عمل زیبایی سینهمقالاتمقالات جراحی زیبایی

چگونگی تعیین سایز و حجم پروتز سینه

تصمیم گرفتم همه چیز را در مورد پروتز سینه مثل” بهترین سایز سینه خانم ها“،”انواع پروتز سینه “،” درد عمل زیبایی سینه” ، “پروتز سينه ٣٥٠ سي سي“،” هزینه پروتز سینه “، “عفونت پروتز سینه “در بیارم  خیلی زمان گذاشتم ، گفتم شاید بدرتون بخوره:)

اصلا دوست ندارم با دوستام برم استخر ؟ می دونی چرا ؟؟اخه وقتی مایو می پوشم سایز سینه هام اذیتم می کنه؟ احساس می کنم مورد تمسخر بقیه ام .لباس های مجلسی تو تنم خوب خودشو نشون نمیده ، خیلی وقت بود تو فکر روشی برای افزایش سایز سینه هام بودم ، ورزش های زیادی را از تو نت پیدا کردم اما واقعیت خیلی زمان نمیزاشتم برای ورزش، یه هفته هر روز انجام میدادم بعد یادم میرفت

جراحی پروتز سینه

پروتز سینه یکی دیگر از اعمال جراحی زیبایی است که بر روی سینه خانمها انجام می گیرد و جدیداً رواج زیادی پیدا کرده است، اما این عمل دقیقاً به چه صورت انجام می گیرد ؟، اینکه ابعاد و اندازه سینه در نهایت چگونه مشخص می شود؟ ، تا چه اندازه می توان سینه را دستکاری کرد ؟،جراحی سینه به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

معمولاً بیماران برای انجام پروتز سینه به پزشک مراجعه می‌کنند و طی جلسات معاینه پزشک موقعیت بدن آنها را ارزیابی می کند و متناسب با موقعیت بدنی آنها و توانی که برای افزایش سایز دارند و آنها بهتر این مورد و اندازه را پیشنهاد می کند و  فقط این موضوع با انجام معاینات امکان پذیر است و نمی‌شود تا هر اندازه که دوست داریم این کار را انجام دهیم و حد و مرز مشخصی دارد.

در جلسات معاینه و بررسی بیمار عوامل زیادی وجود دارد که می تواند تعیین کننده حجم و اندازه پروتز سینه مورد استفاده برای بیمار باشد که در قسمت پایین این عوامل را نام برده و راجع به هرکدام صحبت خواهیم کرد.

سایز-سینه-بازیگران
سایز-سینه-بازیگران

ابعاد و اندازه اولیه پستان

اولین مورد که مورد بررسی قرار می گیرد پهنای قاعده سینه بیمار است زیرا در بازار انواع ابعاد پروتز برای سینه وجود دارد و باید متناسب با اندازه قاعده سینه بیمار اندازه و نوع باید مشخص شود زیرا این امر باعث می‌شود که پروتز زیر پوست بیمار به خوبی بایستد و یک حالت طبیعی و نرمال ایجاد کند.

خصوصیات بافت نرم پستان و میزان تحمل افزایش حجم در پروتز سینه

باید بافت نرم پستان و سلامت بافت های اطراف آن و همچنین قدرت کشسانی و مقاومت پوست بررسی شود تا ببینیم که آیا این محوطه توانایی نگهداشتن پروتز سینه را دارد و اگر دارد تا چه اندازه ای و تا چه سایزی و به این شکل اگر بافت نرم پستان و بافت های اطراف آن تحمل فشار افزایش حجم را نداشته باشند و از لحاظ بافتی سالم و سرحال نباشند نمی توان از پروتز های بزرگ استفاده کرد زیرا ظاهر خوبی پیدا نمی کنند.

چگونگی تعیین حجم پروتز سینه
چگونگی تعیین حجم پروتز سینه

حجم درخواستی پروتز سینه

مهم است که بدانیم بیمار در خواست چه حجمی از پروتز سینه را دارد اما باید متناسب با بدن وی توسط پزشک مشاوره لازم به بیمار داده شود و معیار هایی در این باره وجود دارد که اصطلاحاً به آن ها لندمارک های جراحی پروتز سینه گفته می شود که معیار تناسب سینه با تن را مشخص می کند که عبارتند از:

  • چین قسمت خارجی پستان در خط زیر بغلی (آگزیلاری) قدامی

  •  فاصله ی بین دو پستان

که باید حفظ شود در غیر این صورت ظاهر بدی برای سینه های ایجاد می شود.

همچنین این مسئله درباره طول و عرض و پستان نیز صدق می کند و باید در آن بخش هم این معیارها و لندمارک ها رعایت شود تا ظاهری مناسب و اندام متناسب برای بیمار حاصل شود.

به طور کلی جراحی های استاندارد و معیار های جراحی پروتز سینه باید به این شکل صورت بگیرد که قطر پروتزی که برای بیمار انتخاب می شود باید کمتر از قطر سینه فعلی بیمار  باشد.

امروزه شرکت های مختلفی اقدام به ساخت پروتزهای سینه می کنند که هر کدام از تکنولوژی های پیشرفته برای طراحی و ساخت این پروتز ها استفاده می کنند و معمولاً به این شکل است که با قطر یکسان پرده های زیبا ارتفاع متفاوت تولید می کنند تا پزشک بتواند متناسب با اندام بیمار و معیارهای زیبایی پستان پروتز با قطر مناسب را انتخاب کند و در عین حال برآمدگی مورد نظر بیمار را تامین کند.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

سبک زندگی و انتخاب پروتز سینه

انتخاب پروتز سینه به سبک زندگی فرد نیز بستگی دارد به عنوان مثال اگر فردی فقط به دنبال زیبایی موقت و  لحظه ای باشد مثلاً یک پروتز بزرگ انتخاب می کند و اصرار می کند که همان سایز پروتز برای نصب شود در صورتی که همین فرد بعد از گذشت چند سال  به دلیل فشاری که پروتز به بافت‌های ناحیه سینه می آورد و تغییرات ناشی از افزایش سن بیمار دچار درد در ناحیه سینه به دلیل فشار پروتز و افت های اطراف و همچنین درد در ناحیه شانه و کمر می شود و به تدریج دچار عارضه افتادگی سینه و افتادگی پروتز می خواهد شد.

سلیکون-سینه-چیست

تناسب و هماهنگی در پروتز سینه

یکی دیگر از عواملی که روی انتخاب نوع و اندازه پروتز سینه تاثیر گذار است تناسب و هماهنگی پروتز با دیگر اندام های بدن و اندازه و شکل بافت های اطراف و شمای کلی اندام فرد است.

بزرگی بیش از حد پروتز سینه و نامتناسب بودن آن با اندام های دیگر بدن موجب می شود که این عمل زیبایی برعکس عمل کند و برآیند خوبی برای بیمار نداشته باشد و بحث دیگری که در این بخش وجود دارد این است که سینه های بیمار در نهایت پس از خروج از اتاق جراحی با هم متناسب و متوازن باشند و این توازن بعد از عمل به میزان تبحر پزشک جراح در انجام این عمل جراحی بستگی دارد که هر اندازه پزشک ماهر تر و با تجربه تر باشد طبیعتاً نتیجه کار نیز مناسب و متناسب تر خواهد بود.

معمولاً به طور میانگین برای یک خانم که دارای وزن مناسبی است و قد او نیز حدود ۱۶۰ الی ۱۷۰ سانتیمتر می باشد به طور معمول و استاندارد پروتزی با حجم ۳۰۰ سی سی یا بیشتر می تواند گزینه مناسبی باشد و در نهایت تناسب خوبی را با اندام فرد ایجاد کند.

پروتز-سینه-خوب
پروتز-سینه-خوب

بهترين سايز پروتز سينه

این یک سوال همیشگی است که بهترین سایز پروتز سینه چه سایزی است و جواب این سوال بستگی به نوع مراجعه‌کننده دارد که معمولاً مراجعه کنندگانی که برای انجام عمل پروتز سینه مراجعه می کنند را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد که معمولاً افراد مراجعه کننده یکی از این دو حالت را دارند:

دسته اول آن دسته از مراجعه‌ کنندگان هستند که پس از بارداری دچار  تحلیل سینه شده‌اند و اعلام می کنند که پس از بارداری سینه هایشان تحلیل رفته و کوچک شده و یا اینکه فرم خود را از دست داده و فقط زمانی که حامله بوده اند از اندازه و شکل سینه هایشان راضی بوده اند و و به دنبال اینکه زیبایی سینه های خود را باز یابند.

دسته دوم مراجعین برای افزایش سایز سینه با استفاده از پروتز افرادی هستند که در سنین پایین تری به سر می برند و سینه هایشان هرگز به اندازه کامل رشد نکرده است و با دسته اول بسیار متفاوتند.

پروتز-سینه-بزرگتر-از-حد-نرمال
پروتز-سینه-بزرگتر-از-حد-نرمال

پروتز سینه بزرگتر از حد نرمال

خیلی از زنان هنگام مراجعه به پزشک برای افزایش سایز سینه  اعلام می‌کنند که می‌خواهند های بسیار بزرگ استفاده کنند و اندازه های بسیار بزرگ و نا متناسب را برای پروتز خود انتخاب می کنند.

در اینجا به پزشک حتماً باید با بیمار صحبت کند و او را از مضرات استفاده از پروتز های بزرگ در سال‌ های آتی آگاه کند.

پزشک باید به بیمار بگوید که با گذشت زمان و بالا رفتن سن وی سنگینی پروتز موجب سنگینی روی دوش ها و کمر می شود و کمکم بافت اطراف سینه توانایی نگه داشتن آن پورتز را ندارند و ممکن است دچار افتادگی سینه شوند و یا مشکلات دیگری که می تواند دردناک باشد.

مثلاً اگر در بالا گفته شد که برای یک زن با وزن متوسط و قد ۱۶۰ الی ۱۷۰ سانتی متر پروتز معادل با ۳۰۰ سی سی گزینه مناسبی است باید بدانیم که این پروتز یک فشار دائمی بر روی پوست و بافت های اطراف سینه ایجاد می کند که می‌تواند در طی سالیان باعث افتادگی سینه بشود.

این گذشت سالیان یک سرعت مشخص دارد که هر چه وزن پروتز بیشتر باشد طبیعتاً سینه ها با سرعت بیشتری شروع افتادگی می کنند به عنوان مثال اگر  همین شخص از یک  پروتز ۵۰۰ سی سی استفاده کند ۴ برابر زودتر از وقتی که پروتز ۳۰۰ سی سی استفاده می کند دچار افتادگی میشود و همینطور دو برابر زودتر از کسی که از پروتز ۴۰۰ سی سی استفاده می کند زیرا این عامل  نسبت تصاعدی دارد و وزن پروتز تاثیر بسزایی بر روی عمر زیبایی سینه های فرد دارد.

البته در افتادگی‌ سینه عوامل دیگری هم دخیل هستند که می‌توان از جمله آنها به میزان کیفیت پوست و بافت های اطراف آن اشاره کرد و همچنین میزان و مراقبت فرد از سینه ها که می تواند روی عمر مفید پروتز و جلوگیری از افتادگی سینه موثر باشد.

افرادی که دارای پوست نازک ضعیف و یا ترک خورده هستند باید از پرده های کوچک حدود ۳۰۰ سی سی استفاده کنند این افراد معمولاً به دلیل حاملگی های متعدد پوستشان آسیب‌دیده و توانایی نگهداری برچسب بزرگتر را ندارد و پس از جراحی  نیز باید از سوتین مناسب استفاده کنند در هنگام فعالیت و به خصوص در هنگام ورزش تا از تکان های شدید سینه جلوگیری کنند و بتوانند افتادگی سینه ها را به تعویق بیندازند.

مراحل-پروتز-کردن-سینه

سایز پروتز سینه

امروز روش های کامپیوتری ۳ بعدی بسیار پیشرفته ای برای نشان دادن یک پیش نمایش از فرد بعد از عمل جراحی وجود دارد ولی تحقیقات نشان داده است که  هنوز هم بهترین روش برای مشاهده نتیجه جراحی در بیمار این است که بیمار سلیکون هایی که قرار است در سینه اش قرار بگیرد را پرو کند و اینگونه ببیند که به چه شکل در خواهند آمد.

در این روش سلیکون هایی به بیمار داده می شود که آنها را در جایگاه سینه خود قرار دهد و از روی یک لباس تنگ شکل تقریبی پروتز را بعد از عمل جراحی تجسم کند و این روش هم به پزشک و هم به بیمار کمک می کند تا انتخابی درست داشته باشند انتخاب شان به واقعیت نزدیک‌تر باشد.

معرفی دیگری که باید اصلی پزشک بررسی و اندازه‌گیری شود معرفی به نام رنج است که برای هر سینه متفاوت است و بستگی به کیفیت پوست و بافت های اطراف سینه دارد.

برای مثال در خانمي كه هرگز سينه ها تشكيل نشده اند و قفسه سينه كاملا صاف است .سلیکون 250 سی‌سی یا سلیکون 300 سی‌سی برای کسانی که پوست سفت و محكمي دارد مناسب تر است چرا که  شايد نتوان در ابتدای عمل پروتز از پروتز بزرگتر استفاده كرد به دليل اينكه پوست بيمار تحمل كش آمدن ناگهاني بيش از اين را ندارد.

پروتز ۳۰۰ سی سی

حالتی متفاوت در خانمهای با سينه تحليل رفته و سابقه بزرگ بودن سينه در هنگام حاملگي است بخصوص وقتي پوست شل وكاملا آزاد است در اين افراد سايزهاي كوچک پروتز سینه معمولا پاكت سينه را پر نمي كند و به عنوان یک قانون به ازاي هر يک سانتي متر كه بتوان حجم براي پر كردن سينه لازم است 100 سی‌سی نوک سينه را به جلو كشيد حدود با انگشت به جلو كشيد و ازمحل اوليه خود 4 سانتی متر اين بدان معنا است كه اگر بتوان درحالت نوک سينه را دور كردبراي پر كردن اين سینه 400 سی‌سی پروتز سینه لازم است.

توضیح ساده تر آن به شکل است وقتی بیماری دارای پوسته بسیار شل و آزاد می باشد باید قبل از عمل جراحی سینه و نصب پروتز  یا حین جراحی  نصب پروتز پوست های اضافی بیمار نیز برداشته شود.

 

تمامی پزشکانی که  جراحی نصب پروتز سینه انجام می دهند به بیماران قبل از عمل می گویند که نتیجه ای که شما پس از خروج از اتاق عمل مشاهده می کنید پروتز به علاوه حجم سینه به علاوه ورم بعد از عمل جراحی است که معمولاً در فاصله زمانی حدود یک ماه تا سه ماه بر طرف می‌شود و اندازه اصلی سینه ها چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کوچک تر خواهد بود.

در نهایت باید بگویم که ،نصب پروتز سینه به عوامل متعددی بستگی دارد که باید توسط پزشک معالج حتما آن بررسی شود و در نهایت بیمار و پزشک به یک توافق برساند و بدین ترتیب عمل جراحی با رضایت و موافقت طرفین انجام بگیرد زیرا این حالت بهترین نتایج را خواهد داشت که هم زندگی بیمار مناسب و راحت خواهد بود و هم پزشکی از اعمال جراحی خود راضی خواهد بود زیرا می داند که بیمار ش با استفاده از عمل جراحی او زندگی بهتری را آغاز کرده و زیبایی را به همراه سلامتی و تندرستی می کند.

مرکز-پروتز-سینه-در-مشهد
مرکز-پروتز-سینه-در-مشهد

برای جراحی پروتز سینه در مشهد می توانید به پزشکان مطرح سلامتی بدون مرز مراجعه کنید . برای رزرو آنلاین نیز کلیک کنید.

درد عمل زیبایی پروتز سینه

 وجود درد در عمل زیبایی پروتز سینه قطعا طبیعی است اما ایا این درد قابل تحمل است ؟ بدن های مختلف کمی با هم متفاوت می باشد و مشخص کردن اينكه شما پس از عمل زیبایی پروتز سینه چه میزان درد خواهيد داشت ، بسيار مشکل است.برای بعضی بسیار دردناک و برای عده ای قابل تحمل و حتی با درد بسیار کم گزارش شده است.

نکته جالب توجه در عمل زیبایی پروتز سینه این است که در عمل بزرگ کردن سینه محل قرار دادن پروتز سینه در ميزان درد نقش بسزایی در میزان درد دارد. اگر پروتز در پشت ماهیچه ی سینه ای قرار داده شود درد بیشتر، به علت اینکه باید مقداری از ماهیچه ، برای قرار دادن سلیکون بریده شود . در عمل های زیبایی پروتز سینه معمولا درد در پنج روز اول وجود دارد اما باز هم جای نگرانی نیست چرا که با مسکن های خوراکی کاملا قابل كنترل است 🙂

 

 عفونت پروتز سینه

احتمال عفونت پروتز سینه یکی از عوارض پروتز سینه می باشد،اما احتمال خیلی کمی دارد و در کمتر از تنها ۱ درصد بیماران مشاهده شده است. بعد از ۲ یا ۳ هفته از جراحی  کاملا مشخص می شود که پروتز سینه کاملا موفقیت امیز بوده است .

اگر بعد از سه هفته از عمل پروتز سینه هنوز در سینه خود احساس درد، تورم و قرمزی مشاهده شد و یا ترشحاتی از جای زخم داشتید و یا تب کردید، در این صورت حتما با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت را به وی اطلاع دهید.

نتیجه گیری چگونگی تعیین سایز و حجم سینه

اگر شما قصد پروتز سینه دارید در این مقاله ما به بهترین سایز سینه خانم ها، انواع پروتز سینه، درد عمل زیبایی سینه، پروتز سینه ۳۵۰ سی سی ،هزینه پروتز سینه عفونت پروتز سینه ،اشاره کردیم و توصیه می کنیم مقاله را حتما بخون.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا