عمل زیبایی چانهعمل زیبایی سینهمقالاتمقالات جراحی بینیمقالات جراحی زیبایی

پرطرفدارترین عملهای زیبایی در صورت و بدن

بیشترین عمل های زیبایی صورت و بدن

عمل جراحی زیبایی عملی که این روزها استقبال از آن بسیار زیاد است و افراد زیادی تمایل دارند ، انواع مختلفی از عمل های زیبایی را انجام دهند تا ظاهری آراسته تر و مناسب در داشته باشند .

از مردم عادی گرفته تا سلبریتی های معروف علاقه شدیدی به این نوع عمل ها نشان می دهند و این شاخه از جراحی بسیار پر طرفدار شده است.

درمان-اکنه-و-جوش
درمان-اکنه-و-جوش

ما در مقاله “پرطرفدارترین عمل های زیبایی در صورت و بدن” ابتدا به توضیحاتی درباره اعمال جراحی و نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید و رعایت کنید، اشاره می کنیم و اهمیت آنها را برای شما شرح می دهیم و سپس آمار جالب عمل های جراحی زیبایی در ایران و همچنین آمار جهانی مربوط به اعمال جراحی زیبایی را برای شما شرح می دهیم تا بیشتر با آمار و ارقام اعمال جراحی در ایران و جهان آشنا شوید.

اگر شما متقاضی انجام عمل‌های زیبایی هستید، در درجه اول دوست دارید که سلامت و سالم از اتاق عمل خارج شوید و پس از آن انتظار دارید که اعمال زیبایی به خوبی روی شما انجام شده باشد.

پس در درجه اول برای حفظ سلامتی خود و در درجه دوم برای دریافت بهترین خدمات و مناسب ترین نتیجه سعی کنید به جراحان مورد اعتماد برای جراحی زیبایی مراجعه کنید.

رقم-الاتصال-مع-جراح-التجمیل-الانف

اگر متقاضی این اعمال هستید و اگر دوست دارید درباره آن ها اطلاعات کسب کنید

در مرحله اول باید به رفرنس های قابل اعتماد و مقاله های معتبر مراجعه کنید و درباره روش جراحی که دوست دارید انجام بدهید و یا این که اصلاً برای رفع نیاز شما چه روش هایی وجود دارد خوب تحقیق کنید و با جزئیات این روش ها آشنا شوید و بدانید که هر روش درمانی دارای محاسن و معایبی است که شما باید متناسب با آنها روش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله بعدی که باید انجام دهید تحقیق درباره پزشکان متخصص موجود در تخصص مورد نظر شما است که باید درباره آن ها تحقیق کنید از کسانی که آنها مراجعه کرده اند مشورت بگیرید و نتیجه جراحی های مشابه جراحی های خود را ملاحظه کنید افرادی که قبلاً تحت درمان مشابه شما قرار گرفته‌اند گفتگو کنید.

این کار به شما کمک می کند که هم پزشک حاذق ترین را پیدا کنید و هم اطلاعات بیشتری درباره سبک کاران پزشکی به دست بیاورید و همچنین به شما کمک می کند تا تصویر بهتری از عمل جراحی و حالات پس از آن و محاسن و معایب آن روش پیدا کنید و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و به خاطر داشته باشید که این اعمال در درجه اول یک عمل جراحی هستند و تمام ملاحظات عمل جراحی و مشکلات آن را می توانند داشته باشند.

آمار جراحی زیبایی در ایران و جهان

در واقع درر ایران خیلی از اعمال جراحی زیبایی که انجام می‌ شوند، دلیل بسیار محکمی برای آن‌ها وجود ندارد و واقعا برای بسیاری از آن‌ها نمی‌توان مشکل خاصی در نظر گرفت. جز اینکه خیلی از کارشناسان معتقدند که مردم از زمانی که عکس‌های سلفی باب شدند، بیشتر به این عمل‌ها روی آورده‌ اند، انگار انتشار آنها در فضای مجازی، باعث شده که بخواهند چهره زیباتری داشته باشند.

جراحی-بینی
جراحی-بینی

در حقیقت طبق اطلاعات منتشر شده توسط انجمن جراحان پلاستیک تعداد 1.8 میلیون جراحی پلاستیک در دنیا صورت گرفته است که 5 عمل محبوب و پرطرفدار عبارتند از:

جراحی-بینی-طبیعی-در-سلامتی-بدون-مرز
جراحی-بینی-طبیعی-در-سلامتی-بدون-مرز

باید توجه داشت که آمارهای بالا مربوط به اعمال جراحی زیبایی که در آن‌ها روش‌های معمول هر جراحی صورت می‌گیرد، بود، اعمال زیبایی دیگری که نیاز به بیهوشی و بخیه ندارند، در آماری جداگانه ذکر شده‌اند که مجموع آن‌ها 15.5 میلیون مورد بوده است که در ادامه 5 مورد از پرتعدادترین آن‌ها را می‌بینید.

  • بوتاکس، 7 میلیون مورد.
  • تزریق چربی، 2.6 میلیون مورد.
  • لایه‌ برداری شیمیایی، 1.3 میلیون مورد.
  • لیزر موهای زاید، 1.1 میلیون مورد.
  • میکرودرم ابرژن، 775 هزار مورد.

در نتیجه  این آمارها مشخص شده است که تزریق ژل به لب نسبت به سال گذشته 39 درصد رشد داشته است که این نشان دهنده رواج محبوبیت لب‌ های برجسته در بین مردم است و نکته جالب اینکه تاثیر کوچک ترین عضو خانواده معروف کارداشیان – جنر یعنی کایلی جنر که عکس‌ های لب بزرگ و حجیم شده با ژل خود در اینستاگرامش را منتشر کرده است، بسیار محسوس می‌ باشد.

گفته می‌ شد، در این سال‌ها کسانی که جراحی‌ های زیبایی انجام داده‌ اند، انگار که بعد از آن، دوباره برای انجام جراحی‌ های دیگر داوطلب خواهند شد، زیرا پزشکان اعلام کرده‌ اند که طرفداران روش‌ های جراحی زیبایی، بیش از یک مورد عمل زیبایی روی خود انجام می‌ دهند و این نسبت به سال‌ های گذشته که اشخاص فقط یک بار و آن هم برای رفع نقص و مشکلی اقدام به جراحی زیبایی می‌ کردند، بسیار بیشتر شده است.

رقم-الاتصال-مع-جراح-التجمیل-الانف

در واقع آمارها نشان می‌دهد در 20 سال گذشته، در جهان شمار مصرف‌کنندگان لوازم‌آرایشی و متقاضیان عمل‌های زیبایی، 80 درصد بیشتر شده است. اگرچه ایران را به‌عنوان رتبه نخست در جراحی‌های زیبایی می‌شناسند اما براساس گزارش انجمن بین المللی جراحی پلاستیک (ISAPS) بالاترین میزان عمل جراحی مربوط به ایالت متحده امریکا است.

میتوان اینگونه گفت که بالاترین میزان جراحی زیبایی با تعداد بیش از 4 ملیون به کشورامریکا اختصاص دارد و برزیل با بیش از 2 میلیون و سیصد هزار عمل زیبایی، در جایگاه دوم قرار دارد که این نشان دهنده حدود 12% از تمام جراحی‌های زیبایی در سراسر جهان است. ایران در رتبه بیستم عمل های زیبایی جای دارد به گونه ای که از هر 1000 نفردر ایران تنها۶ نفر عمل جراحی انجام می دهند.

 

  • افزایش حجم سینه (15.8 درصد کل جراحی های زیبایی)
  • لیپوساکشن (کوچک کردن شکم و پهلو) (15.8 درصد کل جراحی های زیبایی)
  • جراحی پلک (جوان سازی افتادگی پلک) (12.9 درصد کل جراحی های زیبایی)
  • رینوپلاستی (زیبایی بینی) (7.6 درصد کل جراحی های زیبایی)

 

میزان تقاضای عمل‌های زیبایی ازسوی زنان بیشتر است به طوری که 86.4% عمل‌های زیبایی مربوط به زنان است که یکی از محبوب‌ترین عمل‌ها در بین آنها افزایش حجم سینه است؛ دومین عملی که در بین زنان طرفداران زیادی دارد، لیپوساکشن است که زنان با از بین بردن رسوبات چربی اضافی به رضایت قابل توجهی از اندام خود دست پیدا می‌کنند.

یکی دیگر از جراحی‌های زیبایی از سوی زنان، جراحی پلک است. با توجه به اینکه در سنین بالا، پوست پلک برخی‌ها بانوان حالت افتادگی پیدا می‌کند، معمولاً این جراحی در بین زنان مسن بیشتر دیده می شود.

رقم-الاتصال-مع-جراح-التجمیل-الانف

ابدومینوپلاستی جراحی زیبایی دیگری است که برای حذف چربی اضافی ناحیه شکم به منظور سفت کردن عضلات شکم استفاده می‌شود. این نوع عمل جراحی معمولاً در بیماران مبتلا به بافت شل یا تضعیف آن پس از بارداری یا به دنبال کاهش وزن عمده استفاده می‌شود.

اما مردان هم از قافله زیبایی عقب نمانده‌اند. آنها در سال 2017 در واقع 14.4% از جراحی‌های زیبایی را به خود اختصاص داده‌اند که محبوب‌ترین جراحی‌ها در بین آنها جراحی پلک، رینوپلاستی، لیپوساکشن وترمیم مو است.

البته نوع جراحی در کشورهای مختلف، متفاوت است و ایران تنها به لحاظ جراحی بینی در صدر سایر کشورها قرار دارد بنابراین رایج‌ترین عمل جراحی در ایران در زمینه جراحی بینی، در آمریکا و برزیل در زمینه پروتز سینه و لیپوساکشن (از بین بردن چربی‌های شکم) وکره جنوبی درزمینه جراحی پلک و خط فک، ذکرشده است .

دلیل رواج عمل زیبایی پروتز سینه در میان زنان آمریکا و برزیل، مربوط به فرهنگ آن جامعه است چراکه گرایش‌های ارزشی افراد و ارزیابی از بدن در کشورهای اروپایی از جمله آمریکا و برزیل، جنسی است به‌گونه‌ای که داشتن برجستگی‌های خاص در اندام به آنها اعتمادبه‌نفس بالایی می‌دهد.

همچنین بالاترین میزان عمل جراحی چشم و پلک مربوط به کشور کره جنوبی و ژاپن است چرا که بسیاری از جوانان کره جنوبی و ژاپن (که در رتبه سوم بیشترین جراحی های زیبایی جهان جای دارد) ترجیح می‌دهند که چشمانی شبیه غربی‌ها داشته باشند؛ از همین رو، جراحی پلک (بلفاروپلاستی) در صدر محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی این دو کشور جای دارد اما این مسئله در ایران به‌گونه‌ای دیگری خودنمایی می‌کند.

در ایران به دلیل وجود حجاب و با توجه به اینکه بیشتر، صورت افراد در معرض دید قرار دارد، درصد زیادی از عمل‌های زیبایی به جراحی بینی اختصاص دارد. همچنین آموخته‌های دوران کودکی می تواند نقش تعیین کننده ای در تمایل به جراحی زیبایی در زنان ایرانی داشته باشد زیراعروسک یکی از اسباب‌بازی‌های موردعلاقه دختران در دوران کودکی است.

در واقع عروسک‌ها به دلیل شکل انسانی، تأثیرگذاری فراوانی در ذهن دختربچه‌ها دارند که با توجه به تفاوت روحیات دختران و پسران، عروسک‌ها هرگز قادر نیستند احساساتی را که در دختران برمی‌انگیزند، در پسران تحریک کنند لذا عروسک‌ها از همان دوران کودکی بالاترین نقش را در شکل‌دهی شخصیت دختران ایفا می‌کند.

چنانچه تصویرسازی کودکان از عروسک‌های باربی و به نمایش گذاشتن تبلیغات از زنان و دختربچه‌هایی با موهایی بلوند و بینی‌های کوچک در ذهن آنها نقش می‌بندد و به‌مرورزمان باعث نارضایتی از تصویر و تصور بدنی فرد در بزرگسالی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که حاضر می‌شود تن و ظاهر طبیعی خود را به زیر تیغ جراحی بسپرد.

سومین دلیل گرایش به عمل بینی، عدم اعتمادبه‌نفس است. چنانچه شما افراد موفق زیادی را با بینی‌های بزرگ می‌شناسید که کوچک‌ترین اهمیتی به سایز بینی‌شان نمی‌دهند و آن‌قدر از عزت‌نفس بالایی برخوردار هستند که باوجود داشتن قدرت، ثروت و شهرت دست به چنین اقداماتی نمی‌زنند؛ درواقع این افراد به‌اندازه کافی خود را در مرکز توجه مردم می‌بینند و دیگر نیازی به انجام عمل‌های زیبایی در خود احساس نمی‌کنند.

لذا یکی از دلایل اصلی تمایل افراد به جراحی بینی، نوع نگاه مردم درباره آن‌هاست؛ درحالی‌که اگر فردی خود را در جایگاهی ببیند که دیگر نیاز به خودنمایی و جلب‌توجه نداشته باشد، هرگز سعی نمی‌کند تا با تغییر در ظاهر خود نگاه مردم را به سمت خود جذب کند.

رقم-الاتصال-مع-جراح-التجمیل-الانف

باید توجه داشت که جراحی‌های زیبایی در زندگی امروزه، به شیوه‌ای عقلانی برای کسب سرمایه نمادین و حتی ابزاری برای برقراری رابطه اجتماعی با مردم تبدیل‌شده است. در نهایت، زنانی که تمام هویت بدنی خود را در این چارچوب‌های تعریف‌شده تعریف می‌کنند، گرفتار دور باطلی از اعمال جراحی زیبایی می‌شوند و نه‌تنها به رضایت از ظاهر خویش دست پیدا نمی‌کنند، بلکه در نهایت دچار بیماری جسمی و ذهنی می‌شوند.

اعمال جراحی زیبایی باید در اصل در مواقع ضروری و برای افرادی که دچار آسیب شده‌اند و نیازمند انجام اعمال زیبایی هستند تا بتوانند به زندگی عادی خود برگردند ساخته شده است و به هیچ عنوان نباید از آن به عنوان یک ابزار برای خودنمایی و فخر فروختن و همچنین رقابت با دیگران استفاده شود زیرا در این صورت می توان دهم ضرر جسمی و سلامتی و همچنین ضرر روحی و روانی برای شخص به همراه داشته باشد و این تاثیر خود را در طولانی مدت نمایان خواهد کرد.

سعی کنیم با دادن اطلاعات درست به فرزندانمان و همچنین آموزش درست آن ها درباره اعمال زیبایی و ایجاد شناخت مناسب در ذهن آنها بکوشیم تا در سنین بالاتر سعی نکنند از این اعمال برای رقابت و فخر فروختن استفاده کنند و در نتیجه آن سلامت جسم و روح خود را به خطر بیاندازند و تبعات همیشگی را با خود به همراه داشته باشند.

در این مقاله سعی شده اطلاعات آماری درباره اعمال جراحی در ایران و جهان برای شما عزیزان ارائه شود و در کنار آن اطلاعاتی بسیار ضروری و لازم نیز درباره اعمال جراحی زیبایی و خصوصیات آنها به شما ارائه شود و امیدواریم که توانسته باشیم تصویر مناسبی از قابلیت جراحی زیبایی به شما ارائه دهیم تا بتوانید در صورت نیاز انتخاب بهتری داشته باشید. اگر تمایل دارید در سلامتی بدون مرز و توسط برجسته ترین پزشکان ما عمل های زیبایی خود را انجام دهید کافیست با کارشناسان زیبایی ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم به شما ارائه شود.

رقم-الاتصال-مع-جراح-التجمیل-الانف

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا