مقالات جراحی زیبایی

عمل بینی بدون جراحی

عمل بینی بدون جراحی

عمل بینی بدون جراحی یکی از انواع روش های اصلاح و زیبایی برای فرم بینی می باشد که در سال های اخیر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است و این روش برای افرادی که تمایل دارند تحت جراحی های سنگین بینی قرار نگیرند و ظاهری زیباتر داشته باشند مناسب است.

بررسی انواع عمل بینی بدون جراحی

عمل بینی بدون استفاده از جراحی از انواع روش های مقرون به صرفه به شمار می رود و هزینه این روش به مراتب از جراحی زیبایی بینی کمتر است و با توجه به مطالعاتی که انجام شده است بیش از نیمی از افرادی که متقاضیان جراحی بینی هستند نیازی به این کار ندارند و می توانند به کمک روش های غیر جراحی به ترمیم بینی خود بپردازند که این روش ها دارای عوارضی کمتر هستند.

رینوپلاستی بدون جراحی

رینوپلاستی بدون جراحی چگونه می باشد ؟

به صورت کلی رینوپلاستی بدون جراحی به سه روش مختلف تزریق با ژل و لیفت بینی با نخ و لیفت بینی با تزریق بوتاکس تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

1.لیفت بینی به کمک تزریق ژل

لیفت بینی به کمک ژل یکی از کاربردی ترین روش ها برای برطرف کردن قوز بینی یا فرورفتگی روی سطح بینی می باشد که در این روش از ژل مخصوصی استفاده می شود.

اصول پایه لیفت بینی بر تزریق فیلر استوار می باشد و برای این کار از ژل هیالورنیک استفاده می گردد که در واقع این نوع فیلر موقت می باشد و بعد از جذب نیز باید بیمار مجددا به پزشک مراجعه نماید تا تزریق ژل برای وی تکرار شود و در اکثر افراد نتیجه این عمل زیبایی رضایت بخش می باشد و قوز بینی نیز به صورت کامل از بین می رود. هزینه لیفت بینی بدون استفاده از جراحی و به کمک تزریق ژل به مراتب نسبت به عمل های زیبایی کمتر می باشد.

لیفت بینی با تزریق ژل

2. لیفت بینی به کمک نخ

در اغلب مواقع برای رینوپلاستی بینی از نخ جذبی استفاده می شود که این نخ نوک بینی را بالا می کشد و برای بینی های استخوانی و گوشتی مناسب می باشد.

برای انجام این کار پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند سپس نخ های لیفت را در طول بینی وارد می کند و به کمک این عمل ساده نیز نوک بینی به سمت بالا کشیده می شود و برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیز بیمار باید چند ماه صبر نماید تا لیفت نخی به نتیجه نهایی خودش برسد و علاوه بر این ماندگاری این عمل بین دو تا سه سال می باشد و بعد از آن نیز هر چند سال یک بار باید عمل کاشت نخ لیفت جذبی در بینی تکرار گردد همچنین بعد از این مدت بینی دیگر به حالت افتاده خودش برنمی گردد.

لیفت بینی با نخ

3. لیفت بینی به کمک تزریق بوتاکس

اگر سوراخ بینی شما گشاد می باشد می توانید از عمل لیفت بینی با تزریق بوتاکس استفاده نمایید که برای این کار می توان با تزریق بوتاکس در عضله خاصی از بینی سوراخ های آن را کوچک کرد و در نتیجه شاهد جمع شدن پره های بینی بود.

دوام بوتاکس در بینی دقیقا مشابه تزریق بوتاکس پیشانی می باشد و در بهترین حالت بین 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد و بعد از این مدت باید تزریق بوتاکس مجددا تکرار گردد.

در این روش بعد از بی حس کردن بینی مقدار مناسبی از فیلر به کمک سوزن ظریف به زیر پوست تزریق می گردد که برای رفع قوز بینی این تزریق باید در قسمت بالا و پایین قوز انجام شود تا برجستگی موجود در قوز بینی رفع شود. در برخی از موارد نیز در نقاط خاصی از نوک بینی تزریق انجام می شود که باعث بالاتر رفتن نوک آن می گردد همچنین اگر بینی شما دچار ناصافی غیر قرینگی یا تو رفتگی است می توانید با پر کردن این نواحی سطح یکدست و صافی را روی بینی ایجاد نمایید.

نحوه عمل بینی بدون جراحی

توجه داشته باشید که ژل هیالورونیک قابلیت خارج شدن از بینی را دارد و اگر فردی از فرم بینی اش ناراضی باشد می تواند آن را خارج نماید بنابراین اگر شما بعد از تزریق ژل تصمیم به عمل بینی گرفتید بدون اینکه مشکلی وجود داشته باشد می توانید به راحتی ژل را از بینی خارج کنید. در این روش بینی کوچک نمی شود ولی اگر اندازه بینی شما خیلی بزرگ نباشد می توانید با تزریق چربی در گونه ها به نتیجه دلخواه خود برسید.

مزایای عمل بینی بدون جراحی

  • در عمل بینی بدون جراحی فرد تحت تاثیر جراحی قرار نمی گیرد و در نتیجه عوارضی نیز در پی نخواهد داشت.
  • اگر فردی از فرم جدید بینی خود رضایت نداشته باشد امکان بازگشت به حالت اولیه برای وی وجود دارد.
  • میزان بالا بردن بینی متناسب با سلیقه فرد تنظیم می شود.
  • تمامی فرآیندها به کمک بی حسی انجام می شود و نیازی به بیهوشی نمی باشد.
  • در این روش صدای تو دماغی و تورم برای فرد ایجاد نمی شود و علاوه بر این متقاضیان بعد از انجام عمل مشکلی در بویایی نخواهند داشت.
  • هزینه لیفت بینی با توجه به متدی که پزشک در نظر می گیرد و با توجه به شرایط متفاوت می باشد و لازم به ذکر است این هزینه کاملا مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

مزایای عمل بینی بدون جراحی

بررسی هزینه رینوپلاستی بدون جراحی

برای برآورد هزینه ها باید ابتدا جراح شرایط بیمار را مورد بررسی قرار بدهد و به صورت کلی هزینه لیفت بینی به صورت زیر محاسبه می شود :

  • دستمزد جراح
  • هزینه متخصص بیهوشی
  • هزینه کلینیک یا بیمارستان
  • هزینه آزمایش خون و سیتی اسکن
  • هزینه قالب کنترلی
  • هزینه عکس

توجه داشته باشید که افراد قبل از انجام عمل بدون جراحی به قالب کنترلی برای لیفت بینی به صورت سه بعدی نیازمند هستند تا بتوانند نتیجه عمل و فرم بینی خود را مشاهده نمایند و علاوه بر این نیز از آزمایش خون برای تشخیص کم خونی بعد از جراحی استفاده می شود.

بررسی هزینه های عمل بینی بدون جراحی

در این مطلب انواع روش های عمل بینی بدون جراحی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

برای اطلاع از قیمت جراحی بینی در مشهد نزد پزشکان سلامتی بدون مرز با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا