مقالاتمقالات جراحی زیباییمقالات جراحی عمومی

انواع روش های لاغری | انواع جراحی های کاهش وزن

انواع روش های لاغری را بشناسید

در بررسی تاريخچه انواع روش های لاغری میتوات دید که از دیرباز تناسب اندام یکی از موضوعات مورد توجه انسان بوده است و متناسب با تکنولوژی هایی که در هر دوره در اختیار داشته سعی کرده تا بتوانند ترکیب متناسب تری برای ظاهر خود بیافریند.

در گذشته به دلیل تکنولوژی پزشکی معمولاً در مهمانی ها و مجالس از لباس‌های استفاده می کردند موجب تغییر شکل در بخش اندام می‌شد و در نتیجه کلی موجب شد که در آن زمان اصلاحات مد بود می گردید.

می توان گفت اولین لباس هایی که برای این کار طراحی شدند در حدود سال ۱۷۰۰ میلادی بود که لباس های مجلسی زنانه با کمر های باریک و فشرده طراحی شده اند تا بتوانند تناسب اندام بیشتری در مهمانیها و مجالس ایجاد کند و در مدت خیلی کوتاه این تکنولوژی در لباس های مختلف گسترش یافت.

به طوری که لباس ها و ابزار های زیر لباسی مختلف برای به دست آوردن این نوع تناسب اندام به روش های گوناگون اختراع شد و در آن زمان مخاطبان و مشتریان بسیار زیادی داشت و پیشرفته ترین تکنولوژی آن دوره به حساب می آمد.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

ولی به دلیل مضراتی که این روش در طولانی مدت به همراه داشت پزشکان و محققان به دنبال روش های علمی تر برای به دست آوردن تناسب اندام برای بیماران و موتور و متقاضیان این بخش  تحقیقاتی را آغاز کردند.

می توان گفت که از اینجا محققان دو دسته شدند و دو جریان متفاوت را در این بخش به خصوص به وجود آورده‌اند به این صورت که بخشی از آنها به دنبال راه حل های طبیعی و ارگانیک برای به دست آوردن تناسب اندام گرفتن و بخشی دیگر به دنبال روش های دارویی و تکنیک های علمی پزشکی روش های زود بازده.

که سالیانه گذشته هر دوی این دستگاه ها در کار خود موفق بودند و هر کدام به خود روش ها تکنیک ها و راهکارهای گوناگون و موثری را به دست آوردن و حتی آن فناوری زیر لباسی های مورد استفاده برای تناسب اندام نیز  به پیشرفت خود ادامه دادند و امروزه شاهد نمونه های به روز تری از آنها هستیم که هنوز هم بازار خود را به عنوان یک روش مقطعی و زودبازده حفظ کرده اند.

به عبارت دیگر الان با به روزرسانی این تکنولوژی ها اشخاص کاملاً حق انتخاب دارند که از چه روشی و با چه بازه بازدهی و چه عوارضی استفاده کنند و تمام اطلاعات و آنها را در اختیار دارند و می تواند با علم کامل به جزئیات هر روش متناسب با نیاز خود روش مورد نظر را انتخاب کنید.

به طور کلی در هر مورد درمانی بهتر است قبل از انتخاب روش خود درباره آن تحقیق کامل به عمل بیاورید تا دچار مضرات و مشکلات ناخواسته نشوید.

درست است که بهترین مرجع برای مشورت در استفاده از روش های پزشکی در میان گذاشتن مشکل با پزشک متخصص و دریافت راهکار مناسب از سمت او می باشد اما اگر درباره روش‌های موجود در آن زمین مطالعه داشته باشید می توانید درک بهتری از توضیحات متخصص معالج خود به دست بیاورید و در نتیجه با اطمینان بیشتری روش نهایی را انتخاب کنید.

در این مقاله به توضیح کامل از همه این روش ها می پردازیم و سعی داریم تا اطلاعات جامع و کاملی در این باره به شما ارائه کنیم پس با ما همراه باشید.

کاهش-لاغری-و-انواع-جراحی-های-لاغری
کاهش-لاغری-و-انواع-جراحی-های-لاغری

هدف گذاری برای کاهش وزن و تناسب اندام

در هر استراتژی هدف گذاری یکی از مهم ترین المان ها است و اولین موضوعی که در کاهش وزن و تناسب اندام بسیار حائز اهمیت است این است که شما دقیقاً چه اهدافی از انجام این اعمال دارید و دقیقاً چه چیزی از نتیجه می خواهید و متناسب با انتظاراتتان باید استراتژی مناسب را انتخاب کنید.

ضمناً باید این را نیز به خاطر داشته باشید که انسان ها در سنین مختلف از لحاظ بیولوژیک متفاوت هستند و تغییرات وزن و تناسب نیز متناسب با سیستم بدنی انسان در هر سنی متفاوت است.

کاهش وزن بزرگسالان

سرعت کاهش وزن به صورت طبیعی و بدون ضرر در کاهش وزن بزرگسالان به این صورت است که اگر بخواهید ۵ تا ۱۰ درصد از وزن خود را کاهش دهید شما باید زمان صرف کنید تا این تغییر وضعیت صورت طبیعی انجام شود و موجب ایجاد بیماری ها و مشکلات جانبی نشود که یکی از جدیدترین این بیماری ها بیماری عروق کرونر است که در تغییر وزن های جهشی و کوتاه‌مدت ریسک بروز آن بسیار بالا می باشد.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

به طور میانگین کاهش وزن هفته ای یک کیلو گرم می تواند کاهش وزن منطقی و مناسبی باشد زیرا اگر وزن با این سرعت اندک اندک کاهش پیدا کند بدن زمان دارد که خود را با این تغییرات وفق دهد و همچنین آرام آرام خود شخص عادت می کند که سبک زندگی خود را به سمت سالم تری تغییر دهد.

ولی اگر شما از این روش های تدریجی استفاده کردید و چیزی حدود ۱۰ درصد وزن آن کاهش پیدا کرد ولی هنوز دچار اضافه وزن بودید احتمالاً نیازمند انجام روشهای دیگری برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود هستید.

کاهش وزن کودکان و نوجوانان

کاهش وزن در کودکان و نوجوانان بسیار حساس تر می باشد زیرا آنها در سن رشد هستند و ممکن است متناسب با شرایط بدنی شخصی خود نیازمند روش های متفاوت باشند ولی اگر فرزند شما دارای اضافه وزن است یا در حال افزایش وزن می باشد باید سعی کنید با اعمال رژیم غذایی سالم و تاکید بر روی فعالیت‌های جسمی ورزشی وزن کودک خود را در حالت متعادل حفظ کنید.

عموماً کودکان از فعالیتهای بزرگسالان اطراف خود تبعیت می کند پس اگر رژیم غذایی خود را تغییر دهید و رفتارهای سالمی داشته باشید آنها نیز به تدریج به این اعمال روی می آورد ولی باید دقت داشته باشید که برای کاهش وزن کودکان باید حتماً با متخصص مشورت شود زیرا کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار آسیب پذیرتر هستند و تغییر وزن به صورت به روش اصولی می‌تواند روی روند رشد آنها تصویر گذار باشد.

 

جراحی های کاهش وزن

جراحی های کاهش وزن گزینه مناسبی برای افرادی است که دارای اضافه وزن در فرد با توده بدنی بالای ۴۰ bmi هستند و در این افراد متناسب با شرایطشان و عضوی که باید در مورد عمل جراحی قرار بگیرد از تکنیک های مختلف استفاده می شود تا بیمار بتواند مناسبترین نتیجه را با کمترین عوارض دریافت کند.

 

انواع جراحی های کاهش وزن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های گوناگونی برای تناسب اندام و جایگزین های تغذیه ای ابداع شده است اما از بین این انواع جراحی های کاهش وزن دو مورد از آنها بسیار متداول و پرکاربرد هستند که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد و درباره آنها توضیح خواهیم داد:

 

گاستروپلاستی

هومن جراحیهای که برای کم کردن اشتها و به‌منظور تناسب اندام انجام می شوند اقدام به محدود کردن فضای برای بلع و جذب در معده انجام میشود و در عمل گاستروپلاستی جراح یک کیسه بادکنک مانند را با استفاده از تکنیک های جراحی در قسمت بالای معده بیمار جایگذاری می کند.

این عمل موجب می شود که حجم زیادی از معده که حدود یک سوم آن را تشکیل می دهد با بخش پلاستیکی پر شود و در نتیجه شخص حجم غذای کمتری را می تواند در معده خود را دهد و در نتیجه میزان کالری جذب شده در مدت زمان یکسان و مواد غذایی ثابت کاهش پیدا می‌کند و فرد زودتر احساس سیری می کند.

این روش می تواند برای افراد دارای اضافه وزن بالا روش دلچسبه باشد زیرا احساس سیری را برای آنها به وجود می‌آورد و آرام آرام و به صورت طبیعی باعث کاهش وزن آنها می شود و معمولاً از این روش استقبال خوبی به عمل می‌آید.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

بای پس معده

بای پس معده یکی از تکنیک های پیچیده و جالب پزشکی برای محدود کردن فضای هضم و جذب در بیماران مبتلا به اضافه وزن بالا می باشد و روش بسیار جالب و جذابی برای بیماران دارای اضافه وزن است زیرا جالب است بدانید که آنها می تواند هر چه را که دوست دارند غذا بخورند.

در این روش جراح عمومی یک راه جدید برای عبور غذا ایجاد می کنند و در این روش بخش کوچکی از روده بزرگ یا روده باریک و بخش زیادی از معده بیمار از سیستم لوله گوارش حذف میشود و عملاً مورد استفاده قرار نمی گیرد.

به عبارت دیگر مسیر عبور مواد غذایی منحرف می‌شود به مسیری که بخش کوچکی از معده در آن است پس در نتیجه هضم مکانیکی و شیمیایی کمتری روی آن اتفاق می افتد و همچنین بخش کوچکی از روده باریک برداشته می شود پس بخشی از جذب مواد غذایی هم به این ترتیب کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه تاثیری که این روش بیمار دارد این است که جذب کالری در بیمار کاهش پیدا می‌کند.

در نتیجه بدیهی است که بیمار می تواند هر چقدر که میل دارد غذا مصرف کند اما این غذا به صورت کامل حذف نمی شود پس به صورت کامل جذب نمی شود و سیستم گوارش خارج می شود و این گونه کالری دریافتی بیمار در طول روز کاهش پیدا میکند.

کاهش-لاغری-و-انواع-جراحی-های-لاغری

نکته مهم در مورد عمل های جراح عمومی

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هر دوی این روش ها در درجه اول عمل جراحی هستند و هر نوع عمل جراحی نیازمند مراقبت های پس از عمل و موارد خاص خود است و همچنین در هر دو نوع این جراحی ها بیمار  مادام‌العمر نیازمند رعایت نکاتی است که پزشک برای او تجویز می‌کند و همچنین باید به صورت منظم باید جهت معاینه وضعیت خود به پزشک متخصص جراح مراجعه کند.

 

درمان دارویی کاهش وزن

درمان دارویی کاهش وزن یکی دیگر از راهکارهای است که در مواردی ممکن است به برخی از بیماران پیشنهاد شود و پزشک متخصص است در بازه های زمانی خاصی داروهای به بیمار بدهد تا بتوانند وزن او  را کنترل کند و یا کاهش دهد که نمونه‌هایی از این داروها را در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد:

 

سیبوترامین و کاهش شدید لاغری!

سیبوترامین یکی از داروهایی است که شاید اسم آن را در حوزه لاغری شنیده باشید اما جالب است بدانید که این داروی به اصطلاح لاغری در سال ۲۰۱۰ به طور کامل از بازار جمع شده زیرا تحقیقات نشان داده است که می تواند موجب ایجاد مشکلات قلبی شود.

 

ارلیستات به سرعت شما را لاغر می کند اما زیر نظر پزشک مصرف کنید

ارلیستات یکی دیگر از ما آشنا در این بخش است که با مصرف آن در طول ۶ ماه ۱۰ الی ۲۰ کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهد البته در مواردی این کاهش وزن بیشتر هم بوده اما باید مصرف این دارو حتماً زیر نظر متخصص انجام شود زیرا هر نوع کاهش وزن ناگهانی  می تواند برای سلامت بدن مضر باشد از باید حتماً شرایط بدنی بیمار به طور کامل بررسی شود.

دسته دیگری از داروها که در این بخش استفاده می‌شوند داروهایی هستند که بدون نسخه در دسترس عموم هستند اما مضرات خاص خود را دارند و برای تناسب اندام دارای استاندارد نیستند یعنی در واقع مکمل های غذایی هستند که از آنها به عنوان دارو استفاده می شود  بطور کلی از سوی متخصصان توصیه نمی‌شوند.

 

افدرا

گیاه افدرا از گیاهان است و به عنوان یک مکمل غذایی به فروش می رسد. مواد تشکیل دهنده فعال در گیاه افدرین نامیده می شود. افدرا می تواند کاهش وزن در کوتاه مدت را سبب شود اما آن را نیز دارای عوارض جانبی جدی مثل بالا رفتن فشار خون است و در سال ۲۰۰۴ فروش مکمل های غذایی حاوی افدرا در ایالات متحده ممنوع شد.

 

دیورتیک و مسهل های گیاهی

کاهش-لاغری-و-انواع-جراحی-های-لاغری
کاهش-لاغری-و-انواع-جراحی-های-لاغری

بطور کلی این محصولات باعث می شود شما آب بدنتان را از دست دهید و این کاهش وزن از چربی نیست. آنها همچنین می توانند سطح پتاسیم بدن شما را کاهش دهد که ممکن است مشکلات قلبی و عضلانی بوجود آورد.

با این حال همچنان نظر متخصصان برای افرادی که دارای اضافه وزن بالایی نیستند این است که از روش‌های طبیعی مانند افزایش فعالیت بدنی و اصلاح رژیم غذایی خود استفاده کنند  به صورت طبیعی و با شیبی ملایم اقدام به کاهش وزن کنند و بدن نیز بتواند به آرامی با این تغییرات وفق پیدا کند.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، حمله قلبی، دیابت و سرطان مانند سرطان های پستان، رحم، و سرطان روده بزرگ تقویت قلب و ریه های شما به بهتر کار کردن آن ها کمک می شود همچنین تقویت ماهیچه ها و نگه داشتن مفاصل شما در وضعیت خوب و کاهش سرعت از بین رفتن استخوان ها

داشتن انرژی بیشتر کمک به آرامش شما و بهتر کنار آمدن با استرس کمک به خواب شما از مواردی است که شما می توانید با کاهش وزن طبیعی به دست بیاورید.

منبع : سلامتی بدون مرز| بخش زیبایی

نویسنده: امیر رستمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا