مقالاتمقالات جراحی زیبایی

مراحل عمل بینی

مراحل عمل بینی

جراحی بینی یکی از محبوب ترین جراحی ها در جهان می باشد که این نوع جراحی اگر به صورت اصولی انجام شود از لحاظ ظاهری و عملکردی منجر به بهبود در ظاهر بینی می شود. در ادامه مراحل انجام عمل بینی مخصوص آقایان و خانم ها در دره سنی مختلف را مطالعه خواهید کرد که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد.

بررسی مراحل عمل بینی

عمل بینی نوعی از جراحی می باشد که باعث ایجاد تغییرات مثبت در شکل و فرم و ساختار و سایز بینی می شود و علاوه بر این اگر متقاضی مشکلی در تنفس داشته باشد این مشکل وی نیز حل می شود. همچنین با انجام جراحی بینی می توان مشکلاتی نظیر نقص در سایز و شکل بینی و پهنای نوک بینی و قوز بینی را رفع نمود.

نحوه انجام عمل بینی

بررسی آناتومی بینی

قسمت بالایی ساختار بینی استخوان و قسمت پایینی آن نیز غضروف می باشد و جراحی بینی می تواند غضروف و پوست و استخوان یا هر سه مورد را بهبود بخشد و برای داشتن جراحی کاربردی می توان با پزشکی با تجربه و مهارت کافی مشورت کرد.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

هدف از جراحی بینی

  1. کاهش یا افزایش سایز بینی به منظور بهبود تناسب صورت
  2. درمان مشکلات عملکردی بینی نظیر انحراف بینی و مشکلات تنفسی
  3. بهبود در ظاهر بینی که هدف اصلی بسیاری از متقضیان است.

آناتومی بینی

بررسی انواع فرم بینی

افراد فرم بینی شان با یکدیگر متفاوت می باشد که در ادامه به بررسی ویژگی های فرم بینی خواهیم پرداخت:

1.ویژگی های بینی استخوانی

این فرم بینی دارای پوستی نازک می باشد که روی استخوان بینی کشیده شده است و ظاهر استخوانی را برای بینی ایجاد کرده است همچنین میزان غضروف و استخوان بینی در این فرم بیشتر از بینی گوشتی است و همین امر باعث شده است که بعد از انجام جراحی بینی استخوانی احتمال افتادگی در قسمت نوک بینی کاهش پیدا کند زیرا نوک بینی دارای تکیه گاه محکم استخوانی و غضروفی می باشد.

در بیشتر موارد بینی های استخوانی دارای یک قوز هستند به همین دلیل به این فرم بینی ، بینی عقابی یا کمانی نیز گفته می شود همچنین در ناحیه پره بینی چربی های کمی وجود دارد. این فرم بینی در بیشتر موارد بهتر از بینی گوشتی عمل می شود و نتیجه به مراتب بهتر خواهد بود. بینی های استخوانی بعد از عمل بازگشت کمتری دارند و بینی بعد از گذشت سالیان سال رشد نخواهد داشت. بینی استخوانی آسیب پذیر است به همین دلیل بیمار باید تا ماه ها مراقب ساختار بینی خود بیمار باشد.

عمل بینی استخوانی

2. ویژگی های بینی گوشتی

این فرم بینی دارای ضخامت بالای پوست می باشد و چربی هایی زیاد در قسمت نواحی پوست بینی تجمع دارند. بینی گوشتی دارای استخوان و غضروف کمی می باشد و بخش عمده را هم پوست بینی تشکیل داده است و پهنای نوک و پل بینی نیز زیاد است.

نحوه انجام عمل بینی

3. ویژگی های بینی نیمه استخوانی _ نیمه گوشتی

برخی از افراد بینی شان دارای قوز می باشد ولی با مشاهده و بررسی پزشک متوجه می شود که بینی آن ها دارای چربی و پوستی ضخیم نیز است که برای جراحی این فرم بینی پزشک با توجه به تجربیات و دانشی که دارد می تواند به صورت دقیق تشخیص بدهد که بینی فرد از چه نوعی می باشد.

جراحی بینی

آمادگی قبل از جراحی بینی

  • مشاوره با پزشک
  • عکس برداری از بینی
  • سابقه سلامت فرد
  • آزمایشات فیزیکی
  • به مدت یک هفته یا ده روز قبل از انجام جراحی بینی بیمار نباید از قرص های ضد انعقاد خون و قرص های ضد التهاب غیر استروئیدی استفاده نماید.
  • قرص هایی نظیر هپارین و وارفارین و آسپرین و ایبوپروفن باعث ایجاد بروز مشکل در روند جراحی می شوند و علاوه بر این میزان خونریزی و دوره بهبودی را افزایش می دهند.

آمادگی قبل از عمل بینی

  • بهتر است بیمار لباس های جلوباز را هم با خود به همراه داشته باشد تا بعد از انجام جراحی بینی نیز آن ها را بپوشد و به نواحی اطراف بینی و بینی آسیبی وارد نشود.
  • در هنگام ورود به منزل بعد از انجام جراحی بینی لباس جلو باز بپوشید.
  • روز قبل از انجام عمل استحمام نمایید زیرا بعد از انجام جراحی تا چند روز حمام کردن ممنوع می باشد و می تواند باعث آسیب جدی به بینی شود.
  • به مدت 8 تا 12 ساعت قبل از جراحی از خوردن و نوشیدن پرهیز کنید و روز عمل نیز ناشتا باشید.
  • به مدت 7 روز بعد از انجام این نوع جراحی نوشیدنی های الکلی نخورید و از کشیدن سیگار و هر گونه دخانیات خودداری نمایید.

جراحی بینی

بررسی انواع جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی تنوع زیادی دارد و انواع جراحی بینی با هدف های مختلفی انجام می شوند که هر کدام از آن ها طبیعتا نتا یج مختلفی را هم در پی خواهند داشت.

مشاوره رایگان جراحی بینی
مشاوره رایگان جراحی بینی

1.جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

در جراحی زیبایی بینی مهم ترین هدف حذف ایرادات موجود در بینی و فرم دهی زیباتر به بینی می باشد به همین دلیل این نوع جراحی در دسته جراحی های زیبایی بینی قرار دارد. در این نوع جراحی قوس روی بینی فرم داده می شود و نوک آن نیز کوچک می گردد و افتادگی بینی از بین می رود.

جراحی زیبا بینی یا رینوپلاستی

2. جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی

در بین لوله های بینی و در نواحی داخلی تیغه ای به نام سپتو وجود دارد که در برخی از افراد این تیغه دارای انحراف است که باعث بروز مشکلات جدی می شود. انحراف در تیغه بینی باعث آبریزش بینی و خرخر کردن و اختلال در عملکرد طبیعی بینی می شود به همین دلیل برای بهبود وضعیت بینی بهتر است از جراحی انحراف بینی استفاده شود که این نوع جراحی در دسته جراحی های درمانی قرار دارد و با توجه به اینکه این نوع جراحی درمانی می باشد همه شرکت های بیمه هزینه عمل را قبول می کنند و علاوه بر این جراحی بینی کج نیز در زیر مجموعه جراحی رینوپلاستی قرار دارد.

جراحی انحراف بینی

3. جراحی بینی ترمیمی

این نوع جراحی به اصلاح مشکلات بینی می پردازد و به این نوع جراحی ، رینوپلاستی ثانویه گفته می شود و این نوع عمل شایع است زیرا اغلب افراد برای انجام جراحی بینی به پزشک با تجربه مراجعه نمی کنند و همین امر باعث می شود که فرم بینی آن ها ایده آل نباشد و بینی با مشکلات ساختاری و عملکردی روبرو شود که در این صورت به بیمار توصیه می شود که به مدت یک سال بعد از انجام جراحی بینی صبر نماید سپس جراحی بینی ترمیمی را انجام دهد.

جراحی بینی ترمیمی

بررسی انواع مدل عمل بینی

قبل از انجام جراحی بینی مهم ترین موضوعی که باید بین بیمار و پزشک مورد بررسی قرار بگیرد مدل بینی مورد علاقه فرد می باشد. که در ادامه به بررسی انواع مدل های عمل بینی خواهیم پرداخت.

1.مدل بینی طبیعی

همان گونه که از نام این نوع عمل بینی برمی آید ویژگی های ظاهری بینی طبیعی بعد از انجام عمل به ساختار بینی های طبیعی افراد نزدیک می باشد و در این فرم بینی نوک بینی به سمت بالا کشیده نمی شود و پل بینی نیز صاف می باشد و تغییرات محدودی در روند جراحی ایجاد می شود. در این نوع جراحی بینی اولویت با بهبود شکل بینی به نحوی می باشد که به دیگر اجزای صورت بیاید و علاوه بر این به تناسب چهره بهبود می بخشد. مشکلات عملکری و ساختاری بینی در این نوع جراحی بهتر بهبود پیدا می کنند و جراح با محدودیت های به مراتب کمتری روبرو می باشد.

عمل بینی طبیعی

2. مدل بینی فانتزی

در بینی فانتزی محدوه تغییراتی که در ناحیه بینی افراد ایجاد می شود گسترده می باشد و نوک بینی تا زاویه 100 تا 105 درجه از لب فوقانی فرم دهی می شود. از طرفی دیگر به دلیل اینکه نوک بینی به سمت بالا کشیده می شود قوس و انحنای بینی بسیار شدید می باشد به همین دلیل به بینی فانتزی ، بینی عروسکی نیز گفته می شود و در صورت کلی سایز بینی عروسکی کوچک می باشد و این فرم بینی برای افرادی که صورتی کوچک دارند مناسب است.

عمل بینی فانتزی

3. مدل بینی نیمه فانتزی

در این مدل بینی مجموعه ای از ویژگی های بینی فانتزی و طبیعی در کنار یکدیگر قرار می گیرند همچنین این مدل بینی طرفداران خاص خودش را دارد و علاوه بر این عوارض جراحی بینی فانتزی را هم ندارد. عمل بینی نیمه فانتزی

مراحل جراحی بینی چیست ؟

جراحی بینی جزء جراحی های پیچیده است که نیازمند دقت بالایی می باشد و علاوه بر این جراح بینی مراحل مشخصی را برای انجام این جراحی دنبال می کند و متقاضیان این نوع جراحی تمایل دارند تا با مراحل جراحی بینی آشنایی کامل داشته باشند.

در جراحی بینی برشی در قسمت داخلی سوراخ های بینی ایجاد می گردد و در برخی از موارد نیز این برش در بیرون از بینی و پایین بینی ایجاد می شود. در مواردی از این روش استفاده می شود که نیاز به پیوند غضروف به نوک بینی یا تغییر در شکلی کلی بینی است. اگر نیاز باشد تا بینی باریک شود در کناره های بینی نیز برش هایی ایجاد می شود به این صورت با ایجاد برش در اطراف بینی استخوان بینی شکسته می شود و بینی تغییر شکل می دهد.

بررسی عمل بینی

بعد از اتمام کار جراحی نیز در برخی از موارد اسپلینت فلزی یا پلاستیکی روی بینی قرار داده می شود و از بینی در مقابل ضربه محافظت می شود همچنین اسپلینت پلاستیکی در داخل سوراخ های بینی قرار داده می شود تا دیواره و تیغه بینی در جای خودش تثبیت گردد و مجراهای بینی نیز از یکدیگر جدا بمانند. در ادامه مراحل عمل بینی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

مرحله اول : بیهوشی

قبل از انجام جراحی بینی ، فرد بیهوش می شود تا در طول عمل احساس ناراحتی نداشته باشد و در برخی از موارد خاص نیز برای انجام عمل بینی از بی حسی موضعی استفاده می شود ولی در بیشتر موارد فرد به صورت کامل بیهوش می شود.

مرحله دوم : ایجاد برش

رینوپلاستی به دو روش باز و بسته انجام می شود که در روش بسته برش های ایجاد شده در قسمت داخلی بینی و به صورت مخفی می باشند ولی در روش باز برش های ایجاد شده در زیر تیغه بینی هستند. در طول این روش پوستی که روی استخوان بینی و غضروف بینی وجود دارد به آرامی برداشته می شود و علاوه بر این ساختار بینی نیز تغییر شکل می دهد.

مراحل انجام عمل بینی

مرحله سوم : تغییر در ساختار بینی

بخشی از استخوان و غضروف بینی در بینی هایی که دارای سایز بزرگ هستند برداشته می شود و برخی اوقات نیز در طول عمل بینی نیاز به پیوند غضروف می باشد و در بیشتر موارد از غضروف تیغه بینی کمک گرفته می شود و در موارد خاص نیز از غضروف گوش برداشته می شود.

مرحله چهارم : اصلاح در تیغه بینی

در صورتی که تیغه بینی شما کج باشد در طول جراحی اصلاح می شود که بعد از جراحی و بهبود کامل به تنفس فرد نیز بهبود بخشیده می شود.

مرحله پنجم : اصلاح در نوک بینی

در صورتی که نوک بینی حالتی بزرگ و افتاده داشته باشد نیاز است که در این مرحله به اصلاح نوک بینی پرداخته شود که به این ترتیب نوک بینی زاویه مناسبی را با لب بالایی پیدا می کند و خوش فرم تر می شود.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

مرحله ششم : بخیه زدن بینی در هنگام جراحی بینی

زمانی که ساختار بینی توسط جراح شکل گرفت و نقایص آن برطرف شد پوستی بینی روی بینی قرار داده می شود و برش هایی که ایجاد شده اند بسته می شوند و علاوه بر این برش ها بخیه زده می شوند.

بررسی مراحل عمل بینی

مرحله هفتم : اسپلینت روی بینی

برای چند روز اول بعد از عمل بینی اسپلینت یا گچ بینی روی بینی قرار داده می شود تا از بینی محافظت شود که این دوره دارای اهمیت زیادی می باشد و فرد در طی دوره نقاهت باید اقداماتی خاص را انجام بدهد.

توجه داشته باشید که جراحی بینی را می توان به کمک بی حسی موضعی انجام داد یا برای انجام این عمل از بیهوشی عمومی استفاده می شود که انتخاب این مورد به ترجیح جراح و میزان پیچیدگی جراحی بستگی دارد. در بی حسی موضعی آمپول بی حسی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و فرد مقداری سست می گردد ولی موجب خواب وی نمی شود.

در بیهوشی عمومی نیز داروی بیهوشی از طریق رگ انجام می شود و عدم هوشیاری فرد به صورت موقت فراهم می گردد و بعد از انجام جراحی نیز بیمار به اتاق ریکاوری و احیا انتقال داده می شود و تخت نظر پزشک قرار می گیرد. عمل بینی گوشتی

مراقبت های بعد از انجام جراحی عمل

عمل بینی جزء عمل های سخت است از این رو مراقبت بعد از جراحی زیبایی بینی باید با دقت بیشتری انجام شود و اگر در این دوره بیمار به خوبی از بینی اش مراقبت کند به نتیجه دلخواهش می رسد که این مراقبت ها عبارتند از :

1.بیمار باید استراحت کند و همواره سرش را بالاتر از قفسه سینه قرار بدهد بدین ترتیب خونریزی و ورم کاهش پیدا می کند.

2. در اغلب مواقع بخیه های داخلی به مدت 1 تا 7 روز بعد از انجام جراحی در محل باقی می مانند.

3. داشتن خونریزی خفیف و ترشحات مخاط چند روز بعد از انجام عمل یا کشیدن بخیه ها طبیعی می باشد.

4. برای بهبودی کبودی و ورم ها باید از کمپرس سرد و گرم استفاده شود که در دور روز اول بعد از انجام عمل از کمپرس سرد استفاده می شود ولی در روزهای سوم و چهارم بعد از جراحی باید از کمپرس گرم استفاده شود که کمپرس باید در طول روز چند بار روی پوست اطراف بینی قرار داده شود و مدت زمان هر نوبت از کمپرس 20 دقیقه می باشد.

5. تا 7 روز بعد از عمل غذاهای آبکی را میل کنید همچنین می توانید این غذاها را به صورت پوره درآورید.

6. در روزهای ابتدایی بعد از انجام عمل بینی باید به شکلی بخوابید که احتمال خونریزی کاهش پیدا کند بنابراین بهتر است در هنگام استراحت دو بالش را روی یکدیگر قرار بدهید که در این نحوه خوابیدن سر بالاتر از بدن قرار می گیرد و در نتیجه امکان خونریزی نیز از بین می رود همچنین نباید به نواحی مختلف بینی نیز فشاری وارد شود و بهتر است شما به صورت طاق باز بخوابید و سرتان به سمت سقف باشد.

نحوه عمل بینی

7. از انجام فعالیت های ورزشی سنگین مانند دویدن و ابروبیک و … خودداری نمایید.

8. تا زمانی که باند روی بینی قرار دارد از دوش گرفتن پرهیز نمایید و به جای آن از وان برای استحمام استفاده نمایید.

9. هوا را هرگز از بینی تان خارج نکنید و صورت تان را خیلی زیاد حرکت ندهید و از خندیدن و لبخند زدن پرهیز نمایید.

10. در زمان مسواک زدن با ملایمت رفتار کنید تا فشار زیادی به بینی تان وارد نشود.

11. لباس های دکمه دار بپوشید و به هیچ عنوان از لباس بدون دکمه استفاده نکنید.

12. به مدت 4 هفته بعد از انجام عمل بینی از عینک آفتابی و عینک ذره بینی استفاده نکنید و علاوه بر این استفاده از ضد آفتاب spf 20 روی سطح بینی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

13. از پاف های بینی و اسپری طبق دستور پزشک استفاده کنید.

مراقبت های بعد از انجام جراحی بینی

در این مطلب سعی کردیم تا همه مراحل عمل بینی و نحوه مراقبت بعد از انجام این عمل زیبایی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و به شما توصیه می کنیم که قبل از انجام جراحی بینی بهتر است عکس قبل و بعد از بیمارانی که نزد پزشک مورد نظرتان جراحی شده اند را ببینید سپس برای انجام جراحی اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا