مقالاتمقالات جراحی عمومی

انجام جراحی کانسر مری به روش لاپاراسکوپی توسط دکتر شهریار عزیزی

 

انجام جراحی کانسر مری به روش لاپاراسکوپی توسط دکتر شهریار عزیزی فلوی جراحی کم تهاجمی در بیمارستان امام رضا(ع)

عمل جراحی سرطان مری (ترانس هياتال ازوفاژکتومي) به روش لاپارسکوپی در شرق کشور در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) مشهد انجام می شود.

دکتر شهریار عزیزی جراح عمومی و عضو تمام وقت درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرطان مری یکی از سرطانهای شایع در کشور به شمار می رود و در جراحی این ناحیه نیاز به برشهای وسیع در نواحی شکم ، قفسه سینه و گردن بوده است، اظهار داشت : با استفاده از روش لاپارسکوپی و انجام ۴ الي ۵ سوراخ ۵ تا ۱۰ ميليمتري در جدار شکم و ۵ سانتی متری بر روی گردن مری بیمار با موفقیت جدا سازی و خارج می شود.

عضو مرکز جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه استفاده از روشهای نوین جراحی نظیر لاپاراسکوپی از رویکردهای اصلی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود خاطر نشان کرد : در روش لاپاراسکوپي کانسر مري شکم بيمار باز نشده و آزاد سازي معده و مري بوسيله دستگاه انجام مي شود و نهايتا عمل جراحي با خارج کردن مري و جايگزيني معده به جاي آن با يک برش ۵ سانتي متري در طرف چپ گردن به اتمام مي رسد .

انجام جراحی کانسر مری به روش لاپاراسکوپی توسط دکتر شهریار عزیزی
انجام جراحی کانسر مری به روش لاپاراسکوپی توسط دکتر شهریار عزیزی

پزشک جراحی عمومی و لاپارسکوپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد : کاهش ریسک عفونت ناشی از برشهای بزرگ بر روی شکم ، افزایش سرعت بهبود بیمار و کاهش زمان بستری ، کاهش هزینه های درمانی از جمله مزایای این روش به شمار می رود .

انجام این این عمل به روش لاپاراسکوپی سالهای قبل در تهران انجام می شد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز عمل جراحی سرطان مری (ترانس هياتال ازوفاژکتومي) به روش لاپارسکوپی می باشد.

وبا توجه به اينکه اعمال جراحي لاپاراسکوپي پيشرفته ای در اتاق عمل مرکزي اين بيمارستان انجام مي شود و از ابتداي مهرماه سال ۹۰ با راه اندازي مرکز لاپاراسکوپي پيشرفته ،اعمال جراحي متنوعي از قبيل باي پس معده و گاسترکتومي اسليو براي بيماران چاقي مرضي ،اسپلنکتومي(برداشتن طحال)،ترميم هرني هياتال ،اعمال ضد ريفلاکس معده مري ،آشالازي ،آدرنالکتومي ،کيست هيداتيک و انواع کولکتومي (عمل هاي روده) در اين مرکز انجام می شود.

برای رزرو آنلاین و نوبت گیری انلاین دکتر شهریار عزیزی لطفا اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا