مقالاتمقالات جراحی بینیمقالات جراحی زیباییمقالات گوش و بینی

نتایج عمل زیبایی بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی ؟+5 نکته که قبل از عمل بینی باید بدانیم

شنیده ها حاکی از آن است که، جراحی بینی گوشتی خوب از آب در نمی آید و نتیجه جراحی زیبایی بینی استخوانی ایده آل تر است. همچنین می‌گویند اگر بینی‌ گوشتی دارید ،پس از جراحی بینی دوباره گوشت اضافی می آورد !، یا به شکل دلخواه شما در نمی‌آید !

در حقیقت اینها شنیده هایی هستند که افراد با بینی گوشتی را از جراحی بینی، می ترساند. نگران نباشید ما در این مقاله تمام سوالات شما را در خصوص جراحی بینی گوشتی مانند تشخیص بینی گوشتی ، نتیجه عمل جراحی بینی گوشتی چگونه است، سن مناسب برای جراحی زیبای بینی گوشتی چه سنی است ،چه کار کنیم عمل زیبایی بینی گوشتی ما برگشت نکند؟ … را به طور کامل پاسخ می دهیم 🙂

چه نوع بینی گوشتی به حساب می آید ؟

در بینی گوشتی ساختمان بینی از پوست و گوشت و غضروف و استخوان تشکیل شده است و شکل بینی و تناسب اجزای بینی در افراد مختلف با هم متفاوت است در واقع در بسیاری از مواقع در تشخیص بینی گوشتی اشتباه می شود و بینی معمولی اشتباهاً بینی گوشتی قلمداد می شود که این امر موجب نگرانی بیمار می شود .

موفقیت-جراحی-بینی-گوشتی

عمل زیبایی بینی گوشتی برای چه کسانی بهتر است؟

از میان افراد دارای بینی گوشتی کسانی نیاز به عمل زیبایی دارند که از نقایصی در بینی گوشتی خود رنج می برند. هدف از عمل زیبای بینی گوشتی بهبود بخشیدن به وضع ظاهری بینی است ، در واقع رسیدن به زیبایی کامل و مطلق .

از نگاهی دیگر همچنین نوع پوست افراد گوناگون با یکدیگر تفاوت زیادی دارد و ممکن است فرد به دلیل نوع پوست صورتش و یا به دلایل دیگر مورد مناسبی برای عمل جراحی بینی گوشتی نباشد .

در جراحی زیبایی بینی گوشتی افرادی عمل زیبایی انجام می دهند از پهن بودن بینی خود رنج می‌برند .بزرگ بودن سوراخ های بینی ،جعبه  ای شکل بودن نوک بینی ،و افرادی که افتادگی نوک بینی دارند، این افراد فاکتور مناسبی برای عمل زیبایی بینی گوشتی هستند و در عمل زیبایی بینی گوشتی این  عیوب اصلاح می شوند.

09151672363

سن مناسب برای جراحی زیبای بینی گوشتی چه سنی است ؟

سن مناسب برای عمل زیبایی بینی گوشتی از سن ۱۸ سالگی است ،  ولی در صورت کامل بودن رشد جسمی در سنین پایین‌تر هم عمل زیبایی امکان پذیر است.

مواردی پیش می آید که بیمار احتیاج به  انجام عمل زیبایی بینی گوشتی خود دارد ، مثل انحراف شدید تیغه بینی، که انسداد کامل رخ داده است ، و ضروری است که عمل بینی انجام دهد. در سنین پایین، جراحی بینی گوشتی، نیازمند دقت بالا در جراحی می باشد ، چرا که احتمال آسیب رساندن به مراکز رشد غضروف و استخوان عمل زیبایی بینی گوشتی وجود دارد .

اما باز هم نیاز به نگرانی ندارید چرا که کارشناسان سلامتی بدون مرز لیست برترین جراحان زیبایی بینی را برای شما اماده کرده اند. تنها با دیدن نمونه کارها به برتر بودن این پزشکان یقین پیدا می کنید.

کارشناسان زیبایی سلامتی بدون مرز نیز اماده راهنمایی شما درحوزه انتخاب جراح بینی مناسب با بینی شما هستند.

09151672363

چه کنیم عمل زیبایی بینی گوشتی ما برگشت نکند؟

در عمل های زیبایی بینی گوشتی ، با تکنیک های قدیمی تر، می توان ادعا کرد تقریباً کار خاصی برای بینی گوشتی نمی‌شد انجام داد ،چون تکنیکهای قدیمی بیشتر کاهنده بودند و صرفا برای حفظ تراش استخوان و غضروف بود.

یک بینی گوشتی غضروف های ضعیف تری دارد، اگر این غضروف های ظریف تراش داده و نازک شوند، اگرچه ممکن است برای یک مدت کوتاه بینی نازک تر و زیباتر و کوچکتر به نظربرسد، اما با گذشت زمان بینی گوشتی جمع شده و خودش را به سمت پایین می کشد .

وقتی می‌گویم بینی گوشتی افتادگی پیدا کرده و یا برگشت پیدا کرده است به دلیل استفاده از تکنیک های قدیمی است.

اما خوشبختانه امروزه و با پیشرفت علم غضروف بینی های گوشتی تقویت شده و حالت برگشت و افتادگی بینی گوشتی بسیار پایین امده است  و یا اصلا  برگشت بینی گوشتی اتفاق نمی‌افتد.

تقویت غضروفی بینی گوشتی چیست ؟

تقویت غضروفی بینی گوشتی به این معنا است ،که غضرف مورد نیاز را از تیغه وسط بینی برداشته می شود ،و به وسیله آن، قسمت های  tip یا نوک بینی  تقویت می شود . عمل تقویت عضروفی بینی با شروع فرایند ترمیم انجام می گیرد، تا تغییر شکل و برگشت پذیری بینی گوشتی به هیچ عنوان اتفاق نیفتد.

جراحی-بینی- گوشتی

آیا جراحی بینی گوشتی مشکل تر است ?

بسیاری از باورها، مانند اینکه جراحی بینی های گوشتی سخت تر است ،این بینی ها بعد از عمل، برگشت به حالت اول خواهند داشت ،و نتیجه عمل بینی گوشتی به راحتی بینی استخوانی نیست ،در بین مردم شایع می‌باشد در تعریف بینی گوشتی باید اول مشخصات بینی گوشتی را بدانیم.

مشخصات یک بینی گوشتی

  1.  بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و چرب
  2. مشخص بودن منافذ پوستی
  3. پهن بودن ناحیه نوک بینی
  4. زیاد بودن ضخامت پره های بینی
  5. زیاد بودن پهنای قسمت تحتانی بینی
  6. زیاد  بودن ارتفاع پره های بینی از کنار
  7. ضعیف بودن غضروف های بینی

در مجموع این مشخصات باعث می‌شود بینی پهن و بزرگ بوده و مشخصات زیبایی مانند خطوط موازی ناحیه پشتی بینی، خطوط زیبایی ناحیه پره بینی ،و شکل باریک و مشخص نوک بینی مشهود نباشد.

البته هر شخصی که نوک بینی پهن دارد در گروه  بینی  گوشتی قرار ندارد ، دربسیاری از این افراد عرض پایه استخوانی بینی هم زیاد تر از نرمال است .به دلیل زیاد بودن ضخامت پوستی تورم این بینی ها بعد از عمل بیشتر بوده و مدت بیشتری طول خواهد کشید .

برای مشاهده نتیجه نهایی بینی گوشتی باید یک و نیم تا دو سال صبر کرد. دوره بهبود کامل تورم نیز در آنها طولانی تر از بینی های استخوانی است .

غیر از موارد ذکر شده سختی و درگیری ان از بینی استخوانی بیشتر است، افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بعد از عمل زیبایی نیاز به یک یا دو ماه استفاده از چسب بینی دارند .در ضمن ممکن است یک یا چند بار احتیاج به تزریق آمپول کورتون نیز داشته باشند.

هزینه عمل بینی گوشتی چقدر است ؟

هزینه جراحی زیبایی بینی گوشتی طبیعتاً بیشتر است ،چون مشخص شدن تغییرات (زاویه و خطوط تیز )زیر یک پوست ضخیم بسیار دشوار است . همچنین منطقه جغرافیایی بر هزینه عمل بینی گوشتی موثر است به طوری که ممکن است عمل بینی گوشتی در شهرهای کوچک کمتر باشد، چرا که شهر مشهد با توجه به تعداد جراحی هایی که روزانه انجام می گیرد و سابقه و مهارت بسیار جراحان بینی متفاوت بوده و به هیچ عنوان قابل قیاس نیست . سابقه ،تبحر، و تجربه جراح بینی نیز بر هزینه عمل تأثیر گذار است به این گونه که هرچه جراح بینی گوشتی با تجربه و ماهر تر باشد فرد از نتیجه ایده آل تری برخوردار می شود .

عامل دیگری که بر هزینه عمل بینی اثرمی گذارد نوع بینی بیمار است افرادی که بینی استخوانی دارند به طور معمول هزینه کمتری را نسبت به افراد دارای بینی گوشتی پرداخت می کنند.

09151672363

برای اطلاع از هزینه دقیق جراحی بینی با کارشناسان سلامتی بدون مرز تماس بگیرید و با ارسال عکس خود از هزینه دقیق بینی خود مطلع شوید.

 

جراحی بینی و قلیان کشیدن
جراحی بینی و قلیان کشیدن

استعمال قلیان بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی

سیگار و قلیان کشیدن روند ترمیم زخم را کند می کند .بهتر است بعد از عمل ،سیگار و قلیان نکشید به طور کلی مصرف دخانیات هم مانند سیگار و قلیان، باعث کاهش خونرسانی به نسوج بدن می شود و در نتیجه بعد از عمل جراحی بینی گوشتی ، ترمیم زخم  به تاخیر میافتد .

دخانیات دشمن جراحی پلاستیک هستند دخانیات نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار داده و فرایند ترمیم را کند می کنند .سیگار و قلیان حاوی مواد سمی مختلفی هستند که همگی برای بدن مضر می باشند در مورد جراحی بینی باید گفت که هم روی بیهوشی و هم نتیجه جراحی تاثیرمنفی دارد، فرد سیگاری مستعد عوارض تنفسی حین و بعد از بیهوشی است .

نیکوتین موجود در سیگار و قلیان رگهای بینی را تنگ می کند بنابراین روند بهبود بعد از عمل جراحی بینی دچار اختلال می شود و تاثیر منفی روی نتیجه زیبای نهایی خواهد داشت بهتر است حداقل یک هفته قبل از عمل و یک ماه بعد از عمل از مصرف سیگار و قلیان و مشروب خودداری نمایید .

کبودی دور چشم بعد از چند مدت از بین میرود ؟

کبودی زیر چشم اثر نشت خون از مویرگ ها به بافت زیر پوست است که در جراحی زیبایی بینی اتفاق می‌افتد .بسته به اینکه چه میزان دستکاری روی استخوان های بینی صورت گرفته باشد و همچنین چه تکنیکی به کار رفته باشد و میزان کفایت سیستم انعقاد خون در بیماران میزان کبودی متفاوت است .

کبودی به اشکال مختلفی بروز می کند از تغییر رنگ خفیف زرد کبودی های شدید بنفش رنگ این ها جای نگرانی ندارند زیرا بعد از یک هفته تقریباً محو می شوند .

چند نکته برای کاهش کبودی دور چشم بعد از جراحی بینی

  1. کمپرس سرد که در ۴۸ ساعت اول بعد از جراحی بینی گوشتی ضروری است.
  2. آسپرین و سایر داروهای مسکن و الکل و بعضی مکمل های گیاهی و دخانیات استفاده نکنید ،این مواد باعث می شود خون رقیق شود و همچنین خطر خونریزی زیر پوستی و کبودی اطراف چشم را افزایش پیدا کند .
  3. به مدت سه روز تا یک هفته بعد از عمل جراحی بینی گوشتی، سر باید بالاتر از بدن قرار بگیرد.
  4. هنگام استراحت بهتر است از دو بالش زیر سر استفاده نمایید.
  5. رژیم غذایی طبیعی خودتان را دنبال کنید مواد و معجون های عجیب و غریب مصرف نکنید. هیچ دارو و مکمل یا حتی غذای جدید، استفاده نکنید رژیم غذایی باید در هفته اول نرم باشد .

09151672363

9 مورد از عوارض عمل بینی گوشتی

  1. خونریزی
  2. سوراخ شدن تیغه بینی
  3. کاهش حس بویایی
  4. کوچکی سوراخ های بینی
  5. آسیب به بافت های عمقی بینی
  6. احتمال عفونت
  7. کرختی پوست
  8. خطرات شایع ماده بیهوشی
  9. افزایش تنفس دهانی

موفقیت-جراحی-بینی-گوشتی

5 نکته که قبل از عمل بینی باید بدانیم

  1. دوهفته قبل از عمل از مصرف هر گونه قرص بپرهیزید
  2. استفاده از هرگونه نیکوتین را کاملاً قطع کنید
  3. به ترس از ترس خود غلبه کنید
  4. به تعداد کافی مرطوب کننده لب و نوشیدنیهای خنک به همراه داشته باشید
  5. به همراه داشتن لباس مناسب

غضروف های مصنوعی در جراحی

در گذشته برای کوچک کردن سایز بینی فقط استخوان و غضروف ها را تراش میدادند، بینی ،کوچک می شد . ولی بعد از مدتی ،بعضی از بینی های عمل شده دچار افت در ناحیه  نوک و نیمه تحتانی بینی در اثر ضعف غضروف های تراش خورده می شد .

امروز برای جلوگیری از این مشکل بعد از کوچک کردن بینی به قسمت های تضعیف شده مخصوصا در ناحیه نوک بینی مخصوصا در ناحیه نوک بینی غضروف های پیوند زده می شود .

تا از افت  و مشکلات تنفسی جلوگیری شود .غضروف های پیوندی باید از داخل خود بینی برداشته شود، از جنس خود بینی باشد ومادام العمر با قی بماند .

ممکن است بعضی از جراحان برای سادگی کار از غضروف های مصنوعی برای تقویت بینی استفاده کنند .احتمال پس زدن یا عفونت کردن غضروف های مصنوعی همیشه وجود دارد، استفاده از انها به جز در موارد خاص توصیه نمی شود .این غضروف ها از جنس متفوریا سیلیکون است .

این مواد معمولا خنثی و بی خاصیت  هستند ،و معمولا عارضه ای ایجاد نمی کنند ،اما اگر عارضه ای ایجاد شود ،عوارضشان  بسیار اذیت کننده و مخرب است .

از پوست بینی بیرون بزنند. عفونت کنند و به بینی اسیب بزنند .به همین علت دیگر استفاده از غضروف های مصنوعی طرفداران چندانی ندارد .توصیه ما این است که غضروف مصنوعی اصلا داخل بینی استفاده نشود .

اگر قرار باشد بینی را با غضروف تقویت کنیم حتماً باید غضروف خود فرد باشد یعنی اینکه یا باید از تیغه وسط بینی برداشته شود، یا از غضروف پشت لاله گوش یا از غضروف های دنده خود فرد باشد .

باز هم یک جایگزین دیگری مطرح می شودغضروف های  اشعه دیده هستند ،این غضروف ها از یک فرد دیگر برداشته شده ، مثلاً فردی که مرده است  ،غضروفش   را بر می دارند، اشعه می دهند ، ضد عفونی می کنند، آنتی ژنهایش را  از بین می برند ،این غضروف  تحت عنوان اشعه دیده در بازار به فروش می‌رسد .

می‌توان آن را برای تقویت غضروف افراد استفاده کرد . ولی تا جایی که امکان دارد بهتر است استفاده نشود ، مگر آنکه مجبور باشیم  چون ممکن است  بعد از مدتی این نوع غضروف ها جذب شده واز بین برود .پس بهترین انتخاب غضروف خود فرد باشد .

 

آیا غضروف های مصنوعی جابجا میشود .

یکی از مشکلات اصلی غضروف های مصنوعی جابجایی است ، و مشکلات دیگری هم ممکن است داشته باشند ، مانند عفونت کردن و یا بیرون زدن از پوست ولی کمترین مشکل آنها همین جا به جا شدن است .

اگر جابجا شوند در اوایل کار می توان با ماساژ دادن به حالت قبل برگرداند ، ولی اگر مدتی بگذرد در همان حالت فیکس می شوند و دیگر تنها راهش جراحی مجدد است .

نتیجه گیری انجام عمل بینی گوشتی

ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و از نظر پزشک در مورد نوع بینی خود مطمئن شود. اما یقین داشته باشید انجام عمل بینی گوشتی اگر توسط متخصص متبحری انجام شود و نکات قبل و بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی رعایت شود قطعا نتیجه دلخواه شما را بدنبال دارد.

در این مقاله به موارد زیر اشاره کردیم:

عمل زیبایی بینی گوشتی مناسب افرادی که از نقایص بینی گوشتی خود رنج می برند ، مثل پهن بودن بینی ، بزرگ بودن سوراخ های بینی ، جعبه ای شکل بودن ، افرادی که از افتادگی نوک بینی  خود رنج می برند . همین طور سن مناسب جراحی بینی گوشتی که گفتیم از ۱۸ سالگی است ،و چه کار کنیم عمل بینی گوشتی ما برگشت نکند . امروزه با پیشرفت علم ، غضروف های بینی گوشتی تقویت شده ، حالت برگشت و افتادگی بینی گوشتی بسیار پایین آمده است .در مورد هزینه عمل بینی گوشتی طبیعتا بیشتر است چون عمل این نوع بینی دشوارتراست.

از جایگزینی غضروف های مصنوعی و غضروف های پیوندی هم مطلبی در اختیار شما قرار دادیم امیدوارم از این مقاله استفاده کامل برده باشید و توانسته باشید  به تمام سوالات خود برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی می توانید به مقالات جراحی زیبایی که در این خصوص تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید، یا با کارشناسان زیبایی سلامتی بدون مرز مشورت کنید.

09151672363

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا