مقالات جراحی زیبایی

آیا عمل بینی ترس دارد ؟

ترس عمل بینی

داشتن استرس و ترس عمل بینی قبل از انجام این نوع عمل از عوامل شایع در بین متقاضیان این عمل زیبایی می باشد و یکی از دلایل بروز استرس مطلع نبودن بیمار از روند جراحی و اطلاعات نادرستی است که دیگران در اختیارش قرار می دهند. در ادامه به بررسی عوامل ترس عمل بینی خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

بررسی عوامل ترس عمل بینی

متقاضیان جراحی زیبایی بینی از عوارضی که بعد از عمل ایجاد می شوند ترس زیادی دارند که این عوارض عبارتند از :

  • کاهش حس بویایی
  • اختلال خون
  • خونریزی
  • تنفس سوت مانند
  • نامتقارن شدن سوراخ های بینی

که در ادامه هر یک از این عوارض را توضیح می دهیم و راهکارهایی را برای کاهش ترس عمل بینی بیان خواهیم کرد.

ترس از عمل بینی

1.کاهش حس بویایی

کاهش حس بویایی یکی از عواملی است که استرس قبل از عمل جراحی زیبایی بینی را بیشتر می کند. این عارضه اگر بعد از عمل جراحی به وقوع بپیوندد موقتی می باشد و بعد از چند روز رفع می شود زیرا عمل زیبایی بینی خارج از محدوده حس بویایی و اعصاب انجام می گردد از این رو جای هیچ نگرانی نیست و بیماران می توانند با انتخاب متخصص مجرب احتمال بروز این عارضه را به حداقل برسانند.

2.خونریزی

احتمال خونریزی بینی بعد از انجام عمل بینی نادر می باشد از این رو داشتن استرس در مورد این موضوع موردی ندارد.

3. اختلال انعقاد خون

بیمار باید 14 روز قبل از انجام جراحی بینی از مصرف داروهایی نظیر آسپرین و ناپروکسن و بروفن و پیروکسیکام که باعث انعقاد خون می شوند خودداری نمایند. در این میان افرادی نیز وجود دارند که به بیماری های مادر زادی اختلال انعقاد خون مانند هموفیلی مبتلا می باشند که باید همه موارد لازم قبل از انجام عمل بینی مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد و در صورت نیاز کنترل شوند.

استرس از انجام جراحی زیبایی بینی

4.تنفس سوت مانند

“صدای نفس کشیدنم را همه اطرافیانم می شوند”. این جمله ای می باشد که برخی از بیماران ممکن است بعد از انجام عمل بینی بگویند و از آن شکایت داشته باشند. این مورد برای بیمارانی که توسط جراحی باتجربه عمل می شوند اتفاق نمی افتد ولی اگر جراح خبره نباشد ممکن است بینی را بیش از حد باریک کند و علاوه بر این سوراخ های بینی را هم کوچک کند و در نتیجه مشکل تنفسی ایجاد شود.

5. نامتقارن بودن سوراخ های بینی

تقارن یا نداشتن تقارن در سوراخ های بینی بعد از انجام عمل بینی ارتباط مستقیمی با انتخاب جراح دارد و علاوه بر این مهارت و تخصص و تجربه جراح تعیین کننده میزان مطلوب بودن عمل می باشد. بعد از انجام جراحی بینی اصولی و موفق اگر سوراخ های بینی نامتقارن به نظر برسند دلیل اصلی آن می تواند ورم بعد از عمل باشد که این مورد باید چند هفته بعد از انجام عمل و به مرور زمان رفع شوند.

ترس از جراحی زیبایی بینی

انواع دلایل رایج برای بروز استرس در بیمار قبل از عمل بینی

1.ترس از احساس درد در هنگام جراحی بینی و بعد از آن

یکی از استرس هایی که قبل از عمل جراحی بینی ممکن است بیماران داشته باشند ترس از درد عمل می باشد. باید توجه داشته باشید که میزان درد در همه متقاضیان یکسان نمی باشد و به نوع جراحی بستگی دارد و اگر شما متخصص باتجربه ای را انتخاب کنید احساس بی حالی و درد بعد از عمل بینی امری طبیعی است و بیمار با گذشت دو روز از انجام جراحی به مرور سرحال تر می شود.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

2. ترس از بیهوشی

امروزه با پیشرفت علم پزشکی ریسک بیهوشی کاهش پیدا کرده است و افرادی که از سلامت عمومی برخوردار می باشند عوارض بیهوشی در آن ها کم می باشد. توجه داشته باشید که قبل از هر چیز باید سابقه پزشکی بیمار قبل از انجام عمل بینی به صورت کامل توسط جراح سنجیده شود تا بیمار با خیالی راحت بتواند وارد اتاق عمل شود.

ترس از عمل بینی

3. ترس از مطلوب نبودن نتیجه عمل بینی

کیفیت عمل و نتیجه رضایت بخش عمل حاصل مهارت جراح بینی می باشد از این رو حساسیت در انتخاب جراح امری ضروری است و قبل از انجام جراحی بینی باید بیمار چند جلسه با پزشک مشورت نماید و خواسته های خود را انجام عمل بیان کند و علاوه بر این فرم بینی مورد نظرش را به جراح بگوید و به صورت شفاف سلیقه خود را مطرح نماید تا جراح با شنیدن خواسته بیمار بتواند عمل رضایت بخشی را داشته باشد.

4. ترس از نگرفتن فرم بینی گوشتی بعد از انجام عمل

یکی از اصلی ترین نگرانی هایی که عمل بینی گوشتی دارد برگشت پذیری فرم بینی بعد از انجام عمل می باشد. توجه داشته باشید که نتیجه گرفتن از عمل بینی گوشتی سخت تر از عمل بینی استخوانی است ولی این که نتیجه عمل برگردد امکان پذیر نمی باشد.

ترس از جراحی بینی

روش هایی برای کاهش استرس قبل از انجام عمل بینی

جراحی زیبایی بینی امروزه مانند بسیاری از کارهای دیگر به امری معمولی و عادی تبدیل شده است ولی باز هم بیماران از انجام جراحی استرس دارند. در ادامه روش هایی برای کاهش استرس قبل از انجام عمل بینی را پیش رو خواهید داشت.

روش هایی برای کاهش استرس ناشی از عمل بینی

1. از تکینک کاهش استرس استفاده کنید.

کنترل استرس و کسب آرامش برای متقاضیان عمل بینی امری ضروری است و این بیماران می توانند با روش هایی نظیر تمدد اعصاب و انجام مدیتیشن و تمرین تنفس عمیق و پیاده روی در طبیعت و گوش کردن به موزیک و … ترس عمل بینی را کاهش دهند.

2. از روش تجسم استفاده نمایید.

این روش به بیمار کمک می کند تا نسبت به فرآیند جراحی زیبایی بینی آمادگی ذهنی داشته باشد و بیمار می تواند با نگرشی مثبت خود را در حین عمل و بعد از انجام عمل تصور نماید تا بتواند روز جراحی آمادگی بیشتری داشته باشد.

3. اطلاع از مراحل انجام عمل بینی 

برای کاهش استرس عمل بینی بهتر است شما در مورد مراحل انجام عمل مطالعه داشته باشید و از جراح خود نیز سوالاتی را بپرسید تا آمادگی ذهنی و جسمی داشته باشید.

دلایل بروز استرس ناشی از عمل بینی

در این مطلب عواملی که باعث ترس عمل بینی می شوند را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را بدست آورده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا