مقالاتمقالات جراحی بینیمقالات جراحی زیباییمقالات گوش و بینی

چرا باید عمل جراحی بینی انجام دهم!؟+  ابزارهای زیبا سازیموفق ترین عمل های بینی بازیگران

هدف از عمل جراحی بینی

 ابزارهای زیبا سازی
جراحی بینی به دلایل زیبایی انجام می شود و جراحی بینی یکی از محبوب ترین جراحی ها در جهان جراحی پلاستیک محسوب می شود. به نظر می رسد که این امر به دلیل تأثیر بینی بر ظاهر صورت به دلیل قرار گرفتن در مرکز صورت است.

در بسیاری از موارد ، این عمل جراحی برای اصلاح وضعیت منصفانه بینی در افراد با مشکلات تنفسی مختلف انجام می شود: مانند رینیت مزمن ، آلرژی (آلرژی) ، خروپف ، تنگی نفس هنگام تنفس از طریق یک سوراخ بینی و دیگران.

عمل جراحی بینی از این نوع ، مدیاستینوم را اصلاح می کند ، یعنی همان قسمت استخوانی است که حفره بینی را تقریباً به دو قسمت مجزا تقسیم می کند. اگر این مدیاستینوم از یک طرف به دیواره بینی نزدیک باشد ، این کار تنفس هوا از این طرف را دشوارتر می کند. نوع دیگری از جراحی برای اصلاح نقایص مادرزادی شکاف کام یا لب شکاف (اغلب در مورد آخرین مرحله اصلاح زیبایی صحبت می شود ، انجام می شود ، به گونه ای که این نوع جراحی در سنین جوانی انجام می شود).

برای رزرو  آنلاین جراحی بینی نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان، مشاوره جراحی بینی داشته باشید  و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

بطور کلی جراحی بینی می تواند از 16 سالگی انجام شود تا رشد و تغییر اسکلت و غضروف به پایان برسد.

این عمل جراحی باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر ، ساختار و عملکرد بینی می شود. جراحی بینی می تواند اندازه بینی را بزرگ یا کوچک کند و ممکن است منجر به تغییر شکل نوک بینی ، باریک یا بزرگتر شدن و تغییر زاویه بین بینی و لب فوقانی شود. مواردی وجود دارد که توجه آنها به صاف بودن محدب معطوف می شود و برخی تمرکز آن بر روی صاف کردن نوک بینی و باریک شدن سوراخ بینی است و در برخی موارد به این عمل جراحی میانی نیز افزوده می شود.

هیچ نوع جراحی بینی با توافق جهانی وجود ندارد که بتواند پاسخگوی نیاز کلیه بیماران باشد ، بنابراین هر عمل جراحی مطابق الزامات جراحی خود برای هر بیمار شخصاً مناسب است.

 

آماده سازی برای جراحی بینی

آماده سازی برای جراحی بینی شامل انجام یک جلسه مشاوره رایگان جراحی بینی جراحی بینی قبل از عمل است که براساس آن ، از این سؤال پرسیده می شود که آیا بیمار در گذشته دچار بیماری مزمن یا هرگونه بیماری که در گذشته متحمل شده است ، باعث عدم توانایی در انجام عمل جراحی و همچنین در مورد دلایلی است که باعث شده بیمار از انجام این عمل جراحی استفاده کند.

پزشک از بیمار می خواهد قبل از انجام عمل جراحی تست های لازم را انجام دهد:

در صورت اثبات مشکل تنفسی بیمار ، پزشک به او توصیه می کند که معاینه را در پزشک گوش و حلق و بینی که شامل معاینه لاپاروسکوپی حفره بینی است انجام دهد ، تا تأیید کند که آیا باریک یا تمایل به مدیاستین و دیگران وجود دارد.

پزشک همچنین از بیمار می خواهد آزمایش خون را که شامل شمارش کامل خون ، شیمی خون و آزمایش های بیشتر در صورت لزوم است ، انجام دهد.

در مورد داروهایی که باید قبل از عمل متوقف شوند با پزشک مشورت کنید. همچنین لازم است که از نوشیدن الکل برای 48 ساعت قبل از عمل خودداری کنید و به مدت 8 ساعت قبل از عمل جراحی ناشتا انجام شود ، در صورت انجام عمل جراحی تحت تأثیر بیهوشی عمومی (این باید از قبل سؤال شود زیرا برخی پزشکان ترجیح می دهند جراحی را تحت تأثیر بی حسی موضعی انجام دهند).

 

دوره درمان جراحی بینی چگونه است؟!

همانطور که در بالا گفته شد ، طبق ارزیابی پزشک ، این عمل جراحی ممکن است تحت بی حسی موضعی یا عمومی انجام شود. مدت زمان جراحی نیز بسته به جراحی هایی که باید در بینی انجام شود متفاوت است (برای مثال – اصلاح مدیاستینوم بسیار طولانی تر از سایر جراحی ها طول می کشد). بیشتر جراحی ها یک یا دو ساعت طول می کشد. ممکن است ترک های داخل بینی در داخل بینی (رینوپلازی بسته) و در بعضی موارد ترک های خارج از بینی – در پایه بینی بین بینی (بینی رینوپلاستی باز) قرار داشته باشند.

پزشک روش انجام عمل جراحی را بر اساس ملاحظات زیبایی و با توجه به دشواری عمل جراحی تعیین می کند. از هر دو روش ممکن است بر حسب نیاز استخوان بینی و تشکیل بینی برداشته شود. در برخی موارد خاص و پیچیده ، در صورت عدم وجود غضروف که پزشک نمی تواند به درستی نوک بینی را تشکیل دهد ، بافت غضروف را می توان از گوش کاشت (این کار با انجام یک برش کوچک در قسمت غضروف گوش انجام می شود).

بخیه هایی که برای بستن برش جراحی استفاده می شود در اکثر موارد بخیه هایی هستند که به خودی خود حل می شوند و نیازی به برداشتن آنها نیست. در پایان عمل جراحی از تامپون ها برای متوقف کردن خونریزی فوری استفاده می شود و نوک بینی باند می شود تا از حرکت آن (گچ) جلوگیری شود.

عدم تقارن طرفین بینی – صورت از نظر ماهیت نامتقارن نیست ، بنابراین ممکن است نتایج جراحی شاهد گرایش یا تغییر در نسبت فاصله بین نیمه اول و دوم صورت باشد (ممکن است در بیشتر موارد به عنوان تغییر در شکل سوراخ بینی یا نمای بینی ظاهر شود).

احساس از دست دادن – احتمال از بین رفتن یا تضعیف احساس در بعضی از قسمت های پوست برای یک عمر وجود دارد. هیچ راهی برای پیش بینی این نتیجه وجود ندارد.

عوارض تنفسی – اگرچه عمل جراحی بینی در بعضی موارد به منظور درمان مشکل تنفس بینی انجام می شود ، مواردی وجود دارد که خود جراحی و آسیب بافت آن در ناحیه جراحی باعث مشکلات تنفسی شده که می تواند به عنوان رینیت مزمن ظاهر شود. ، یا بیماران حساسیت بیشتری به آلرژی و عفونت های سینوسی پیدا می کنند.

تاثیر عمل بینی بر چشم

بعد از عمل به خصوص در 24 ساعت اول بعد از عمل ممکن است صورت به خصوص در ناحیه بینی متورم شود و در بعضی موارد ممکن است کبودی در زیر چشم ظاهر شود. اما بیشتر این علائم جراحی بینی طی 2-3 هفته از بین می روند.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

درمان بعد از عمل جراحی بینی

بیمار باید فقط یک روز در بیمارستان بماند (و در بعضی موارد پزشک تصمیم می گیرد که آیا نیاز به نگه داشتن بیمار در طول شب نیز در بیمارستان وجود دارد). در همان روز عمل یا یک یا دو روز بعد از عمل ، تامپون ها از بینی خارج می شوند. گچ بعد از یک هفته برداشته می شود.

انتظار می رود بیمار در روزهای اول پس از عمل دچار سردرد شود تا بتواند از داروهای تسکین دهنده درد استفاده کند.

بهبودی کامل از جراحی بینی 10 تا 14 روز طول می کشد که در طی آن باید از فعالیت شدید ، مالیدن بینی یا شوک خودداری شود. توصیه می شود از مدت زمان 3 ماه از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و پوشیدن عینک ، مگر در موارد ضروری ، به مدت یک ماه مجاز نیست.

روند تکمیل شکل گیری ظاهر بینی یک فرایند طولانی و شخصی است. به عنوان بینی فقط بعد از چند ماه و حتی یک سال به ظاهر نهایی خود می رسد.

موفق ترین عمل های بینی بازیگران

موفق-ترین-عمل-های-بینی
موفق-ترین-عمل-های-بینی
موفق-ترین-عمل-های-بینی
موفق-ترین-عمل-های-بینی

منبع : سلامتی بدون مرز| بخش جراحی زیبایی 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا