مقالات جراحی زیبایی

طرز خوابیدن و تغذیه بعد از عمل بینی

طرز خوابیدن و تغذیه بعد از عمل بینی

مهم ترین چیزی که باعث می گردد متقاضی جراحی بینی بهترین نتیجه را از این جراحی بگیرد نحوه صحیح خوابیدن و داشتن تغذیه ای درست بعد از جراحی می باشد از این رو بهتر است شما از مراقبت های بعد از عمل بینی اطلاع دقیقی را داشته باشید بینی تان دچار آسیب نشود.

بررسی مراقبت های بعد از عمل بینی

داشتن تغذیه ای درست و خواب کافی به بهبودی بیمار کمک زیادی می کند از این رو بهتر است شما بعد از انجام جراحی بینی از میوه و سبزیجات و غذاهای سالم استفاده کنید و خواب کافی را داشته باشید و هر گونه دستوری که برای مراقبت های بعد از عمل بینی به شما توصیه است را جدی بگیرید.

بررسی مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

1.در روزهای بعد از عمل به صورت طاق باز یا روی کمر بخوابید در این وضعیت سر در زاویه ای 45 درجه و بالاتر از بدن قرار می گیرد همچنین می توانید چند بالش نرم را روی یکدیگر قرار بدهید.

توجه داشته باشید که نگه داشتن سر در وضعیتی بالاتر از بدن باعث می گردد که نیروی جاذبه به حداقل اثر خود برسد و تورم بینی که از عوارض عمل بینی می باشد تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. برای جلوگیری از غلت خوردن نیز می توانید بالش های اضافه ای را در طرفین تان قرار بدهید. قرار دادن بالش در زیر زانو نیز باعث می گردد که دردهای ناحیه کمر کاهش پیدا کند.

2. قبل از خوابیدن از کمپرس یخ استفاده نمایید تا روند بهبودی شما با سرعت بیشتری پیش برود علاوه بر این کمپرس یخ برای کاهش درد و از بین بردن تورم و کبودی عالی است.

3. در چند هفته بعد از انجام عمل بینی نباید ضربه ای به بینی شما وارد شود از این رو بهتر است تا حد امکان تنها بخوابید زیرا اگر فردی در کنار شما بخوابد ممکن است در زمان خواب و انجام حرکت های ناگهانی به بینی تان ضربه وارد کند.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

4. مصرف کافئین باعث می شود که شما بی خواب شوید از این رو در روزهای بعد از عمل نباید از کافئین قبل از خواب استفاده کنید.

5. خوابیدن رو به شکم در روزهای اولیه بعد از عمل خطرناک می باشد و احتمال دارد به بینی شما فشار وارد شود و غضروف هایی که در حال بازسازی هستند تخریب گردند از این رو بهتر است تا زمان بهبودی رو به شکم نخوابید.

مراقبت های برای بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی چه نوع تغذیه ای داشته باشیم ؟

1.خوارکی ها و غذاهای شور را نخورید زیرا نمک دارای سدیم زیادی است و مصرف بیش از اندازه آن باعث تورم و التهاب بینی می شود.

2. بیشتر سعی کنید در رژیم غذایی تان غذاهای نرم و آبکی را قرار بدهید.

3. از جویدن آدامش خودداری نمایید.

4. آبمیوه های ترش باعث می شود تا التهاب تشدید پیدا کند از این رو باید از نوشیدن آبمیوه های ترش خودداری کنید.

مراقبت های بعد از عمل بینی

5. بعد از انجام عمل بینی از آناناس و آب کرفس استفاده کنید زیرا آناناس حاوی ماده ای به نام بروملین می باشد که این ماده دارای خواص زیادی است و باعث کاهش التهاب و تسریع بهبودی زخم های بدن می شود و کبودی را نیز درمان می کند. آناناس را بهتر است به صورت تازه و طبیعی میل کنید همچنین اگر در مصرف مواد قندی محدودیتی ندارید بهتر است آناناس را به صورت کمپوت مصرف نمایید و اگر جراح بینی توصیه کرده است که از جویدن خودداری کنید می توانید آب آناناس را در برنامه روزانه غذایی خود قرار بدهید. مصرف آب کرفس نیز باعث کاهش کبودی ها و تورم می شود.

6. در صورت تمایل می توانید بعد از عمل بینی از بستنی برای کاهش خطر خونریزی و رفع گرگرفتگی استفاده نمایید.

7. در برنامه غذایی تان غذاهای پروتیئن دار و کلسیم دار نظیر ماهی و مرغ و گوشت قرمز و لبنیات و … را قرار بدهید زیرا بعد از عمل بینی پروتئین و کلسیم بدن از دست می رود.

8. در دوران بعد از عمل از ویتامین های C , D , زینک استفاده کنید همچنین توجه داشته باشید که ویتامین سی و زینک در بهبود سریع زخم ها تاثیر زیادی دارند.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

توجه داشته باشید که برای رسیدن به بهترین نتیجه عمل بینی باید جراح تان همه دستورات مربوط به اقدامات و مراقبت های بعد از عمل بینی را در اختیارتان قرار بدهد و علاوه بر این شما نیز باید توصیه های پزشک را جدی بگیرید تا به بینی تان آسیب وارد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا