مقالاتمقالات جراحی زیبایی

کشیدن پوست صورت برای زیبایی

درباره کشیدن پوست صورت برای زیبایی چه می دانید؟ امروزه جراحی های زیبایی از پرطرفدارترین انواع جراحیهای رایج هستند که به صورت روزانه در کلینیک ها و مراکز تخصصی زیبایی انجام می‌شوند و با پیشرفت تکنولوژی روز به روز به تعداد تکنیک ها و روش ها در حوزه علم جراحی زیبایی افزوده می شود.

دلیل این نوآوری ها نیز کاملاً مشخص است مانند هر زمینه علمی و تکنولوژیک دیگری همیشه تکنولوژی های جدید می آیند تا نواقص تکنولوژی های قدیمی را برطرف کنند و امکانات بیشتری را در زمان کمتر و با هزینه های کمتر و ضرر پایین تر به مخاطبین عرضه کنند.

 

در جراحی های زیبایی هم به همین شکل است و روز به روز علوم جدیدی به همراه تکنولوژی های پیشرفته وجود می‌آید تا نواقص روش‌های قبلی را برطرف کند و همچنین بیمار بتواند متناسب با محاسن و معایب هر روش طبق نیاز خود روش مناسب را انتخاب کنند.

 

تمام این ها موجب می شود که هم بیمار و هم پزشک از نتیجه عمل رضایت بهتری داشته باشند و این دقیقاً هدف تمامی عوامل انجام دهنده جراحی های زیبایی و همچنین جراحی های تخصصی درمانی می باشد و هیچ چیز مهم تر از رضایت بیمار نیست.

 

کشیدن پوست صورت

یکی از روش ها و تکنیک هایی که برای جوان سازی پوست صورت استفاده می شود کشیدن پوست بیمار می باشد که یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین روش ها برای جوان سازی پوست به شمار می رود.

 

از این رو ما سعی کردیم در این مقاله اطلاعات کاملی را درباره این روش به شما ارائه بدهیم تا اگر تمایل داشتید که از این روش و این نوع جراحی زیبایی استفاده کنید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشید که این آگاهی موجب می شود در انتخاب پزشک معالج خود موفق تر باشید و همچنین از تمام خصوصیات و محاسن و معایب این روش آگاه باشید و یک انتخاب آگاهانه داشته باشید.

ابتدا از معنای لغوی شروع میکنیم که در اصل به معنای بالا بردن و بلند کردن است و در جراحی زیبایی لیفت کردن به معنای جوانسازی و تغییر و زیباسازی و یا رفع آسیب های ظاهری بخشی از صورت و یا تمام صورت انجام می شود.

با بالا رفتن سن و تغییرات در بافت های صورت از جمله پوست و عضلات زیر پوست و همچنین بافت های اتصال دهنده این دو قسمت به هم چهره افراد دچار شلی و افتادگی می شود که در نتیجه آن در بین بافت پوست چروک ها و حالت های ناخوشایندی ایجاد می شود.

کشیدن پوست برای زیبایی
کشیدن پوست برای زیبایی

حال سوال اینجاست که چه باید کرد و  دقیقاً دلایل این افتادگی و شلی پوست چیست آیا می توان از آن پیشگیری کرد و همچنین آیا روش درمان موثری برای آن وجود دارد و بسیاری سوالات دیگر که شاید در ذهن شما هم ایجاد شده باشد ولی قبل از جواب دادن به این سوال ها باید به سوال اول جواب بدهیم و نخست عوامل ایجاد کننده این حالت را بررسی کنیم.

 

دلایل افتادگی پوست

طیف گسترده‌ای از عوامل وجود دارند که موجب می شوند پوست دچار شلی و افتادگی شود ولی برای بررسی بهتر آنها باید نخست آنها را تقسیم بندی کنیم تا بتوانیم مفهوم آنها را بهتر متوجه شویم و طبق تقسیم بندی های علم پزشکی و پوست و علم زیبایی این عوامل به دو دسته اصلی ” عوامل درونی” و  “عوامل بیرونی” تقسیم می‌شود که در قسمت پایین به تفضیل در رابطه با آنها صحبت خواهیم کرد.

 

عوامل بیرونی موثر روی پوست

این دسته از عواملی هستند که در محیط پیرامون ما می‌توانند روی سلامت کلی پوست ما تاثیر بگذارند و همچنین می توانند با تضعیف بافت های پوست از جمله بافت های سطحی و بافت های عمیق تر زمینه را برای پیری و افتادگی پوست فراهم کند تا پوست آسیب پذیر تر باشد و در نتیجه در سنین کمتر دچار چروکیدگی پوست شویم که  تعدادی از این عوامل  عبارتند از: نور آفتاب، کار کردن در شرایط محیطی سخت، دشوار و استرس آور، استعمال سیگار، کاهش وزن به مقدار زیاد، تغذیه نامناسب، نرسیدن آب کافی به بدن، نداشتن خواب کافی، ورزش نکردن و استفاده بی رویه از لوازم آرایش می شود.

 

عوامل درونی موثر روی پوست

به طور کلی عوامل درونی شامل عوامل ژنتیک و کهولت سن می شود که عوامل اجتناب ناپذیر هستند و نمی توان از آنها دوری کرد چون خود به خود اتفاق می افتد و به عنوان مثال زمانی که پوست شما از نظر ژنتیکی ضعیف و آسیب پذیر است نمی توانید آن را عوض کنید و همچنین تا به حال کسی نتوانسته جلوی افزایش سن خود را بگیرد.

در اصل این عوامل درونی موجب آسیب پذیر شدن پوست شما می شوند و در نتیجه عوامل بیرونی تاثیر بیشتری روی سلامت پوست شما را پیدا می‌کنند و به این ترتیب پوست شما در زمان کمتری دچار آسیب و عارضه می شود که می تواند به چین و چروک و پیری پوست بیانجامد.

در اینجا تنها راه کاری که دارید این است که از عوامل آسیب زننده بیرونی دوری کنید و یک سری نقاط را برای پیشگیری از پیری پوست خود رعایت کنید نکاتی همچون مصرف آب کافی، تغذیه مناسب، خواب کافی، ورزش کردن به صورت منظم، عدم استعمال دخانیات، قرار نگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و استفاده از کرم های ضد آفتاب،عدم استفاده از خوراکی هایی که موجب پیری زودراس پوست میشود در پیش گیری از ایجاد چین و چروک بسیار موثر هستند.

 

اما اگر با رعایت تمامی نکات باز هم دچار چین و چروک و پیری پوست شدیم چه کار کنیم؟

 

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد امروزه تکنولوژی پیشرفته قابل توجه ای داشته و یکی از راه هایی که شما برای جوانسازی پوست خود در دست دارید استفاده از روش لیفت پوست صورت می باشد که می توانید با استفاده از آن نسبت به جوانسازی پوست خود اقدام کنید.

 

لیفت پوست صورت

به گفته بسیاری از متخصصان زیبایی موثرترین روش جوان سازی صورت، انواع جراحی زیبایی لیفت صورت است. هدف از لیفت صورت (Face Lift) بالا کشیدن بافت های شل و آویزان صورت، در جهتی خلاف جهت افتادگی است.

 

در واقع باید بدانید که تغییرات افزایش سن فقط محدود به پوست نیست و عضلات صورت را هم درگیر می کند پس هر چند کشیدن پوست به تنهایی می تواند به صورت موقت باعث لیفت صورت (لیفتینگ صورت) شود، ولی نتیجه طولانی به دنبال نخواهد داشت.

برای ایجاد ماندگاری بالای جراحی لیفت صورت، علاوه بر کشیدن پوست، عضلات صورت نیز در جریان لیفت صورت، نیاز به جابه جایی و کشیدن دارند تا نتیجه بدست آمده از جراحی جنبه ماندگار داشته باشد.

انواع جراحی های لیفت صورت

عمل جراحی لیفت صورت به دو صورت انجام می شود که می تواند مناسب با شرایط جسمانی بیمار و همچنین درخواست بیمار از پزشک باشد که هر کدام از این روش ها شرایط خاص خود را دارند و متناسب با نیاز تجویز می شود که در اصل به دو دسته  موقت و دائم تقسیم می‌شوند.

 

روش های موقت عمل جراحی لیفت

وقتی یک بیمار با چین و چروک ها و مشکلات بسیار سطحی به پزشک مراجعه می کند و معایب پیری پوست بیمار بسیار اندک است پزشک روش موقت را هم به بیمار پیشنهاد می کند که  این روش بدون جراحی انجام می‌شود و انواع و تکنیک های مختلفی را شامل می شود.

در بهترین حالت ماندگار این روش یک سال می باشد و بیمار باید در صورت نیاز دوباره آن را تمدید کند و انجام دهد و این زمان به صورت میانگین است که بستگی به عوامل مختلفی از جمله متریال جنس بافت و پوست بیمار نیز دارد.

کشیدن پوست صورت برای زیبایی
کشیدن پوست صورت برای زیبایی

همانطور که گفته شد روش موقت شامل طیف گسترده ای از روشها می باشد که شامل روش هایی چون هایفوتراپی، RF ، لیفت با نخ، تزریق ژل و بوتاکس نمونه ای از روش های موقت هستند و همانگونه که گفته شد این روش ها موقت هستند و نیاز به تمدید دارند به همین دلیل از نظر اقتصادی برای افراد به صرفه نیست از دیگر معایب این روش ناتوانی در رفع چروک های عمیق است.

 

روش‌های دائمی عمل جراحی لیفت

این روش ها شامل جراحی های مختلف هستند که به صورت دائمی می‌توانند عمل لیفت را بر روی صورت بیمار انجام دهند و این تیم نیز شامل انواع مختلفی است که هر کدام از تکنیک های متناسب خود استفاده می کنند و  در هنگام جراحی بر روی تک تک لایه های پوست تاثیر می گذارند تا نتیجه نهایی حاصل شود که در پایین به توضیح این روش ها می پردازیم.

 

لیفت آندوسکوپ

لیفت آندوسکوپ یکی از روش های جذاب و ظریف لیفت صورت میباشد که در روش  لیفت آندوسکوپ محل برش کوچک میباشد و پوست بخیه کمتری می خورد در نتیجه مدت زمان جراحی کوتاه تر می شود ولی باید توجه داشت که این روش محدودیت هایی را نیز دارد که به عنوان مثال در لیفت باز دست جراح بازتر است تا آندوسکوپ زیرا محل برش کوچک بوده و تعداد عضلاتی که لیفت می شوند، کمتر است و معمولا در این روش نتیجه جراحی به طور معمول ٨ تا ١٠ سال برای بیمار ماندگاری خواهد داشت.

 

لیفت باز

در لیفت باز با توجه به تشخیص پزشک محل برش، در محل رویش مو و یا در داخل مو زده می شود و پس  از برش، پوست و عضلات زیرین آن همزمان باهم لیفت می شوند که در نتيجه در این روش دست پزشک برای جراحی باز است و معمولا شاهد تغییرات چشمگیری در زمینه ی جوانسازی و زیبایی صورت فرد خواهیم بود.

البته باید به این نکته مهم توجه داشت که این روش لیفت صورت در اغلب اوقات برای افراد بالای ۵٠ سال انجام می شود که دارای خطوط عمیقی در چهره هستند و این افراد بعد از جراحی فرد  ده سال جوانتر از سن واقعی خود به نظر می آید که این یک تغییر چشمگیر و قابل توجه به حساب می آید.

انواع دیگر روشهای لیفت تخصصی مربوط به صورت وجود دارد که در قسمت پایین تعدادی از آنها را نام خواهیم برد و راجع به هرکدام توضیح مختصری ارائه می کنیم.

 

لیفت پیشانی و ابرو

لیفت پیشانی و ابرو
لیفت پیشانی و ابرو

این روش تخصصی برای لیفت پیشانی و ابرو  می باشد و با استفاده از این روش رفع چین و چروک های پیشانی و افتادگی ابرو ها انجام می شود  که این جراحی به دو روش آندوسکپی و باز انجام می شود که باید متناسب با شرایط بیمار انتخاب شود.

 

لیفت ناحیه میانی صورت

در این روش در اصل تمرکز جراح بر محو کردن حدودی خط خنده و خط بغض، اصلاح افتادگی اطراف چانه و فک و افتادگی ناحیه گونه است. این جراحی به روش باز انجام می شود.

به طور کلی در این روش علاوه بر لیفت صورت، عضلات آن نواحی نیز لیفت می شود. به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد و میزان ماندگاری آن 10 تا 12 سال است.

ادر واقع لیفت ناحیه میانی به عنوان مکملی مناسب برای افرادی است که تخلیه ژل انجام داده اند. زیرا با تخلیه ژل، زیر پوست صورت خالی می شود که باعث افتادگی پوست می شود.

 

لیفت شقیقه

در این تکنیک ناحیه شقیقه لیفت می شود و چون در این ناحیه عضله ای وجود ندارد، فقط پوست است که لیفت می شود و در اصل به همین دلیل ماندگاری آن پایین است و به صورت تنها در این مرکز انجام نمی شود و معمولا به همراه روش های دیگر انجام می شود.

 

لیفت دایرکت ابرو

آن دسته از افرادی که افتادگی ابرو دارند و می خواهند فقط افتادگی ابروهایشان را درمان کنند می توانند از این نوع لیفت اختصاصی استفاده کنند. ماندگاری بالا و هزینه کمتر آن نسبت به لیفت پیشانی و ابرو از مزیت های مهم آن است و محل برش لیفت دایرکت ابرو بالای خط رویش ابرو می باشد و در این جراحی فاصله بین چشم و ابرو اصلاح می شود.

 

لیفت گردن و غبغب

در واقع قسمت غبغب در انسان هنگامی ایجاد می شود که چربی در زیر گلوی فرد جمع شده و باعث افتادگی و کش آمدن پوست شود و برای انجام عمل لیفت غبغب ابتدا برشی زیر چانه زده می شود و سپس چربی انباشته شده در زیر گلو تخلیه می شود.

پس از تخلیه چربی، پوست گلو شل شده و حالت آویزان به خود می گیرد و معمولا برای رفع این حالت آویزان لیفت گردن انجام می شود البته باید توجه داشت که از پروتز چانه هم می توان استفاده کرد.

در این مقاله سعی شده تا توضیح مختصری درباره روش های جوانسازی و لیفت صورت و چگونگی آنها ارائه شود تا اطلاعات جامعی در این باره در اختیار شما قرار بگیرد و امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای رزرو انلاین نزد برترین جراحان زیبایی لطفا کلیک کنید.

منبع: سلامتی بدون مرز | بخش جراحی زیبایی در مشهد

نویسنده: امیر رستمی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا