مقالات جراحی زیباییمقالات متخصص زنان

راه های جلوگیری از افتادن سینه

با افزایش سن سینه خانم ها دچار افتادگی می شوند که این موضوع معضل بزرگی محسوب می شود و بهتر است شما برای جلوگیری از افتادن سینه ها از روش های موثر و فعالیت های ورزشی مناسب استفاده کنید.

موثرترین روش ها برای جلوگیری از افتادن سینه

همه خانم ها تمایل دارند سینه هایی خوش فرم و زیبا داشته باشند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است به کمک تغییر در رژیم غذایی تان یا انجام ورزش های مخصوص از افتادن سینه ها پیشگیری کنید و علاوه بر این به سینه هایتان حالت و فرم بی نظیری را ببخشید. توجه داشته باشید که اگر از افتادگی سینه ها پیشگیری نکنید مجبور خواهید شد برای فرم دهی به سینه ها از پروتز سینه و انواع جراحی های زیبایی سینه و … استفاده کنید.

     

علت های افتادگی سینه

1.پیری

2. بارداری و شیردهی

3. بیماری ها

4. سبک زندگی و رژیم غذایی

5. نداشتن فعالیت ورزشی

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

1. پیشگیری از افتادگی سینه ها با روش های آسان و موثر

امروزه کرم ها و لوسیون های زیادی برای سفت شدن سینه ها و جلوگیری از افتادن آن ها وجود دارد که این محصولات دارای عوارض زیاد و خطرناکی هستند از این رو بهتر است خانم ها از درمان های خانگی و طبیعی برای پیشگیری از افتادگی سینه های خود استفاده نمایند. توجه داشته باشید که موثرترین راه برای جلوگیری از افتادن سینه ها استفاده از داروهای خانگی و ارگانیک می باشد و این داروها علاوه بر اینکه ارزان هستند دارای عوارض جانبی خاصی نمی باشند. در ادامه این مطلب روش هایی آسان و در عین حال کاربردی برای جلوگیری از افتادن سینه ها را پیش رو خواهید داشت.

1.1.ماساژ سینه ها با روغن زیتون

سینه هایتان را به مدت دو تا سه بار در هفته به کمک روغن زیتون ماساژ بدهید. این کار باعث افزایش استحکام پوست می گردد و پوست و بافت آن را بهبود می بخشد همچنین سینه ها قوی می شوند و کشش پوست نیز افزایش پیدا می کند علاوه بر این با ماساژ سینه ها خون به سطح پوست می رسد و جریان خون نیز باعث افزایش رشد عضلات و بازسازی سلول ها و سایر فعالیت های مفید می گردد که همه این عوامل از افتادگی سینه ها پیشگیری می کنند.

1.2. استفاده از سوتین مخصوص

اگر تمایل دارید سینه هایتان دچار افتادگی نشوند بهتر است از سینه بند مخصوص استفاده کنید. این نوع سینه بندها می توانند سینه ها را محکم نگه دارند علاوه بر این سینه بند مخصوص دارای نگه دارنده های قوی در قسمت پایینی می باشد که سینه ها را به سمت بالا می برد و آن ها را پایدار نگه می دارد.

1.3. استفاده از روغن های ضروری

روغن هویج و روغن رازیانه و روغن درخت سرو و روغن لیمو گرس و روغن نعناء تند از انواع روغن های موثر برای افزایش سفتی سینه های افتاده می باشند و شما می توانید دو قطره از هر یک از این روغن ها را روی سطح سینه خود بریزید سپس سینه ها را ماساژ بدهید همچنین می توانید دو قطره از روغن های ذکر شده را با سایر روغن های گیاهی مخلوط کنید و از ترکیب آن ها برای ماساژ سینه ها استفاده کنید.

1.4. ماسک سینه ها

برای تهیه ماست سینه ابتدا خیار را خرد نمایید و به آن زرده تخم مرغ بیفزایید سپس کره طبیعی را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را درون مخلوط کن بریزید تا خمیری یکدست ایجاد شود سپس خمیر را به سینه های خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سطح سینه ها بماند سپس سینه ها را بعد از مدت زمان ذکر شده بشویید.

1.5. ماساژ یخ

یکی از موثرترین راه ها برای بازگردان سفتی سینه ها و افزایش کشش آن ها ماساژ به کمک یخ می باشد. دو عدد یخ را بردارید و آن را یک دقیقه به شکل دایره ای در اطراف سینه های خود بمالید. توجه داشته باشید که این کار را نباید برای مدت طولانی انجام بدهید زیرا پوست سینه ها حساس می باشد و علاوه بر این باید بلافاصله بعد از انجام ماساژ از سینه بندی مناسب استفاده کنید تا اثر سرما حفظ شود.

1.6. داشتن رژیم غذایی سالم

تا جایی که امکان دارد مواد غذایی سالم و ارگانیک را در برنامه غذایی خود قرار بدهید و قبل از اقدام به بارداری از گرفتن رژیم خودداری نمایید زیرا باعث از بین رفتن ذخیره مواد مغذی در بدن و پوست می شود و در نهایت سینه ها دچار افتادگی می شوند.

ماساژ یخ برای جلوگیری افتادکی سینه ها

1.7. وزن خود را به آرامی کم کنید.

برای کاهش وزن خود عجله ای نداشته باشید زیرا این امر باعث افتادگی سینه ها می شود و شما باید به بدن خود فرصت سازگاری با تغییرات را بدهید زیرا تغییر ناگهانی باعث شل شدن پوست سینه ها می شود.

1.8. استفاده از ماسک آبرسان

هفته ای یک تا دو بار از ماسک آبرسان استفاده نمایید که ماسک ها را می توانید از ترکیب تخم مرغ و عسل و آلوئه ورا و … تهیه کنید.

1.9. اجتناب از سیگار کشیدن

کشیدن سیگار توانایی پوست را در ترمیم هر گونه آسیب به طور چشم گیری کاهش می دهد و علاوه بر این پوست دچار پیری زودرس و چروک و خشکی می شود از این رو بهتر است خانم ها از کشیدن سیگار خودداری نمایند تا از افتادن سینه هایشان جلوگیری شود.

1.10. گرفتن دوش آب گرم و سرد به صورت متناوب

آب گرم منافد پوست را باز می کنند و آب سرد نیز منافذ پوست را منقبض می کند به همین دلیل بهتر است شما دوش آب گرم و سرد را به صورت متناوب بگیرید تا گردش خون تقویت شود زیرا افزایش گردش خون باعث می شود تا مواد مغذی به پوست برسند و آن را سم زدایی کنند و در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند.

2. جلوگیری از افتادگی سینه ها در بارداری و شیردهی

بارداری و شیردهی یکی از مهم ترین عوامل در افتادگی سینه ها به شمار می روند و بهتر است خانم ها در این دوران مواردی را رعایت کنند تا از افتادن سینه های آن ها پیشگیری شود.

2.1. استفاده از لباس زیر مناسب

از لباس زیری استفاده نمایید که به خوبی اطراف و زیر سینه ها را بپوشاند و اجازه کشیدن سینه ها به سمت پایین را ندهد.

2.2. بدن را از داخل و خارج هیداته بمانید.

روزی 8 لیوان بنوشید و از مصرف سدیم و کافئین خودداری نمایید زیرا این مواد باعث خشکی پوست می شوند. روزانه از آبرسان مخصوص پوست و سینه ها استفاده کنید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

2.3. در هنگام شیر دادن به نوزاد موارد زیر را رعایت کنید : 

  • در زیر سر نوزاد بالش قرار بدهید تا سر او به سمت بالا برود و در زمان مکیدن سینه ها توسط نوزاد سینه ها بیش از اندازه به سمت پایین نروند.
  • اگر زمان از شیر گرفتن نوزاد رسیده است این کار را به آرامی انجام بدهید تا زمان کافی برای بازگشت بافت چربی به سینه و جایگزین شدن وجود داشته باشد.
  • برای ترمیم فرم سینه تعداد جلسه های شیردهی را کم کم کاهش بدهید.

3. انواع ورزش های مناسب برای جلوگیری از افتادگی پستان ها

برای جلوگیری از افتادن سینه ها بهتر است ورزش منظم داشته باشید زیرا ورزش منظم باعث می شود تا سینه ها سفت شوند. تمرین های ورزشی مخصوص سینه ها را می توانید هر روز و حتی در دوران بارداری و شیردهی انجام بدهید.

1.3. یوگا

یوگا باعث می شود که همه قسمت های بدن به صورت گسترده درگیر شوند و علاوه بر این یوگا باعث نرم کردن بدن و افزایش انعطاف پذیری بدن می باشد. اگر شما در هنگام انجام حرکت های یوگا روی قسمت های فوقانی بدن نظیر شانه ها و سینه و گردن تمرکز نمایید سینه ها سفت تر می شوند و علاوه بر این از افتادن آن ها پیشگیری می شود.

حرکت هایی که در یوگا برای تقویت عضله های سینه مناسب هستند عبارتند از :

  • حرکت دلبری
  • حرکت مثلثی
  • حرکت ایستاده خم شدن
  • ماساژ

پیشگیری از افتادگی سینه ها با یوگا

2.3. کشش بازو

بازوها را در قسمت بالای سر ببرد و کف دست هایتان را روی هم قرار بدهید و دست ها را به هم فشار بدهید و این حالت را به مدت 20 ثانیه حفظ نمایید سپس به آرامی به حالت اولیه برگردید.

2.4. پوش آپ دیوار

10 سانت از دیوار فاصله بگیرید و کف دست ها را روی دیوار و در امتداد شانه ها قرار بدهید سپس پاها را کمی از یکدیگر باز کنید و این تمرین را سه ست 10 تایی انجام بدهید.

2.5. پرس سینه ها 

برای انجام پرس سینه نیاز به دمبل دارید یا می توانید بطری 1 لیتری را پر از آب کنید و به جای دمبل از آن استفاده نمایید. روی سطحی صاف و رو به پشت دراز بکشید سپس دمبل ها را در دست بگیرید و دستان خود را به سمت بالا و مستقیم باز کنید و به مدت ده ثانیه صبر نمایید سپس بازوها را از آرنج به بیرون بشکنید تا دمبل ها نزدیک سینه شوند و به مدت 10 ثانیه دیگر صبر کنید و دوباره حرکت را تکرار نمایید.

نکاتی برای جلوگیری از افتادگی سینه ها

1.از لباس زیری استفاده نمایید که به صورت کامل با اندازه سینه های شما مطابقت داشته باشد.

2. به مقدار کافی آب بنوشید تا استحکام پوست شما حفظ شود.

3. خم شدن رو به جلو و پیاده روی و دویدن از انواع فعالیت های ورزشی می باشند که روند افتادگی سینه ها را تسریع می کنند از این رو بهتر است شما بیشتر حرکت های کششی پوست و ماهیچه را انجام بدهید تا فرم سینه ها اصلاح شوند همچنین در زمان پیاده روی و دویدن بهتر است از سینه بند ورزشی مخصوص استفاده کنید.

در این مطلب روش های موثر و کاربردی برای جلوگیری از افتادن سینه ها را در گردآوری کردیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا