مقالات جراحی زیبایی

ضربه خوردن بینی بعد از عمل

ضربه خوردن بینی بعد از عمل

جراحی بینی دارای عوارض زیادی می باشد که اغلب آن ها گذرا هستند و با گذشت مدت زمان کمی از انجام جراحی کمرنگ می شوند ولی باز هم خطراتی وجود دارند که ممکن است با انتظارات بیمار و پزشک مطابقت نداشته باشند و یکی از این خطرات ضربه به بینی عملی می باشد که پیامدهایی را برای بیمار به همراه دارد.

بررسی ضربه به بینی عملی

ضربه به بینی عملی دارای خطراتی زیادی برای بیمار است از این رو بیماران می توانند با مراقبت های درست آن را مهار کنند و احتمال ضربه خوردن به بینی شان را کمتر کنند. در ادامه به بررسی پیامدهای ضربه خوردن به بینی آشنا خواهید شد.

ضربه خوردن به بینی عملی

ضربه خوردن به بینی عملی دارای چه پیامدهایی است ؟

آسیب هایی که به بینی قبل از عمل وارد می شوند قابل چشم پوشی هستند و اثرات خاصی را روی بیمار ندارند ولی بعد از انجام جراحی اگر به بینی ضربه ای وارد شود می تواند روی نتایج حاصل از جراحی تاثیرگذار باشد و ممکن است فرد مجبور شود جراحی ثانویه بینی را هم انجام بدهد.

مشاوره رایگان جراحی بینی
مشاوره رایگان جراحی بینی

زمانی که بینی شما بعد از عمل در حال بهبود است می تواند آسیب پذیرتر نیز باشد و ممکن است ضربه وارد شده آسیب بیشتری را به بینی وارد کند همچنین زمانی که بینی بهبود پیدا می کند اگر ضربه ای شدید به آن وارد شود ممکن است جراحتی نیز ایجاد شود به همین دلیل مراقبت های بعد از انجام جراحی بینی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و نیاز به دقت و وسواس فراوانی دارد.

ضربه خوردن به بینی

دلایلی که باعث ضربه خوردن به بینی عملی می شوند ؟

1. ورزش

در طی روند بهبودی باید از انجام فعالیت هایی که احتمال ضربه خوردن به بینی را افزایش می دهند خودداری نمایید و اگر شما ورزش های حرفه ای نظیر فوتبال و رزمی را انجام می دهید باید مدتی آن را کنار بگذارید و در صورتی که تمایل دارید دوباره ورزش کنید بهتر است از وسیله حفاظتی در زمان انجام ورزش استفاده نمایید.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

2. نحوه خواب

بعد از انجام عمل بینی باید به گونه ای بخوابید که سرتان بالاتر از بدن قرار بگیرد سپس اطراف خود را با بالش محدود کنید تا در زمان خواب روی شکم نچرخید زیرا چرخیدن باعث می شود تا به بینی آسیب و ضربه وارد شود همچنین در طول دوره بهبودی بهتر است همسر یا فرزندان شما برای مدتی کنارتان نخوابند زیرا ممکن است در زمان خواب ضربه ای را به بینی شما وارد کنند.

3. مناسبات روزمره و خطر آسیب دیدگی بینی

اگر شما در طول روز به انجام فعالیت های ورزشی شدید مشغول هستید یا ساعاتی را به بازی با کودکان خود می پردازید بهتر است بدانید که این عوامل نیز باعث ضربه خوردن به بینی عملی می شوند به همین دلیل توصیه می شود که مدتی از انجام این فعالیت های دوری نمایید تا به بینی تان آسیب جدی وارد نشود.

ضربه خوردن به بینی عمل شده

اگر به بینی عملی ضربه وارد شود باید چه اقداماتی را باید انجام بدهیم ؟

1.کمپرس سرد را روی بینی قرار بدهید تا تورم کاهش پیدا کند.

2. اگر علائمی وجود دارد که بیانگر شکستن بینی می باشد بهتر است در اسرع وقت به پزشک یا اورژانس مراجعه نمایید.

ضربه وارد شدن به بینی

3. برخی اوقات که وقتی به بینی عملی ضربه می خورد نیاز به انجام جراحی مجدد احساس می شود. برخی از ضربه ها شدت کمتری دارند و بعد از طول دوره بهبودی از بین می روند ولی برخی از ضربه ها شدیدتر می باشند و باعث شکستگی و در نتیجه انجام جراحی مجدد می گردند.

4. توجه داشته باشید تنها راهی که می توان میزان آسیب و نیاز به جراحی مجدد را تشخیص داد مراجعه به جراح بینی مناسب می باشد همچنین اگر بینی بعد از خوردن ضربه دچار تورم شود باید صبر کنید تا تورم کمتر شود سپس جراح انجام عمل بینی و میزان آسیب خورده شده به بینی را می تواند تشخیص بدهد.

 بررسی انواع پیامدهای ضربه به بینی عملی

در اغلب موارد ضربه به بینی عملی نیاز به نگرانی و حساسیت ندارد ولی در صورت بروز علایم شدید نظیر تورم و کبودی و شکستگی و خونریزی و … بهتر است شما به پزشک تان مراجعه کنید تا از بروز آسیب جدی جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا