مقالاتمقالات جراحی زیبایی

جراحی زیبایی صورت و انواع عمل های زیبایی صورت

انسان ها از زمان های گذشته تا به امروز در پی برگرداندن شادابی و طراوات از دسته رفته دوران جوانی و زیبایی صورت خود بوده اند و امروزه از عمل های زیبایی صورت برای جوانسازی پوست صورت و برطرف کردن عیب های موجود در صورت استفاده می شود.

 

یکی از مهم ترین اجزای بدن ، صورت می باشد از این رو وجود هر گونه عیبی روی صورت می تواند برای برخی از افراد به معضل بزرگی تبدیل شود. یکی از رایج ترین روش ها برای از بین بردن عیب های موجود در بینی و چشم و گونه و سایر اجزای صورت عمل زیبایی می باشد و شما می توانید با استفاده از این روش جذابیت ظاهری تان را تکمیل نمایید و علاوه بر این اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. در ادامه این مطلب انواع عمل های زیبایی صورت را پیش رو خواهید داشت.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

عمل های زیبایی برای صورت

انواع عمل زیبایی برای صورت

استفاده از عمل های زیبایی صورت به سن و سال و جنسیت افراد مرتبط نمی شود و شما در هر رده سنی که هستید می توانید به کمک عمل های زیبایی برای رفع عیب های موجود در ظاهرتان اقدام کنید. انواع عمل زیبایی برای صورت عبارتند از :

انواع عمل زیبایی

1. جراحی زیبایی چشم

اگر شما تمایل دارید شادابی و نشاط به چهره تان برگردد بهتر است از جراحی زیبایی چشم استفاده نمایید. برای درشت کردن چشم ها از دو عمل زیبایی مختلف استفاده می شود:

جراحی زیبایی چشم

شکاف در گوشه داخلی که به اپیکانتوپلاستی معروف می باشد برای چشم های آسیایی و کشیده کاربرد زیادی دارد و همراه با این عمل باید عمل رفع پف بالای پلک نیز برای ایجاد توازن در بین چشم ها انجام گردد. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و زمان آن نیز بین 30 تا 60 دقیقه می باشد. بعد از انجام این عمل زیبایی پلک ها متورم می گردد و کبود می شوند و زمان بهبودی برای آن ها نیز 14 روز می باشد.

شکاف در گوشه خارجی چشم ها که به کانتوپلاستی معروف می باشد که از این عمل برای خوش حالت کردن چشم ها استفاده می گردد و به آن اصطلاحا عمل چشم گربه ای نیز گفته می شود. توجه داشته باشید که این عمل باید تخت شرایط خاصی انجام شود.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

انواع عمل های زیبایی صورت

2. جراحی زیبایی پلک

به کمک بلفاروپلاستی پلک یا جراحی زیبایی پلک ، چربی و پوست اضافه موجود در نواحی اطراف از بین برده می شود و از این عمل برای رفع پف و برجستگی یا افتادگی پلک استفاده می شود. در این عمل زیبایی پلک پایینی و بالایی چشم به صورت مجزا یا به صورت همزمان جراحی می شوند همچنین امکان رفع خطوط اخم و بالا بردن ابروها نیز در این روش وجود دارد.

جراحی زیبایی چشم

3. جراحی زیبایی فک

زیبایی فک باعث می شود تا صورت شما باریک به نظر برسد و این عمل زیبایی تاثیر زیادی روی جذابیت ظاهری شما دارد. عمل های زیبایی فک به صورت زیر می باشند :

عمل زیبایی چانه

3.1. کوچک کردن چانه

از این عمل زیبایی برای داشتن نیم رخی زیبا استفاده می شود. برای انجام این عمل زیبایی جراح در قسمت داخلی دهان برشی را ایجاد می کند سپس به کمک ابراز مخصوص استخوان اضافی چانه برداشته می شود و محل نوک چانه نسبت به قسمت های باقی مانده تغییر داده می شود.

3.2. کوچک کردن فک پایینی

قسمت برجسته استخوان علامت گذاری می گردد سپس به کمک مته مخصوص جراحی زیبایی استخوان را برش می دهند و زوایای آن نیز اصلاح می گردد.

3.3. کوچک کردن فک

به کمک این عمل زیبایی فک های نامتقارن و بزرگ با برداشتن بافت اضافه اصلاح می گردند و در نتیجه صورت هارمونی زیبایی پیدا می کند. از این عمل زیبایی برای زاویه دار کردن صورت و ایجاد خط های زیبا در صورت استفاده می شود.

4. جراحی بینی

یکی از رایج ترین عمل های زیبایی برای صورت جراحی بینی می باشد و این عمل به گونه ای انجام می گردد که پزشک شکل بینی را متناسب با سایر اجزای صورت تغییر می دهد. به عمل زیبایی بینی رینوپلاستی نیز گفته می شود همچنین این عمل زیبایی در بین نوجوانان محبوبیت زیادی دارد و بهترین زمان انجام آن بعد از اتمام سن بلوغ می باشد. دختران بعد از 16 سالگی و پسران نیز بعد از 18 سالگی می توانند عمل زیبایی بینی را انجام بدهند.

جراحی زیبایی

برای جراحی زیبایی بینی از دو روش باز و بسته استفاده می شود و به کمک این عمل زیبایی نقص هایی نظیر بزرگی و پهن بودن بینی ، کج شدگی بینی و قوز بالای روی بینی برطرف می گردد. در روش بسته این عمل زیبایی هیچ گونه برشی در کنار پره ایجاد نمی گردد ولی در روش باز دقت عمل بیشتر می باشد و برای رفع انحراف بینی این روش کاربرد بیشتری دارد.

توجه داشته باشید که دوره نقاهت عمل زیبایی بینی بین 1 تا 3 هفته می باشد ولی شکل نهایی بینی بعد از یک سال مشخص می گردد.

جراحی زیبایی بینی

5. عمل زیبایی چانه

برای کوچک و عقب بودن چانه از پروتز استفاده می شود و اگر برجستگی چانه یا کوچکی و عقب بودن آن بیش از اندازه باشد بهتر است از جراحی زیبایی فک استفاده شود.

عمل زیبایی چانه

6. کشیدن صورت

کشیدن صورت که به لیفتینگ یا رایتیدکتومی نیز معروف می باشد برای صورت ها با ساختار استخوانی مناسب می باشد همچنین سن مناسب برای این عمل زیبایی بین 40 تا 65 سال است. از این عمل زیبایی برای از بین بردن چروک ها با عمق متوسط و عمیق استفاده می شود همچنین افتادگی پوست به کمک این عمل زیبایی رفع می شود و چین و چروک های سطحی پوست نیز کمتر به نظر می رسند.

لیفتینگ صورت

7. تزریق ژل و چربی به پوست صورت

برای برجسته سازی لب ها و از بین بردن چروک های سطحی و رفع خط خنده می توان از این روش استفاده کرد همچنین این روش برای رفع جای زخم عمیق و گود افتاده مناسب می باشد.

عمل زیبایی مخصوص صورت

8. بالا بردن پیشانی و ابرو

بالا بردن پیشانی و ابرو به لیفتینگ نیز معروف می باشد و یکی از انواع عمل های زیبایی صورت پرطرفدار می باشد. از این روش برای از بین بردن همه چین و چروک ها و خط های روی پیشانی و بین ابروها استفاده می شود همچنین با بالا بردن پیشانی افتادگی و شل شدگی پوست پیشانی از بین می رود و این عمل برای افراد در رده سنی 40 تا 60 سال مناسب می باشد. اغلب خانم های جوان برای بالا بردن ابروهای خود از روش لیفتینگ ابرو استفاده می کنند.

بالا کشیدن ابرو

9. جراحی زیبایی گوش

به جراحی زیبایی گوش ، آتوپلاستی گفته می شود و از این عمل زیبایی بزرگسالان و کودکان می توانند استفاده نمایند. از این عمل زیبایی برای تغییر در اندازه و بهبود فرم لاله گوش و کوچک کردن گوش هایی که بیش از اندازه بزرگ هستند استفاده می شود.

جراحی زیبایی

آتوپلاستی غضروف های پشت گوش را اصلاح می کند و به کمک این عمل برجستگی های گوش برطرف می شود و گوش ها به سر نزدیک می شوند. جراحی زیبایی توسط متخصص گوش و حلق بینی و جراح پلاستیک انجام می گردد.

جراحی های زیبایی مخصوص گوش

10. جراحی زیبایی غبغب

غبغب لایه ای چربی می باشد که در قسمت زیری چانه شکل می گیرد و این لایه چربی به خاطر داشتن اضافه وزن و شل شدن پوست یا سایر ویژگی های ژنتیکی ایجاد می شود.

جراحی زیبایی غبغب

جراحی غبغب یکی از انواع روش های جراحی زیبایی صورت می باشد که در این روش برشی در زیر چانه و در جایی که قابل مشاهده نباشد ایجاد می گردد سپس پوست این قسمت به سمت بالا آورده می شود تا زمانی که به چربی ایجاد شده دسترسی داشته باشند و در نهایت نیز چربی به کمک لیپوساکشن یا به صورت مستقیم برداشته می شود. در این عمل زیبایی عوارضی مانند تورم و کبودی و بی حسی وجود دارد.

 

بعد از انجام عمل غبغب برای جلوگیری از جمع شدن مایع در زیر پوست باید از گن مخصوص بعد از جراحی استفاده شود همچنین از این گن برای کاهش تورم و خونریزی استفاده می شود.

جراحی زیبایی غبغب

11. گونه گذاری

گونه گذاری از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که در تناسب و چاق شدن صورت تاثیر بسزایی دارد. روش های زیادی برای گونه گذاری وجود دارد که عبارتند از :

عمل زیبایی گونه

11.1. گونه گذاری با چربی

در این روش برای حجیم کردن گونه از چربی خود بدن فرد استفاده می گردد و بافت چربی برای تزریق از قسمتی از بدن توسط عمل ساکشن گرفته می شود و به مدت یک سال نیز قابل استفاده می باشد و این چربی در طی سه الی چهار جلسه در سال در قسمت گونه ها تزریق می شود. تزریق چربی برای گونه گذاری هیچ عوارضی ندارد و کم هزینه و ماندگار می باشد.

جراحی زیبایی گونه

11.2. گونه گذاری با تزریق ژل

این روش نسبت به روش قبلی دارای عوارض زیادی می باشد زیرا تزریق ژل از یک بافت خارجی گرفته می شود و می تواند باعث ایجاد عفونت یا افتادگی صورت شود. توجه داشته باشید ژل هایی که برای تزریق در گونه ها مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای مجوز درمان و بهداشت باشند و مدت ماندگاری تزریق ژل ها نیز از 8 ماه تا 2 سال می باشد.

جراحی زیبایی برای صورت

11.3. گونه گذاری به کمک پروتز

گونه گذاری به کمک پروتز از انواع عمل های زیبایی صورت پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها می باشد. پروتزی که برای گونه گذاری استفاده می گردد دارای جنس سیلکونی است که این پروتز به کمک برش های کوچک در قسمت داخلی دهان یا زیر پلک قرار داده می شود. پروتز از انواع روش های دائمی برای گونه گذاری می باشد و توسط جراح پلاستیک انجام می گردد. مدت زمان انجام این عمل یک ساعت می باشد و بهتر است به کمک بیهوشی انجام شود. دوره نقاهت گونه گذاری به کمک پروتز نیز 30 روز است.

جراحی-بینی-در-مشهد

11.4. گونه گذاری به کمک جراحی

این عمل های زیبایی صورت برای افرادی کاربرد دارد که استخوان گونه آن ها در دو طرف شکسته یا دارای فرو رفتگی می باشد. این عمل به کمک بیهوشی عمومی انجام می شود و به دلیل عوارضی که می تواند برای ساختمان حدقه چشم داشته باشد جراحان صورت و فک از آن کمتر استفاده می کنند.

عمل زیبایی گونه

12. عمل زیبایی لب

عمل زیبایی لب از انواع عمل های پرطرفدار زیبایی صورت می باشد و به کمک این عمل زیبایی می توانید لب ها را بزرگ و حجیم کنید و علاوه بر این شکل لب ها را تغییر بدهید همچنین این جراحی زیبایی باعث جوانسازی لب ها می شود.

جراحی زیبایی مخصوص لب

روش های زیادی برای انجام این عمل زیبایی وجود دارند که جراح روش مناسب را اغلب با توجه به هدف های زیبایی شناخت بیمار و زمانبندی دوران بهبودی وی انتخاب می نماید. برخی اوقات برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب لازم است از دو یا چند عمل زیبایی استفاده شود.

جراحی زیبایی لب

در این مطلب به بررسی انواع عمل های زیبایی صورت مخصوص آقایان و خانم ها در رده سنی مختلف پرداختیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب این نهایت بهره را برده باشید.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سلامتی بدون مرز ارتباط برقرار کنید.جراحی-بینی-در-مشهد

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. بله حتما در ضمن در صفحات مربوط به دکتر شما می تونید نمونه کارهای قبل و بعد بیشتری ببینید و بعد از تماس با کارشناس راهنمایی های بیشتر و تصاویر مربوط به عمل زیبایی برای شما ارسال می شه تا از انتخاب پزشک قبل از عمل زیبایی اطمینان حاصل کنید

    1. با توجه به اینکه ما در سلامتی بدون مرز با پزشکان بسیاری همکاری داریم و قیمت هر پزشک متفاوت است لطفا برای تعیین قیمت با کارشناسان تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا