عمل زیبایی چانهمقالات جراحی زیبایی

عمل چانه یا ژینو پلاستی – جلو کشیدن چانه و فرم دهی و تقارن کردن چانه

عمل چانه ژینو پلاستی یک تکنیک با نتایج کاملا قابل پیش بینی است .

این جراحی به منظور اصلاح فرم و شکل چانه انجام می شود و به تقارن سازی چانه و فک با سایر اجزای مهم صورت مانند بینی کمک می‌کند .

از نظر زیبایی سازی چانه نقش بسزایی بر روی زیبایی صورت و چهره فرد دارد.

عمل چانه می تواند تغییر زیادی در چهره فرد ایجاد کند و باعث زیبا شدن ،ایجاد تناسب و تتقارن اعضای صورت در چهره فرد می شود .

همچنین به دلیل موقعیت چانه در صورت ،عمل جلو کشیدن چانه می تواند موجب تغییرات زیادی در چهره و ظاهر شود .

جراحی ژینوپلاستی
جراحی ژینوپلاستی

افزایش حجم چانه

برای افزایش حجم چانه می توان از دو روش زیر استفاده کرد .

  1. پروتز چانه که در این روش یک پروتزدر چانه قرار خواهد گرفت
  2. عمل تقویت چانه جراحی ژینوپلاستی و از طریق جلو آوردن استخوان چانه انجام می شود .

ژینوپلاستی (بزرگ و برجسته کردن چانه کوچک )

ژینوپلاستی برای تغییر شکل چانه ،استخوان ان برش داده می‌شود .برای التیام استخوان زمان نیاز است تا استخوان جدید در موقعیت خود قرار بگیرد. و چانه جدید ،بخش طبیعی از اسکلت صورت شود.

برای حفظ و نگهداری قطعات استخوان جدید از پیچ و صفحات تیتانیومی استفاده می شود .

این روش موجب تسریع در روند درمان میشود .

قطعات استفاده شده در چانه باقی می ماند و در صورت آلوده شدن پیچ و صفحات و آنها باید برداشته شود .

این کار خیلی ساده است و روی ظاهر چانه تاثیری ندارد.

از مزایای دیگر ژینوپلاستی استخوان چانه جلو برده میشود .

با جلو بردن چانه از عضلاتی که کف دهان و مابقی بخش‌های مربوط به چانه را نیز به جلو برده می شوند. زیرا این ها به ناحیه پشت چانه متصل هستند .

در این جراحی همزمان شکل و فرم خط گردن نیز درست خواهد شد.

جراحی چانه در مشهد
جراحی چانه در مشهد

جراحی ژینوپلاستی و تغییر موقعیت استخوان

جراح برای انجام جراحی ژینوپلاستی یک برش در داخل دهان و زیر لثه فرد ایجاد می‌کند. با این برش جراح زیبایی به استخوان فک دسترسی پیدا می‌کند .
این جراحی نیاز به بیهوشی عمومی دارد.
جراح برای ایجاد برش در استخوان از یک اره یا قلم جراحی استفاده می‌کند .همچنین استخوان محل را تغییر موقعیت می‌دهد و توسط یک سیم یا پین مخصوص ثابت می‌کند.

برش ایجاد شده با نخ بخیه بسته خواهد شد و پس ناحیه بانداژ میشود .جراحی فک یا ژینوپلاستی داخل دهان انجام می شود و جای زخم قابل مشاهده نیست .
جراحی ژینوپلاستی بین ۱ تا ۳ سال زمان می‌برد تا استخوان موقعیت خود را پیدا کند.
در جراحی واژینوپلاستی قابلیت تغییر نسبت به پروتز بسیار زیاد است می توان ارتفاع عمودی یا عرض چانه را برای حرکت دادن چانه به سمت جلو یا عقب تغییرداد .
برای کوچک کردن چانه قسمتی از استخوان را بر می‌دارند و برای بزرگ کردن چانه می توان از پیوند استخوان استفاده کرد

بهبودی بعد از جراحی ژینوپلاستی

بعد از سپری شدن یک تا دو هفته می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.
مشاهده تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی چانه در روزهای اولیه طبیعی می باشد و تا زمان برطرف شدن این ورم شکل نهایی چانه مشخص نمی شوند کسانی که این جراحی را انجام می دهند باید برای دریافت نتایج نهایی کمی حوصله و صبر داشته باشند .
برای جلوگیری از بروز عفونت که باید به آن توجه نمود رعایت بهداشت دهان می باشد. آنتی بیوتیک و دهانشویه هایی که توسط جراح تجویز می‌شود باید به طور مرتب استفاده کنید.
در صورتی که بارش ها در داخل دهان ایجاد شود باید یک رژیم غذایی نرم در نظر بگیرید تا زخم‌های دهان سریع تر بهبود یابد می توانید از سوپ و غذا های میکس شده آبکی استفاده کنید .

جراحی چانه در مشهد
جراحی چانه در مشهد

عوارض جراحی ژینوپلاستی

  1. عمل زیبایی ژینوپلاستی دردناک نیست .اما باعث ایجاد ناراحتی در خصوص دو تا سه روز پس از جراحی میشود.
  2. رینوپلاستی ورمی معمولاً شبیه کبودی دارد اما طی دو هفته برطرف می‌شود.
  3. خطر عفونت در هر عمل جراحی وجود دارد در جراحی ژینوپلاستی معمولاً زمانی که در بیمارستان هستید به شما آنتی بیوتیک های وریدی برای جلوگیری از عفونت می دهند و همچنین آنتی بیوتیک هایی برای مصرفی در خانه نیز داده می شود .
  4. در ژینوپلاستی پیچ ها و صفحات فلزی که برای متصل کردن استخوان در موقعیت جدید می توانید می‌تواند عفونی شوند.به این معنی که آنها باید جایگزین شوند با این حال اگر پیچ ها و صفحات فلزی عفونی شوند معمولاً این حالت تاچند ماه پس از جراحی بروز نمی کند .
  5. خونریزی زیاد غیر معمول است اما معمولاً با فشار آوردن ملایم محل با دستمال به مدت ۱۰ دقیقه می‌توان آن را برطرف کرد اگر خونریزی علی‌رغم تلاش برای جلوگیری از آن ادامه یابد شما باید به مراقبت فوری پزشکی مراجعه کنید.
  6. بی حسی یکی از عوارض جانبی رایج در عمل جراحی ژینوپلاستی است و بیشتر در لب پایین و داخل دهان شایع است .هر چند ممکن است در محل های مختلف چانه و لب مشاهده شود معمولاً در طی چند هفته بی حسی از بین می رود اما در موارد نادر بی حسی می تواند برای هفته ها یا ماها ادامه یابد و همچنین می تواند دائمی باشد .با این حال اگر بی حسی دائمی باشد مغز معمولاً با بی‌حسی سازگار می شود یعنی بیمار بعد از چند ماه متوجه مشکل خود نمی شود.

ژینوپلاستی مناسب چه کسانی است

ژینوپلاستی یک جراحی است که نیاز به بیهوشی عمومی دارد بنابراین کسانی که دارای بیماری هستند و افرادی که مشکلات جدی پزشکی مانند فشار خون بالا یا آنژین دارند نباید این جراحی را انجام دهند به عنوان یک کاندیدای خوب برای جراحی ژینوپلاستی شما باید در سلامت عمومی خوبی قرار داشته باشید و انتظارات واقع بینانه از نتایج عمل داشته باشید.

جراحی غبغب

در جراحی یا همان پوست اضافی زیر چانه که با انباشته شدن چربی اضافی شل شده است برداشته می‌شود .در عمل جراحی غبغب که به آن لیپوساکشن چانه نیز گفته می شود، چربی اضافی از آن خارج می شود این یک عمل سریع است که می توان آن را به صورت سرپایی هم انجام داد بعد از جراحی بیمار صاحب چهره جدید بافکی برجسته تر و چانه ای عاری از چربی و پوست اضافی خواهد شد .

ژینو پلاستی و ترکیب عمل های جراحی دیگر

گاهی وقتا جراحی زیبایی چانه همراه با درمانهای دیگر انجام می شود برای مثال از لیپوساکشن برای درمان غبغب یا برداشتن چربی اضافه موجود در ناحیه چانه وخط گردن استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا