مقالاتمقالات جراحی زیبایی

عمل بینی با نخ

عمل بینی با نخ + تصاویر قبل و بعد عمل بینی با نخ

تا چند وقت پیش اگر فردی قصد داشت که حالت و فرم بینی خود را تغییر دهد و بهبود ببخشد باید از جراحی زیبایی بینی استفاده می کرد ولی امروزه انواع عمل های بینی بدون جراحی نظیر عمل بینی با نخ و … وجود دارند که دارای عوارض کمتری هستند و افرادی که در قسمت بینی نیاز به تغییر کمتری دارند می توانند از این عمل بینی استفاده نمایند.

نحوه عمل بینی با نخ

لیفت بینی با نخ از انواع روش های پیشرفته است که در آن نخ هایی کوچک در قسمت داخلی بینی قرار داده می شوند تا شکل و ارتفاع بینی حالت بهتری پیدا کند. نخ های مخصوص لیفت بسیار نازک می باشد و از آن ها برای تیز کردن بینی استفاده می گردد.

جنس این نخ از پلی دی اکسانون است و جراحان از این نوع نخ اغلب برای زدن بخیه و بستن زخم ها استفاده می نمایند و این نخ در طی 6 تا 12 ماه جذب بدن می شود و روشی نسبتا بی خطر می باشد و این روش برای افرادی مفید است که تمایل دارند توسط عمل بینی بدون جراحی فرم بینی خود را تغییر بدهند.

لیفت بینی با نخ

مراحل لیفت بینی با نخ

1.قبل از هر چیز باید منطقه مورد درمان آماده گردد و اگر بیمار میکاپ دارد میکاپش را پاک کند.

2. برای ضد عفونی کردن پوست نیز از محلول کلرهگزیدین و ید استفاده می شود.

3. در این مرحله از کرم بی حس کننده استفاده می شود که می توان توسط این کرم بی حس موضعی را در امتداد بینی و نوک بینی و پل آن ایجاد کرد.

برای رزرو و نوبت گیری آنلاین نزد برترین پزشکان مشهد لطفا کلیک کنید. . با مجرب ترین پزشکان مشاوره کنید و انتخاب دقیق تری برای درمان داشته باشید.

4. زمانی که قسمت پل بینی بی حس می شود متخصص نخ ها را به صورت یک به یک وارد می کند و در طی یک جلسه 4 تا 8 نخ برای عمل بینی با نخ کافی می باشد. اگر چه بعضی اوقات مقدار نخ بیشتری مورد نیاز است. پزشک روی قسمت هایی که دارای بافتی نرم هستند کار می کند و یک سوزن کوچک را در قسمت نوک بینی قرار می دهد و نخ ها را به صورت افقی می کشد و در همین حین نیز فرم مورد نظر را به بینی می دهد.

نحوه لیفت بینی با نخ

بررسی مزایای لیفت بینی با نخ

  1. این روش غیر جراحی است و ایمن می باشد و اثراتی طولان مدت را ایجاد می کند.
  2.  به بینی توسط این روش فرم و کشیدگی بهتری داده می شود و در نتیجه ظاهر بینی بهبود بخشیده می شود و به تقویت ظاهر آن کمک زیادی می شود.
  3.  انحنا و خمیدگی بینی از بین می رود و در نتیجه بینی صاف و زیبا به نظر می رسد.
  4.  نیازی نیست که بیمار برای رسیدن به بهبود دوره طولانی را به عنوان دوره نقاهت طی کند و بیمار می تواند بعد از عمل فعالیت های قبلی خود را شروع نماید.
  5. به دلیل اینکه نخ ها جذب پوست می شوند نتایج حاصل از عمل پایدار می باشد و علاوه بر این نخ ها باعث تولید کلاژن جدید می شوند که این امر باعث سفت شدن پوست می شود.
  6. این عمل نسبت به سایر جراحی های زیبایی بینی بدون درد می باشد و در کمتر از نیم ساعت می توان آن را انجام داد.
  7.  بیمار می تواند بلافاصله در منطقه تخت درمان از مواد آرایشی استفاده نماید.
  8. بر خلاف فیلرها نخ ها بعد از قرار دادن به طرفین حرکت نمی کنند و باعث پهن تر شدن بینی نیز نمی شوند و اگر به نخ ها فشار وارد شود آن ها نیز حرکت نمی کنند و به نواحی دیگر پخش نمی شوند.
  9. افرادی که قبلا از فیلر استفاده کرده اند و از نتیجه آن راضی نبوده اند می توانند از عمل بینی با نخ استفاده نمایند همچنین اگر شما تمایلی به انجام این جراحی زیبایی ندارید می توانید از این روش بی خطر برای فرم دادن به بینی خود استفاده نمایید.
  10. میزان رضایتمندی از عمل بینی با نخ بین 90 تا 95 درصد می باشد.

مزایای لیفت بینی با نخ

عوارض ناشی از لیفت بینی با نخ

  1. این روش درمانی هیچ عوارض جانبی ندارد و ممکن است مقداری عفونت ایجاد شود که می توان با استفاده از تکنیک های استریل در طول عمل و استفاده از آنتی بیوتیک بعد از عمل میزان بروز عفونت را کاهش داد.
  2. توجه داشته باشید که برای انجام عمل بینی با نخ باید پزشکی را انتخاب کنید که دارای تجربه و مهارت زیادی باشد تا بتواند نخ ها را در مکانی درست قرار بدهید زیرا اگر نخ ها در مکانی نامناسب قرار بگیرند ممکن است شما از نتیجه کار راضی نباشید.
  3. بزرگ ترین مشکلی که در این زمینه وجود خواهد داشت برداشتن و خارج کردن نخ ها می باشد و بیمار باید منتظر بماند تا نخ ها به خودی خود حل شوند.

مراقبت های بعد از لیفت بینی با نخ

  • 24 تا 48 ساعت اول

1.بعد از عمل بهتر است کمپرس سردی را روی ناحیه ای که سوزن زده شده است قرار بدهید تا تورم و کبودی آن ناحیه کاهش پیدا کند و هرگز اجازه ندهید که نور خورشید به پوست شما برسد و از یک کرم ضد آفتاب با 30 SPF درصد به بالا به عنوان پوششی محافظ استفاده نمایید. بهتر است هر گونه روش برنزه کردن در آفتاب را لغو نمایید زیرا این کار منجر به افزایش فشار خون بعد از التهاب می شود.

2. اگر درد دارید از داروهای مسکن استفاده نمایید و بهتر است از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری نمایید و اگر پزشک برایتان آنتی بیوتیک تجویز کرده است آن را مصرف نمایید.

3. اگر درد ناشی از عمل بعد از 48 ساعت همچنان باقی ماند با پزشک خود تماس بگیرید.

نحوه انجام لیفت بینی با نخ

  • 7 روز بعد از عمل
  1.  یک هفته بعد از عمل می توانید از مواد آرایشی که بر پایه مواد معدنی یا مواد طبیعی هستند استفاده نمایید.
  2.   از انجام ورزش های شدید و سنگین خودداری نمایید زیرا ممکن است نخ ها شل شوند.
  3.  از مالیدن و ساییدن شدید بینی یا پوست اطراف آن خودداری نمایید.
  4.   از ویتامین های A , E , C استفاده نکنید زیرا این ویتامین ها رقیق کننده خون می باشند.
  5.  از مصرف داروهای ضد انعقاد خون نظیر آسپرین خودداری نمایید.
  6.  تا 7 روز بعد از انجام لیفت بینی با نخ از الکل استفاده نکنید.
  7.  در زمان خوابیدن مراقب باشید که صورت تان رو به بالا باشد تا فشاری روی ناحیه عمل وارد نشود و از دو یا چند بالش برای نگه داشتن سرتان استفاده نمایید زیرا این کار به کاهش فشار خون در منطقه مورد درمان کمک می کند و هرگز رو به پهلو نخوابید.

مراقبت های بعد از عمل بینی با نخ

  • 14 روز بعد از عمل لیفت بینی با نخ
  1. بینی و صورت تان را در معرض دمای خیلی بالا نظیر سونا و آب گرم قرار ندهید.
  2.  لیزر نکنید.
  3. از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری نمایید و در زمان بیرون رفتن از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  4.  در صورت تمایل می توانید از داروهای ضد التهابی استفاده کنید.
  5.  در طول این مدت احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه تخت درمان شروع به فروکش شدن می کند.
  • 3 تا 4 هفته بعد از عمل لیفت بینی با نخ

از انجام درمان های دندان پزشکی یا انجام هر گونه جراحی خودداری نمایید.

در مورد لیزر درمانی نیز بهتر است 10 تا 12 هفته صبر کنید و بعد از این مدت می توانید چنین درمان هایی را در صورت خود انجام بدهید.

عمل بینی به کمک نخ

توجه داشته باشید که بعد از انجام عمل بینی با نخ بهتر است با پزشک خود برای انجام هر کاری یا بروز هر مشکلی مشورت نمایید تا سلامت و درمان زیبایی تان به خطر نیفتد.

 

مشاوره رایگان با کارشناسان سلامتی بدون مرز

جراحی-بینی-در-مشهد
جراحی-بینی-در-مشهد

 

تصاویر قبل و بعد عمل بینی با نخ

لیفت بینی با نخ
لیفت بینی با نخ
لیفت بینی با نخ
لیفت بینی با نخ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا