مقالاتمقالات جراحی زیباییمقالات جراحی عمومی

برداشت چربی به روش لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان

برداشت چربی به روش لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان

تناسب اندام یکی از مقوله‌های مهم در بین جوامع امروزی است که به دلایل مختلف مورد توجه قرار می گیرد زیرا تناسب اندام می تواند فاکتور مثبتی در زمینه های مختلف برای فرد باشد این امر باعث شده است که افراد بیشتری به برداشت چربی به روش لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان فکر کنند.

دنیای امروز نیازمند ارتباط موثر است و یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی ارتباطات ما آراستگی و تناسب ظاهری مان می باشد می تواند روی مخاطبان ما تاثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین بسیاری از افراد برای اصلاح وضعیت سلامتی بدن و داشتن بدن متناسب تر اقدام به انجام اعمال اصلاحی بر روی تناسب اندام خود می کند تا بتوانند سبک تر و راحت تر باشند و بدفرمی های ناشی از رژیم‌های غذایی گذشته خود را جبران کنند تا بتوانند ظاهری آراسته تر و متناسب تر داشته باشد.

طبیعتاً در هر زمینه ای که تقاضای زیادی وجود داشته باشد ایده گذاری های پژوهشی نیز افزایش می‌یابد و روش‌های مختلفی برای رفع آن نیاز به وجود می‌آید و روز به روز دانشمندان به دنبال راه های بهتر و تصویر بزرگتر و با مضرات کمتر می گردند.

در گذشته عمل های مربوط به زیبایی عمل های ترسناک بودند و تلفات و ضررهای زیادی برای بیماران به همراه داشتند و این موجب شده بود که افراد نسبت به انجام اعمال زیبایی بسیار نگران باشند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و منابع اطلاعاتی شما می توانید متناسب با شرایط خود و آنچه که نیاز دارید روش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به جرات می توان گفت که امروزه برای حل مشکل شما در هر زمینه ای که باشد قطعاً یک روش مناسب وجود دارد ولی این مستلزم این است که شما آن روش را پیدا کنید و این کار میسر نمی شود مگر اینکه شما اطلاعات خود را در رابطه با روش های مختلف پزشکی و جراحی درباره اختلال مورد نظر خود افزایش دهید.

پیشرفت علم زمانی به نفع ماست که اطلاعات کامل راجع به آن داشته باشیم و در نتیجه بتوانیم بهترین استفاده را از آن ببرید و دقیقا این مقاله قصد دارد شما را با یکی از پیشرفته ترین روش ها برای به دست آوردن تناسب اندام آشنا کند و به شما اطلاعات کاملی درباره این روش بدهد تا در صورت تمایل با دانش کامل به سراغ آن بروید پس با ما همراه باشید.

لیپوماتیک به زبان ساده

لیپوماتیک در واقع یک روش ترکیبی است از برداشت چربی از نقاط مختلف بدن مانند ران باسن و شکم که دارای چربی های مقاوم هستند و معمولاً به راحتی آب نمی شوند و همچنین تزریق چربی به نقاطی مانند لب گونه و غیره که برای زیبایی و تناسب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع در این روش چربی های برداشت شده به صورت بسیار سالمی از سطح بدن جمع می شوند و همین امر موجب می‌شود تا بتوان به فاصله از آن ها برای تزریق در نقاط دیگر مانند گونه و لب استفاده کرد و این می توان گفت که یک قابلیت منحصر به فرد است.

دلیل منحصر به فرد بودن این است که معمولاً در روش های دیگر که از حرارت استفاده می شود و یا با استفاده از لیزر بخش هایی از چربی سوزانده میشود طبیعتاً کیفیت چربی برداشت شده کاهش پیدا میکند و این امر موجب می شود که برای کاشت دوباره کیفیت لازم را نداشته باشد و چسبندگی مورد نظر را پیدا نکند.

اما در روش لیپوماتیک چربی ها بسیار سالم از سطح بدن جمع می شوند و پس از غنی شدن به نقاط مختلف مورد نیاز بیمار تزریق می شوند و کل این ماجرا در یک عمل انجام میشود که می‌تواند در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی کند.

شاید برای شما جالب باشد که تزریق چربی تنها برای اعمال زیبایی مانند افزایش حجم لب و گونه استفاده نمی شود بلکه در مواردی برای پر کردن انواع فرورفتگی ها در سطح بدن که ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آمده باشند استفاده می‌شود و با استفاده از چربی های برداشت شده از ران و باسن و شکم این فرورفتگی ها نیز می شود.

برداشت چربی به روش لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان
برداشت چربی به روش لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان

مزایای لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان

در واقع اولین و بزرگترین مزیت انجام همزمان عمل پیکر تراشی با لیپوماتیک بعد از تزریق چربی این است که شما در یک زمان و یک مکان و یک شرایط می توانید چربی های اضافی نقاط مختلف بدن را خارج کرده و از چربی هایی که معمولاً به عنوان دور ریز است استفاده درست کنید و برای افزایش حجم لب گونه و یا پر کردن حفره ها در اقصا نقاط بدن از آنها استفاده کنید.

در قسمت پایین به صورت مختصر به  تعدادی از فواید انجام این روش اشاره خواهیم کرد

  • یکی از فواید بزرگ این روش صرفه جویی زمانی آن است و شما با استفاده از این روش میتوانید در زمان کمتری به اصلاح نقاط بیشتری از بدن خود بپردازید و همچنین کیفیت بالاتری را در نتیجه انجام این تکنیک دریافت کنید.
  • الو بر صرفه جویی در وقت شما در نتیجه انجام این تکنیک مشاهده هماهنگی بهتر و هارمونی بهتر در اندام خود خواهید بود و تناسب بهتری را در مجموعه اندام های خود تجربه خواهد کرد.
  • سود دیگری که انجام عمل لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان برای شما دارد این است که در واقع شما دو جراحی را در یک جراحی انجام می‌دهید و طبیعتاً این کار موجب می شود تا هزینه های روتین مربوط به اتاق جراحی و تیم جراحی کاهش پیدا کند و این می تواند صرفه جویی قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشد.
  • مزیت دیگری که این روش دارد در مقابل روش های مشابه مانند پر کردن با فیلر و مواد مصنوعی این است که با استفاده از چربی به طور معمول حساسیت و پس دگی کمتری را به همراه دارد و همچنین چربی حالت چسبندگی دارد و به عضو جدید می چسبد مانند فیلر و پرکننده های مختلف امکان جابه جا شدن در عضو جدید را ندارد و وضعیت خود را حفظ می‌کنند.

لیپوماتیک چیست؟

اگر بخواهیم توضیح دقیقی راجب این روش به شما ارائه دهیم می‌توان این گونه گفت که لیپوماتیک یکی از روش‌های لاغری موضعی و فرم دهی به بدن است که بیشتر برای بیمارانی مناسب است که در برخی از نواحی خاص از بدن خود چربی‌های موضعی دارند که با ورزش و رژیم غرایی از بین نمی‌رود.

این روش درمانی به فرم دهی بدن کمک می‌‌کند و راهی برای لاغر کردن محسوب نمی‌شود و در روش لیپوماتیک ماده‌ی بی‌حس‌ کننده در ناحیه مورد نظر تزریق می‌‌شود که این ماده علاوه بر بی‌حس کردن ناحیه، موجب کاهش احتمال خونریزی و کبودی می‌‌شود.

پس از آن با قرار گرفتن میکرو کانول ارتعاشی 360 درجه، چربی شکسته می‌شود و به‌راحتی مکش چربی اتفاق می‌افتد و به این ترتیب چربی های اضافی نقاط مختلف بدن از جمله نقاط مقاوم مانند باسن شکم و ران برداشته می‌شود.

در چه نقاطی می‌توان لیپوماتیک انجام داد؟

در جواب این سوال باید گفت که می‌توان چربی‌های اضافه را از ناحیه شکم، کمر، پهلوها، باسن، ران، اطراف زانو، زیر چانه، و بالای بازوها استخراج کرد و به این ترتیب حجم توده چربی را در این نقاط کاهش داد.

ولی برای استفاده از چربی برداشت شده مواردی هستند که مناسب تر میباشند و در اغلب موارد چربی‌های شکم، پهلو و ران‌ها استفاده می‌‌شوند بیماران معمولا از نتایج لیپوماتیک این نواحی بسیار راضی هستند.

تزریق چربی

افرادی که تمایل دارند از شهر به برخی نقاط از بدن خود برای حجم بخشیدن ببخشید دیگری استفاده کنند اقدام به انجام عمل تزریق چربی میکنند با استفاده از این روش از چربی نقاط دیگر بدن برداشت کرده و به بخش های مورد نظر اضافه می‌کند.

همانطور که می دانید با کهولت سن و تغییرات وضعیت بدن و تغییرات هورمونی طبیعتاً تغییر شکل های مختلفی در بدن و صورت اتفاق می افتد که شما با استفاده از عمل تزریق چربی در واقعه با تکنیک لیپوماتیک چربی های ناخواسته را از اطراف شکم و ران ها و مواردی از این دست برداشت می کنید و در قسمت های مورد نظر برای حجم بخشیدن از آنها استفاده می کنید.

معمولا نقاطی که هدف تزریق چربی قرار می گیرند تا در آنها زیباسازی بدن انجام شود عبارتند از سه بخش اصلی صورت سینه ها و نقاط خاصی از باسن که پزشکان متخصص زیبایی با تزریق چربی در این نقاط حجم مناسب و دلپذیری را به آنها می دهند که موجب تناسب اندام بیشتر در بیمار می شود.

علائم بالا رفتن سن در صورت و گردن به دلایل زیادی مانند دلایل ارثی، جنس پوست، نور خورشید و سبک زندگی شخص، پدیدار می‌‌شوند. نواحی بسیاری در صورت هستند که می‌‌توان با کمک تزریق چربی در آن جوانسازی شوند از جمله گونه‌ها، پیشانی، بینی، چانه، زیر چشم‌ها، نواحی گیجگاهی، خطوط فکی و لب‌ها.  گاهی اوقات عمل تزریق چربی به طور همزمان با لیفت صورت انجام می‌‌شود تا ظاهر چین و چروک‌های پوستی تا جای ممکن کاهش داده شوند و به طور همزمان، فرم صورت بهبود داده شود.

در موارد دیگر زنانی که از اندازه سینه‌های خود راضی نیستند، و یا سینه‌های آنان دچار تغییر فرم شده است و می‌‌خواند سینه‌های بزرگ‌تر و خوش‌فرم تر داشته باشند، می‌‌توانند عمل برجسته‌سازی سینه با تزریق چربی را انجام دهند.  طی این عمل مقدار کمی سایز سینه افزایش پیدا می‌‌کند اما نتایج آن بسیار طبیعی هستند.

عواملی چون کاهش وزن، عوامل ارثی و بالا رفتن سن همگی می‌‌توانند موجب شوند که فرم باسن افتاده و کوچک شود و شما از فرم باسن خود راضی نباشید.  با کمک تزریق چربی می‌‌توان حجم باسن را افزایش داد و فرم آن را اصلاح کرد.

یکی دیگر از مواردی که تزریق چربی بسیار در آن به کار آمده است پر کردن حفره هایی است که در زیر پوست به دلیل جای زخم های عمیق و یا بخیه به وجود می‌آید که در این موارد می توان بعد از تزریق چربی برای پر کردن این حفره ها در زیر پوست استفاده کرد.

به غیر از مواردی که در قسمت بالا برای تزریق چربی ذکر شد مکان های دیگری نیز هستند که می‌توان برای اصلاح حجم در آن مقاطع از روش تزریق چربی استفاده کرد که این نقاط عبارتند از: پشت دست‌ها، قفسه سینه ، پشت و جلوی بازو، ساق پاها و ران‌ها.

کسب آمادگی برای لیپوماتیک و تزریق چربی

به طور عمومی عمل بزرگ کردن باسن با تزریق چربی می‌‌تواند بین 1 تا 4 ساعت طول بکشد، که بستگی به میزان پیچیدگی عمل و نیاز به لیپوماتیک مجدد طی همان جراحی دارد. پزشک در ابتدا به دقت نواحی که باید چربی از آن استخراج شوند و نواحی که باید چربی در آن تزریق را علامت‌گذاری می‌‌کند.

در واقع در برخی موارد تزریق چربی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌‌شود اما در صورتی که لازم باشد مقادیر زیادی چربی ساکشن شده و در چند ناحیه مختلف تزریق شود، از بیهوشی عمومی استفاده می‌‌شود.

در اینجا یک ماده مخصوص به نام تامسِنت در نواحی مورد نظر تزریق می‌‌شود. این ماده موجب حجیم شدن بافت چربی و جدا شدن سلول‌ها از هم می‌‌شود و در نتیجه چربی‌ها با راحتی بیشتری مکش می‌‌شوند.

این ماده حاوی داروی بی‌حس‌کننده است و احتمال خونریزی را نیز کاهش می‌‌دهد و بعد از تزریق مقادیر زیادی ماده تامسنت در ناحیه مورد نظر، چند دقیقه باید صبر کنید تا این ناحیه کاملا بی حس شود.

لیپوماتیک و تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

در این روش ابتدا باید چربی از نقاط مختلف بدن از جمله شکم و غبغب و سایر قسمت ها مانند پهلو استخراج شود توسط دستگاه مکنده انجام می شود و بدون آسیب رساندن به ماهیچه ها و بافت های اطراف مستقیماً مکنده وارد چربی ها شده و با استفاده از سر مناسب به فرد خود که به صورت ۳۶۰ درجه می چرخد را به صورت یکنواخت می مکد و جدا می کند.

این خصوصیت منحصر به فرد کمک می کند تا چربی بدون آسیب رسیدن به بافت های اطراف و بافت های همبند جدا شود و پس از این مرحله و جمع‌آوری چربی بیمار نوبت به جداسازی چربی از بافت های دیگر و اصطلاحاً به غنی‌سازی چربی می‌گویند که چربی را خالص کرده و آماده تزریق به نقاط دیگر بدن بیمار می کند.

برخی از جراحان در خلال مرحله سازی چربی برداشته شده و خارج شده از بیمار سلول‌های بنیادی نیز اضافه می‌کنند و در نهایت این چربی غنی شده را از طریق یک کانولا به بخش های دیگر بدن بیمار تزریق می کند.

برای مشاوره با پزشک لطفا اینجا کلیک کنید تا جلسه مشاوره برای شما رزرو شود.

منبع: سلامتی بدون مرز| بخش جراحی پلاستیک و زیبایی مشهد

نویسنده : امیر رستمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا