مقالاتمقالات جراحی بینیمقالات جراحی زیبایی

آزمایشات قبل از عمل بینی | قبل از عمل بینی چه کار کنیم

آزمایشات قبل از عمل بینی

یکی از مهمترین آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی آزمایش هموگلوبین خون است. خیلی مهم است که مطمئن شویم قبل از جراحی سیستم بدنی ما از سلامت کامل برخوردار هستیم .

یک جراح بینی با تجربه در این زمینه ابتدا ازمایشهای لازم را برای شما می نویسند تا از سلامت شما اطمینان حاصل کند و ازاحتمال رویداد مشکلات بعد از عمل بینی پیشگیری کند .آزمایش هموگلوبین یک آزمایش ساده برای اندازه گیری میزان هموگلوبین خون یک نوع پروتئین که اکسیژن مورد نیاز ارگان های بدن را حمل می کند و دی‌اکسید کربن را به شش های شما برمی گرداند انجام می شود.و پایین بودن هموگلوبین نشان از کم خونی شما می باشد .

عمل بینی برای بار دوم
عمل بینی برای بار دوم

چند آزمایش مهم و احتمالی قبل از جراحی 

معاینه بدن ؛ این معاینه به پزشک جراح کمک می کند که آیا شما کاندیدای خوبی برای جراحی بینی هستید یا خیر الکتروکاردیوگرافی  ؛ این آزمایش می‌تواند مشکلات و بیماری های قلبی از جمله بالا بودن فشار خون ، دیابت ، یا سیگاری بودن را بررسی کند .

همه این موارد می‌تواند تاثیر خوبی در انجام جراحی و دوران نقاهت داشته باشد .در بیشتر موارد بیماران بالای ۴۰ سال از این آزمایش استفاده می کند .اساساً جراحی زیبایی استرس زیادی بر بدن وارد می کند و قلب مهم ترین ارگان برای واکنش به این استرس محسوب می شود و به همین دلیل خیلی حیاتی می باشد که پزشک شما را معاینه کند تا مطمئن شود قلبتون در طول انجام عمل زیبایی بینی این فشار را تحمل می کند.

با اینکه این آزمایش نمی‌تواند حملات قلبی آینده را پیش‌بینی کند اما اگر قبلا حمله قلبی داشته اید می تواند نشان دهد ، حتی اگر خودتان هم متوجه نشده اید . پس در واقع قلب شما باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند بدن شما را از فشار جراحی نجات دهد .

 

آزمایشات بارداری

این آزمایش برای اطمینان از باردار نبودن زنانی که مشکوک  به بارداری هستند انجام می شود .به خاطر داشته باشیم جراحی برای زنان باردار مناسب نیست مگر اینکه خیلی ضروری و حیاتی باشد. گرفتن تست بارداری حتی قبل از رفتن به جلسه مشاوره میتواند کار عاقلانه‌ای باشد.

عمل بینی
عمل بینی

 آزمایش ادرار

آزمایش ادرار می تواند در تشخیص عفونت مجاری ادراری دیابت و فشار خون مفید باشد .اگر چه احتمال انجام این آزمایش کم باشد

عکس از قفسه سینه

این آزمایش معمولاً برای بررسی وضعیت ریه بیماران انجام می شود تا مشخص شود بیمار هنگام بیهوشی دچار تنگی نفس نشود این آزمایش معمولا برای افراد سیگاری یا کسانی که سابقه کشیدن‌سیگار داشتن تجویز می شود بیماری های مثل ذات‌الریه یا هر نوع بیماری تنفسی موجب به تاخیر افتادن و کنسل شدن جراحی می شود.

آزمایش های تجویز شده به تشخیص پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد و خیلی از آنها مورد نیاز نیست .اما شما باید این احتمال را بدهید که ممکن است این آزمایش‌ها برای شما تجویز شود پس خودتان را برای آن آماده کنید.

اینکه  آیا این همه آزمایشها برای شما ضرورت دارد یا نه به سن شما،  پیشینه پزشکی شما ، و عوامل دیگر بستگی دارد همه این موارد در جلسه مشاوره کاملا مشخص می شود .

جراحی-بینی-و-ازمایش-های-لازم
جراحی-بینی-و-ازمایش-های-لازم

 آزمایشات را چه مدت قبل از عمل باید انجام دهیم

بهتر است ازمایشات را حداقل سه هفته قبل از عمل جراحی انجام دهیم .روزهای آخر موکول نکنیم چون اگر مشکلی وجود داشته باشد دیگر نمی توان تاریخ عمل جراحی را عوض کرد . اگر نتیجه آزمایش نشان دهد شما کم خونی هستید برای برطرف کردن کم خونی و بالا بردن میزان هموگلوبین زمان لازم است .

کارهای دیگری هم به جز آزمایش قبل از انجام جراحی لازم است انجام دهیم مثل داروهای مکمل های زیادی وجود دارند که باید چند هفته قبل از جراحی متوقف شوند .مسکن های بدون نسخه ویتامین e و داروهای معمول دیگر که ظاهراً جزو داروهای عادی محسوب می شود ، نباید قبل از جراحی مصرف شوند بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین مصرف می‌کنند باید چند هفته قبل از جراحی  ان را متوقف کنند و همچنین افراد سیگاری باید چند هفته قبل از جراحی و بعد از جراحی سیگار را ترک کنند چون با داروهای بیهوشی تداخل پیدا می‌کند و در اتاق عمل و دوران نقاهت مشکلاتی ایجاد می کند .به علاوه چند روز قبل از عمل و چند روز بعد از عمل جراحی الکل مصرف نکنیم.

عمل-بینی-و-ازمایشهای-مربوط-به-این-عمل
عمل-بینی-و-ازمایشهای-مربوط-به-این-عمل

شب قبل از عمل جراحی زیبایی بینی

شب قبل از جراحی زیبایی بینی، برای بسیاری افراد یک شب سخت و پر استرس است .اکثر آنها عصبی و در عین حال هیجان زده می‌شوند.

بهتر است فعالیت های برای کاهش استرس داشته باشید و از این زمان برای انجام برخی آماده سازی‌های نهایی استفاده کنید تا برای عمل خود در روز بعد آماده تر باشید.

چند نکته برای انجام عمل بینی زیبایی

  1. نسخه خود را تهیه کنید – اگر ما به شما نسخه‌ای داده‌ایم، قبل از عمل آن را بپیچید. این به شما اجازه می‌دهد تا پس از عمل، به جای رفتن به داروخانه برای دریافت داروهای خود، مستقیم به خانه برگردید.
  2. خوراکی‌هایی را در یخچال ذخیره کنید – یخچال خود را با غذاهایی که سریع و آسان پخته می‌شوند و نوشیدندی پر کنید.  روز بعد از جراحی ممکن است احساس کمی حالت تهوع داشته باشید، بنابراین غذاهایی ساده و آرامبخش در خانه داشته باشید. چیزهایی که می‌توانند برای بیمار خوب باشند شامل Jell-O، نوشابه‌ گازدار زنجبیل، کراکر، مخلوط میوه و پودینگ می‌باشد. ما مصرف غذاهای ساده و سبک را برای 24 ساعت اول توصیه می‌کنیم. از مصرف غذاهایی که گرم یا تند هستند و یا در طول دوره بهبودی، نیاز به مقدار زیادی جویدن دارند، اجتناب کنید.
  3. تعدادی بالم لب تهیه کنید – دهان شما پس از جراحی زیبایی بینی بسیار خشک خواهد شد. برای حفظ رطوبت و راحتی لب‌ها، مرطوب کننده‌ها و نوشیدنی‌هایی را از قبل در خانه داشته باشید.
  4. ملافه‌های خود را بشویید – به احتمال زیاد چند روز اول پس از عمل جراحی زیبایی، زمان زیادی را در رختخواب صرف می‌کنید. پس قبل از عمل، ملافه‌های خود را بشویید، به این ترتیب بعد از عمل راحت خواهید بود و در دوران نقاهت خود، نگران آنها نمی‌باشید. استفاده از بعضی از ملافه‌های قدیمی در دوران نقاهت که نسبتاً ارزان قیمت هم هستند، احتمالاً ایده خوبی است زیرا ممکن است خونریزی داشته باشید.
  5. هیدرات – روز قبل از عمل جراحی، مقدار زیادی آب بنوشید. هیدراتاسیون خوب می‌تواند حالت تهوع را کاهش دهد و به شما پس از عمل جراحی کمک کند.
  6. دوش گرفتن – شب قبل از جراحی، دوش بگیرد. تمام آرایش، لوسیون، دئودورانت و غیره را از صورت خود پاک کنید. پس از دوش، از هیچ چیز، از جمله لوسیون، برای پوست خود استفاده نکنید. اگر لاک ناخن دارید، آن را پاک کنید. همچنین از شما خواسته می‌شود که صبح روز عمل جراحی نیز برای بار دوم دوش بگیرید.

روز عمل جراحی بینی، سعی کنید هیجان و استرس را از خود دور کنید .وقت زیادی برای آماده شدن داشته باشید. ما از شما می‌خواهیم احساس آرامش و آمادگی داشته باشید، به هیچ عنوان عجله و استرس نداشته باشید. برخی از راهنمایی که می تواند به شما کمک ‌کند تا آماده جراحی زیبایی بینی خود شوید.

  1. یک لباس دکمه دار بپوشید :بعد از عمل نخواهید توانست از بالای سر خود لباس بپوشید، بنابراین یک تیشرت دکمه دار بپوشید. ما همچنین استفاده از شلوارهای راحت و کفش‌های آسان پوش را توصیه می‌کنیم.
  2. هیچ چیزی نخورید: بعد از نیمه شب، در روز جراحی زیبایی بینی، هیچ چیزی نخورید یا نیاشامید. جراحی با معده خالی، امن‌تر است.
  3. اگر همراه ندارید سعی کنید آژانس بگیرید : پس از عمل شما قادر به رانندگی نخواهید بود، پس با کسی هماهنگ کنید تا شما را از مرکز عمل به خانه ببرد. ما به آنها اطلاع خواهیم داد که شما چه زمانی آماده برگشتن به خانه هستید، اما چون عمل شما ممکن است چند ساعت طول بکشد، آنها ممکن است بخواهند وقتی منتظر هستند، بعضی دستورات را نیز اجرا کنند.

نتیجه گیری

آزمایش های تجویز شده به تشخیص پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد و خیلی از آنها موردنیا ز نیست اما شما باید این احتمال را بدهید که ممکن است این آزمایش‌ها برای شما تجویز شود و خودتان را برای آن آماده کنید و اینکه آیا همه این آزمایش‌ها برای شما ضرورت دارد یا نه؟ آزمایش های قبل از عمل زیبایی بینی به سن و پیشینه پزشکی  شما و عوامل دیگری بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا