیز هست که می تواند بسیار برای سلامت بدن و جوانی پوست و بدن مفید باشد.

بذر کتان با ایجاد تعادل بین هورمون های استروژن و پروژسترون از ایجاد لکه های پوستی جلوگیری می کند و بهترین روش برای مصرف آن استفاده از بذر کتان در سالاد و ماست می باشد.

 

کلم قرمز دشمن چین و چروک

کلم قرمز دارای مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها است که تاثیر آنها بر بدن به این شکل است که از بدن در مقابله بروز بیماری هایی همچون سرطان محافظت می کنند و به شادابی و سلامت پوست نیز کمک می کنند همچنین کلم قرمز دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین c می باشد که این به درخشندگی و شادابی پوست شما بسیار کمک می کند.

 

کیوی تامین کننده سلامت لثه ها

لحظه های ما برای اینکه محکم و قوی باقی بمانند نیاز به مقادیری از ویتامین c دارند که برای تامین این ویتامین را می توانید از یک منبع سرشار از ویتامین c به نام کیوی استفاده کنید همچنین ویتامین سی برای شادابی پوست شما همچنین سلامت استخوان ها یک ماده مهم و تاثیرگذار است.

میوه های دیگری همچون پرتقال و انبه و انواع سبزیجات مانند کلم بروکلی و فلفل دلمه قرمز نیز مقادیر قابل توجهی از ویتامین c را در درون خود جای دادند.

زنان به صورت روزانه نیازمند مصرف ۷۵ میلی گرم ویتامین سی میباشند این میزان در زنان باردار ۸۵ میلی گرم است و می توانند ویتامین سی مورد نیاز خود را با یک عدد کیوی یا سه چهارم فنجان آب پرتقال و یا نصف فنجان فلفل دلمه ای شیرین تامین کنند.

 

برگه زردآلو زیبا کننده رنگ پوست

برگه زردآلو به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی آهن و رنگ طبیعی پوست شماست و تاثیر بسیار بزرگتری نگاهی دارد به در صورتی که اگر چند روز به ماده غذایی مغذی را وارد رژیم غذایی خود کنید ساعت تاثیر آن بر روی رنگ پوست خود خواهید بود.

 

مرکبات بسته های سربسته ضد پیری

مرکبات می‌توانند در صورت مصرف مرتب شادابی و جوانی پوست را به صورت دائمی برای شما به همراه داشته باشد زیرا مصرف مرکبات به ساخت کلاژن در پوست شما کمک می‌کند که این ماده شادابی و خاصیت کشسانی پوست شما را تامین می کند و به این ترتیب پوست شما با طراوت و ارتجاعی باقی می ماند و به خاطر داشته باشید که مصرف سیگار و بودن طولانی مدت در معرض نور خورشید مانع ساخت کلاژن در بدن شما خواهد شد.

 

آلو و استحکام ناخن

شاید تعجب کنید ولی آلبوم می تواند موجب استحکام ناخن های شما شود اگر احساس کردید که ناخن های شما ضعیف و شکننده شده اند باید از مواد غذایی دارای آهن مانند آلو در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کنید.

 

سیر و جوانی پوست

از دیرباز به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی و بی رقیب شناخته شده است که با ضد عفونی کردن بدن و کاهش تاثیر باکتری ها به بدن کمک می کند که سیستم ایمنی راحت تر کار کند و در پوست زودتر از شهر سلول‌های مرده خلاص شود و آنها را با سلول های تازه و جدید جایگزین کنند.

 

بلوبری ضد التهاب و تورم صورت

بلوبری سرشار از منابع پتاسیم ویتامین سی و انواع مواد معدنی است  که این میوه را تبدیل به یک منبع غنی کرده است از خانواده توت ها میباشد و سرشار از آنتی اکسیدان که موجب جوانی و شادابی پوست می شود و می تواند برای سلامت پوست شما بسیار مفید باشد.

همچنین مقادیر قابل توجه به پتاسیم موجود در آن می تواند میزان آب را در بدن تعدیل کند و به این ترتیب التهاب و تورم های که به دلیل تجمع مایعات در بخشی از بدن ایجاد می شود مانند و ورم پا را تا حد زیادی برطرف کند.

 

آووکادو جوان کننده پوست

آووکادو به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی ویتامین e و فولات نقش زیادی در بهبود گردش خون در پوست و در نتیجه آن تغذیه مناسب سلول های پوست و شادابی و طراوت آنها دارد.

همچنین وفور ویتامین بی در این میوه موجب شده تا به خوبی التهابات به وجود آمده در نقاط مختلف بدن را مدیریت و تا حد زیادی آنها را درمان کند که می تواند مورد مهمی باشد.

 

غلات کامل و پاکسازی پوست

 

غلات کامل علاوه بر این که دارای فیبر هستند و موجب پایین آمدن میزان کلسترول چربی قند و در کل پایین آمدن وزن شما می شوند  دارای مقادیر قابل توجهی روی آهن و ویتامین های گروه b است که موجب می شود بدن تمام‌ قد جلوی ایجاد آکنه های پوستی بایستد.

همچنین حجم فیبر موجود در غلات باعث می شود که اگر آنها را مخصوصاً در وعده صبحانه مصرف کنید احساس سیری طولانی مدتی به شما القا می کند و این باعث می شود که کمتر به خوراکی‌های دیگر ناخنک بزنید و این برای سلامتی شما مفید است.

 

سنبل هندی و دفع استرس

طبیعتاً در زندگی امروزی ما شاهد عوامل مختلفی در انواع رسانه ها هستیم که اخبار گوناگونی را در اختیار ما می‌گذارند و ممکن است هر کدام از این اخبار تاثیرات متفاوت روی ما داشته باشد و حجم عظیم این اطلاعات باعث ایجاد مشکلات ذهنی و استرس و بیخوابی درمان شود که می تواند به پوست شما آسیب بزند زیرا استرس باعث می شود که جریان خون از پوست آن منحرف شده و خون رسانی به پوست کاهش پیدا کند و این باغ که در و ضعیف شود که یکی از گزینه‌های خوب برای دفع استرس و درمان بی خوابی استفاده از دمنوش های طبیعی و آرامش بخش ضد استرس و بیخوابی مانند سنبل هندی است که می تواند بسیار موثر باشد.

 

هویج و انبه معجون های پوست

رنگ طلایی انبه گویای تجمع عظیم بتاکاروتن است که بدن ما با تبدیل بتاکاروتن و ویتامین ها به خوبی از آن برای تامین سلامت پوست و شادابی آن استفاده می‌کند به صورتی که مصرف ویتامین ب موادی که کارت ندارند از پوسته پوسته شدن پوست شما جلوگیری می کند و به جایگزینی سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند.

همچنین یکی از تاثیرات بسزایی در سلامت پوست شما این است که ان به جلوی دستیار اشعه ماورای بنفش پوست شما را می گیرد ولی این به آن معنی نیست که شما بعد از مصرف انبوه دیگر نیازی به استفاده از کرم ضدآفتاب ندارید.

هنوز هم مانند انبه مقادیر قابل توجهی به کار وجود ندارد که امتحانات برای سلامت پوست مفید باشد و مخصوصاً به خانم ها توصیه می شود که روزانه مصرف کنند.

 

لبنیات کم چرب ناخن های مقاوم

استحکام استخوان ها تغذیه مناسب سلول ها کمک به جایگزینی سلولهای جدید جلوگیری از عفونت های مختلف تغذیه کامل پوست خلاصه‌ای از تاثیرات مصرف لبنیات کم چرب بر روی پوست شما و سلامت پوست شما می باشد.

برای رزرو انلاین نوبت نزد برترین پزشکان زیبایی در مشهد لطفا کلیک کنید.

منبع : سلامتی بدون مرز | برترین جراحان مشهد

نویسنده: امیر رستمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا