مقالاتمقالات متخصص زنان

لابیا پلاستی چیست ؟

لابیا پلاستی چیست ؟

اگر چه تابحال از نظر فنی ، اندازه نرمال برای لبه واژن تعریف نشده است ، اما حالت ایده ال برای بیشتر زنان حالتی است که لبه داخلی واژن از لبه بیرونی ان بیرون نزند . لابیا پلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی است که بوسیله ان شکل ظاهری لبه داخلی و یا لبه بیرونی واژن را بهبود بخشد . امارها نشان می دهد بیشتر خانمهایی که متقاضی عمل لابیا پلاستی هستند ، تمایل به کاهش اندازه و یا طول لبه داخلی واژن خود دارند .

چند دلیل اصلی زنان برای عمل زیبایی لابیا پلاستی

بیشتر زنان باهدف داشتن واژنی باظاهری زیبا تر دست به عمل لابیا پلاستی می زنند . همچنین البته زنانی هم هستند که بدلیل ناراحتی در لباس پوشیدن و تمرینات ورزشی یا مشکلات حاد در رابطه جنسی خود متقاضی جراحی زیبایی لابیا پلاستی هستند . اگر چه بیرون زدگی لبه های داخلی واژن یک امر غیر طبیعی نیست اما اگرواژن لبه های بزرگی داشته باشد می تواند موجب درد و ناراحتی و یا حتی احساس خجالت در فرد شود .پس بطور خلاصه می توانیم اینطور بگوییم که لابیا پلاستی می تواند باعث احساس بهتری در زنان نشود و هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ جنسی کیفیت زندگیشان بهبود پیدا کند .

 چند دلیل اصلی جراحی لابیا پلاستی زنان

اصلاح عدم تقارن ظاهری واژن

داشتن ظاهری تمیز و زیبا

کم بودن تحریک کلیتوریس به دلیل پوست اضافه کلاهک کلیتوریس

ناراحتی در هنگام چوشیدن لباس تنگ مثل شلوارهای چسبان احساس کشیدگی ، سایش و سوزش در هنگام ورزش .

روشهای جراحی زیبایی واژن

معمولا دو روش جراحی زیبایی لابیا پلاستی واژن وجود دارد روش TREMو روش  WEDGE روش TREM در این روش لبه ی داخلی واژن بریده شده و دو لبه به هم دوخته می شود . از مزیتهای این روش سریع بودن عمل جراحی است . اما ممکن است که لبه داخلی واژن بیش از حد بریده شده و جای خط زخمش مستقیم برروی مرز لبه واژن باقی بماند وبه  این دلیل است که روش دوم از روش های ارجح در عمل زیبایی واژن می باشد .

روش دوم WEDGE این روش نسبت به روش trem بهتر است زیرا مرز طبیعی لبه واژن را حفظ می کند .

در این روش یک برش v شکل در مرکز لبه اضافی ایجاد می کنند همچنین پزشک برای انجام عمل لابیا پلاستی می تواند از تیغ جراحی و یا لیزر مونالیزا استفاده کند . همچنین استفاده از لیزر ضمن اینکه باعث برش دقیق تر می شود موجب بهبود سریعتر بخیه ها هم بشود .

مدت عمل زیبایی واژن لابیاپلاستی چقدر طول می کشد ؟

عمل لابیا پلاستی تحت بی حسی موضعی و بدون تزریق وریدی انجام می شود . عمل معمولا حدود یک ساعت به طول می انجامد . البته بسته به تکنیکی که استفاده می شود و اینکه عمل شما بالیزر انجام شود یا نه طول عمل می تواند بین نیم ساعت تا یک ساعت متغیر باشد .

عمل لابیاپلاستی چه عوارضی دارد ؟

عمل لابیاپلاستی اگر توسط جراح مجرب در کلینیک یا مطب معتبر انجام شود کاملا بی خطر خواهد بود و تجربه شیرینی را برای شما رقم خواهد زد . پس ازعمل ، بدلیل بخیه های زده شده معمولا افراد نیاز دارند تا یک روز از کمپرس یخ استفاده کنند . تا ۳ روز امکان دارد دچار تورم و درد و ورم در ناحیه واژن خود شوند که داروهای مسکن قابل رفع است . بعد از حداکثر یک هفته به سر کار خود برمی گردند و بهبودی کامل دست پیدا می کنند و بعد از حداکثر یک ماه شخص می تواند رابطه جنسی خود را سر بگیرد .

لابیا-پلاستی-چیست-؟

مراقبت بعد از عمل لابیا پلاستی

از پوشیدن لباس تنگ خود داری کنید .

در سه روز اول بعد از جراحی ، احساس درد و تورم طبیعی است که با داروهای مسکن خوراکی مثل قرص بروفن به راحتی قابل کنترل است .

روز اول پس از عمل استفاده از کمپرس یخ و تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی توسط پزشک توصیه می شود .

بیشتر بیماران در کمتراز یک هفته به سر کار و فعالیت های عادی خود بر می گردند .

می توانند بیست وچهار  ساعت پس از جراحی حمام کند .

اما باید از مالش ناحیه جراحی خود داری کنید

حمام های طولانی ، نشستن در وان و یا رفتن به استخر تا بهبودی کامل ممنوع هستند .

تورم و درد تا سه روز بیشترین میزان را دارد وورم تا دو هفته بعد از جراحی کم کم کاهش خواهد یافت .

فعالیت جنسی را می توان سه تا چهار هفته پس از جراحی از سرگرفت اما بیشترزنان برای جلوگیری از باز شدن زخم ترجیح می دهند که شش تا هشت هفته صبر کنند .

لابیا-پلاستی-چیست-؟

لابیا پلاستی چیست؟
لابیا پلاستی چیست؟

سن مناسب عمل زیبایی واژن

عمل زیبایی واژن لابیا پلاستی یکی از عملهای سبک و سرپایی و بدون عارضه زیبایی محسوب می شود و قشر زیادی از خانمها به انجام ان مبادرت می ورزند . عمل لابیا پلاستی برای دختران بالای بیست سال تا خانمهای پنجاه ساله بدون هیچ مشکلی انجام شود . همچنین در سنین بالای پنجاه سال بدن در ترمیم خود و بهبود بخیه ها معمولا با مشکل مواجه می شود و برای همین دلیل در این سن انجام عمل زیبایی واژن پیشنهاد نمی شود . در مورد سنین زیر بیست سال هم هنوز احتمال تکمیل نشدن رشد جنسی خانم و به بلوغ جنسی کامل نرسیدن دختر وجود دارد . به همین دلیل به دختران زیر بیست سال پیشنهاد می شود تا رسیدن به سن بیست سالگی از انجام لابیو پلاستی خودداری کنند . همچنین این عمل برای دختران باکره امکان پذیر می باشد . لابیاپلاستی عملی است که با لبه های واژن کار دارد و در حالیکه پرده بکارت داخل دستگاه تناسلی قرار دارد . لابیا پلاستی هیچ اسیبی  به پرده بکارت نمی خورد و این عمل برای دختران باکره امکان پذیر  می باشد .

عمل لابیا پلاستی و زایمان

در هنگام زایمان ، میزان خونریزی در قسمت واژن زیاد است در حالیکه عمل زیبایی لابیاپلاستی جزء جراحی های زیبایی محسوب می شود . و انجام این عمل را باید به یک وقت دیگری موکول کرد .

لابیا پلاستی باعث کاهش میل جنسی می شود ؟

اعصاب جنسی در قسمت لابیا وجود ندارند عمل زیبایی لابیا هیچ اسیبی به روابط جنسی خانم ها نمی زند عصبهای جنسی زنان دردو نقطه از واژن قرار دارن بخش اول در نقطه g هستند که درون واژن قرار دارد و موجب تحریک جنسی درون مهبلی می شود و بخش دوم در قسمت کیتوریس هستند و باعث ارگاسم بیرونی می شوند .

عمل زیبایی لابیا پلاستی درد دارد ؟

لابیاپلاستی تحت بی حسی کامل و کاملا بدون درد انجام می شود .

برای رزرو انلاین در وب سایت سلامتی بدون مرز لطفا اینجا کلیک کنید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خانم دکتر من شاغلم و خیلی برام مهمه برای لابیاپلاستی حتما بتونم بعد یک هفته برم سر کار.تو سایت شما و نی نی سایت و سپیدیار و دکتای دیگه خوندم بعد یک هفته مشکلی نداره برم.شما نظرتون چیه؟بعد یک هفته اوکی هست؟

    1. سلام خانم رهایی عزیز
      برخلاف بسیاری از جراحی های زیبایی عمل لابیاپلاستی دوره ی نقاهت طولانی و سنگینی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا